printlogo


کد خبر: 224122تاریخ: 1399/11/15 00:00
NBA

پرواز ققنوس‌ها با بازگشت بوکر
به لطف یک پرتاب 3 امتیازی موفق در فاصله یک و نیم ثانیه به پایان بازی، تیم فینیکس سانز موفق شد، یازدهمین پیروزی خود در نوزدهمین بازی‌اش در فصل جاری NBA را با شکست دالاس ماوریکس کسب کند و به رده ششم جدول کنفرانس غرب برسد. در نخستین بازی دوین بوکر برای فینیکس در دو هفته اخیر، این گارد 24 ساله با پرتاب سه امتیازی که در فاصله 1/5 ثانیه به پایان مسابقه انجام داد، تیمش را پیش انداخت تا در نهایت بازی را با نتیجه 109 به 108 پیروز شود. این دومین پیروزی متوالی فینیکس سانز مقابل دالاس ماوریکس پس از پیروزی 111 به 105 یکشنبه هفته گذشته بود.
دیوین بوکر که سابقه حضور در تیم آل‌استار NBA را هم دارد، در خانه ماوریکس 24 امتیاز کسب کرد که 20 تای آن در نیمه اول بود. او در 31 دقیقه حضورش در زمین مسابقه یک ریباند هم داشت. با این حال امتیازآورترین بازیکن فینیکس سانز کریس پل بود که 34 امتیاز گرفت و در آستانه تریپل دابل قرار داشت. با یک پاس گل و یک ریباند دیگر، او آمارش در این دو مورد را هم مانند امتیازاتش دو رقمی می‌کرد.
بوکر که با میانگین 35/7 امتیاز در هر بازی، در رده دوازدهم بهترین امتیازآوران NBA پا به میدان گذاشته بود، به خاطر کشیدگی همسترینگ مجبور به بازگشت به نیمکت شد. فینیکس سانز در حالی این بازی را برد که تا 4 دقیقه و 48 ثانیه به انتهای کوارتر سوم مسابقه 11 امتیاز از دالاسی‌ها عقب بود. این تقریباً شبیه همان سناریویی بود که در بازی یکشنبه شب این تیم مقابل ماوریکس هم رخ داد. در آن بازی هم «ققنوس‌ها» در انتهای کوارتر سوم 15 امتیاز عقب بودند اما در نهایت پیروز شدند. با آن پیروزی و برد بازی بامداد سه‌شنبه، تعداد پیروزی‌های متوالی فینیکس سانز به عدد 3 رسید.
در طرف مقابل اما دالاس ماوریکس برای ششمین بار متوالی تن به شکست داد که این نهمین باختش در 11 بازی اخیر این تیم هم بود و چهارمین باخت متوالی‌اش در خانه. البته اگر پرتاب 8/22 متری‌ لوکا دونچیچ هنگام به صدا درآمدن بوق پایان بازی وارد سبد می‌شد، داستان طور دیگری رقم می‌خورد. دونچیچ اما بدون این پرتاب هم امتیاز‌آورترین بازیکن تیمش بود. او 25 امتیاز گرفت، 8 پاس گل داشت و 5 ریباند. جاش ریچاردسون هم با 24 امتیاز و 4 پاس گل و 5 ریباند دومین بازیکن امتیازآور دالاس بود.
 
 
 پیروزی لیکرز تحت‌الشعاع درگیری لبران و یک هوادار
تماشاگران زیادی در سکوها نبودند اما تعدادشان برای خشمگین کردن لبران جیمز و تحریک او برای آغاز یک درگیری کافی بود. برای او هم مهم نبود بخصوص بعد از آنکه لس‌آنجلس لیکرز با یک پیروزی دیگر به سفر تقریباً دو هفته‌ای خود که در آن هشت بازی خارج از خانه داشت پایان داد. با این حال جیمز از بازگشت تماشاگران به سالن‌ها خوشحال بود. او با یک لبخند گفت: «بودن هواداران در سکوها واقعاً بهتر است».
در شبی که او 21 امتیاز گرفت، 9 پاس گل داشت و 7 ریباند، لس‌آنجلس لیکرز آخرین بازی از هشت بازی خارج از خانه متوالی‌اش را هم برد و میزبان خود تیم آتالانتا هاوکس را با نتیجه 107 به 99 شکست داد. در کوارتر چهارم این بازی جیمز با یک تماشاگر زن مشاجره مختصری داشت، تماشاگری که برخلاف پروتکل‌های بهداشتی ماسک را از روی صورتش برداشت تا اظهارنظری کند. این اتفاق باعث شد که داور بازی را متوقف و حراست سالن را خبر کند. آنها نیز هوادار خاطی را از سالن استیت فارم آره‌نا اخراج کردند. او یکی از یک هزار و 341 تماشاگری بود که با رعایت فاصله اجتماعی در سالن حاضر شده بودند تا تنها بازی مدافع عنوان قهرمانی مقابل هاوکس را تماشا کنند. جیمز گفت: «من خوشحالم که تماشاگران برگشته‌اند. دلم برای چنین تعامل‌هایی با آنها تنگ شده بود.» جیمز اعتراف کرد که اتفاق رخ داده آنقدر هم بزرگ نبوده و فکر نمی‌کرد که به خاطر تذکر او آن تماشاگر از ورزشگاه بیرون رانده شود.
اما در ثبت شانزدهمین پیروزی در بیست‌و‌دومین پیروزی لیکرز، آنتونی دیویس با 25 امتیازش و 2 پاس گل و 2 ریباند هم نقش بسزایی داشت. در سوی دیگر میدان ترائه یانگ که 25 امتیاز کسب کرد، 16 پاس گل داد و 4 ریباند داشت، امتیازآورترین بازیکن آتالانتایی‌ها بود. هرچند این تیم باخت تا تعداد برد‌ها و باخت‌هایش در این فصل برابر و هر دو 10 مورد باشد.

Page Generated in 0.0055 sec