printlogo


کد خبر: 224119تاریخ: 1399/11/15 00:00
نقل و انتقالات

چشم امید کالیاری به روگانی
سرعت تغییر دیدگاه‌های فوتبالی می‌تواند واقعاً فراتر از صوت باشد و شاید یکی از بارزترین آنها به کسانی تعلق داشته باشد که درباره دانیله روگانی نظر می‌دادند، بازیکنی که به کالیاری رفته تا به این تیم برای بقا در سری A ایتالیا کمک کند.روزی روزگاری نه چندان دور، روگانی را آینده دفاع ایتالیا می‌دانستند اما او نخستین بازیکنی نیست که به خاطر رفتن به جای آدم بدها یعنی نیمکت یوونتوس، مجازات می‌شود. هر بار هم که فرصت بازی برای بیانکونری را به دست آورد، به نظر می‌رسید تمام اعتماد به نفسش را از دست داده و توانایی بازی در پستی را که قرار بود ستاره‌اش باشد، ندارد. انتقال قرضی در مهر گذشته به رن مفید واقع نشد و نتوانست به وضعیت آشنای قبلی که در آغاز دوران بازی داشت، بازش گرداند. تیم ساردینیایی هم مصمم به جذب کسی بود که بتواند به بدترین دفاع لیگ سر و شکل بدهد و حالا امیدوارند بازیکن مورد نظرشان را پیدا کرده باشند. تیم هجدهم جدول لیگ ایتالیا همچنین راجا ناینگولان هافبک بلژیکی اینتر را قرض گرفته تا با کمک تجربه این بازیکن در دسته اول ماندنی شود.
 
 
مأموریت پله برای نجات پارما
خیلی از ایتالیایی‌ها گراتزیانو پله را به خاطر از دست دادن پنالتی‌اش در بازی با آلمان در یک‌چهارم‌نهایی یورو 2016 به یاد می‌آورند و اینکه در حذف آتزوری نقش داشت. او به خاطر بازی‌های خوبش در این رقابت‌ها کمی بعد با یک دستمزد نجومی به چین و تیم شاندونگ لوننگ رفت. این واقعاً بهترین دوران یک دهه اخیر فوتبال او بود که در شهر پارما برای خودش نامی دست و پا کرد و بعد به سمپدوریا رفت. بعد در فاینورد و ساوتهمپتون به دنبال بختش رفت و با درخشش در این تیم‌ها به تیم ملی ایتالیا هم راه پیدا کرد. او حالا به سال‌های آخر دوران بازی‌اش رسیده و در تیم ملی ایتالیا هم جایگاهی ندارد، و امیدوار است در بازگشت از چین به پارما گلزنی‌هایش را ادامه دهد تا تیمی که با تفاضل گل منفی 24 در رده یکی مانده به آخر لیگ ایتالیا قرار دارد، اوضاع بهتری پیدا کرده و در دسته اول ماندنی شود. این بهترین سناریویی است که می‌شود برای این بازیکن 35 ساله متصور بود.
 
 
بازنده بزرگ: دله آلی
تاتنهام در پنجره نقل و انتقالات ژانویه نتوانست هیچ بازیکنی را اضافه کند با آنکه در نخستین ماه سال 2021 تنها دو برد در 9 بازی لیگ به دست آورد و از کورس قهرمانی بیرون رفت. باید ژوزه مورینیو از این شرایط بیش از همه ناراضی باشد اما مربی پرتغالی احتمالاً دلخورترین تاتنهامی ژانویه نیست. این افتخار به دله آلی می‌رسد که حسابی از چشم مورینیو افتاده و تنها شش بازی در رقابت‌های مختلف این فصل در ترکیب اصلی اسپرز قرار گرفته است. او می‌توانست در ژانویه به تیم دیگری برود و گفته می‌شد موریسیو پوچتینو، مربی سابق تاتنهام، می‌خواهد او را به پاری‌سن‌ژرمن ببرد اما تاتنهام اجازه نداد برای اینکه نتوانست جایگزینی برای او پیدا کند. اینکه چرا ملزم هستند برای بازیکنی که خیلی وقت‌ها روی نیمکت هم نمی‌نشیند، جانشین پیدا کنند باید در جای دیگری بررسی شود اما آلی احتمالاً شش ماه دیگر را هم روی نیمکت و اطراف تیم سپری می‌کند. البته با توجه به اینکه تاتنهام هنوز در چهار جام حاضر است، نمی‌توان از دانیل لوی، مالک باشگاه که اجازه رفتن بازیکنش بدون پیداکردن جانشین را نداده، چندان خرده گرفت. پوچتینو همچنین خواستار به خدمت گرفتن دیگر بازیکن سابقش، کریستین اریکسن از اینترمیلان بود. هافبک دانمارکی یک سال بعد از انتقال 5/17 میلیون پوندی به اینتر تازه خودش را پیدا کرده و آنتونیو کونته اعلام کرده اریکسن به تیم دیگری نمی‌رود. تاتنهام هم مایل بود این بازیکن را که در 42 بازی برای اینتر تنها پنج گل زده و سه پاس گل داده، دوباره در اختیار داشته باشد و اگر این اتفاق می‌افتاد، زمینه برای انتقال آلی به پاریس فراهم 
می‌شد.
 

 


Page Generated in 0.0061 sec