printlogo


کد خبر: 224117تاریخ: 1399/11/15 00:00
پورموسوی آقای بی‌‌ادعا
دینامیت مشتعل

همانطور که کسی فکرش را نمی‌کرد تیم صنعت‌نفت آبادان فصل گذشته با دراگان اسکوچیچ به یکی از مدعیان صدرنشینی در نیم‌فصل اول مبدل شود و گوی سبقت را از رقبای نامداری برباید، لیگ بیستم هم منتظر صاعقه آبادانی‌ها نبود. شگفتی و جذابیت اما در همان قطب فوتبالی استان خوزستان باقی ماند تا فصل فعلی رقابت‌های لیگ برتر هم خالی از درخشش ستاره‌های بی‌نام و نشان جنوبی نباشد. صنعت نفت در لیگ بیستم یکی از معدود تیم‌های جذاب بوده که فوتبال قشنگی هم به منصه اجرا می‌گذارد و برای مدعیان قهرمانی هم یکی از لقمه‌های گلوگیری شده که می‌تواند مانند یک دینامیت مشتعل، هر لحظه آشیانه امن رقبا را تخریب کند.
گرچه پس از خروج دراگان اسکوچیچ از آبادان به مقصد کمپ تیم ملی فوتبال دیگر خبری از آن درخشش بی‌حدوحصر برزیلی‌های خوزستان در لیگ نوزدهم نبود و با این‌که شاکله اصلی آن تیم در فصل نقل و انتقالاتی با تغییرات بسیاری مواجه شد اما سیدسیروس پورموسوی با همین جوانان کم‌ادعا و با اتکا به تجربه مهره‌هایی همچون محمد طیبی، طالب ریکانی، حسن بیت‌سعید و با استفاده از مخزن نامحدود انگیزه جوانانی همچون علی آل‌کثیر، محمد غبیشاوی و احمد شریعت‌زاده توانسته تا شاخ رقبای مدعی را بشکند و چند باری هم بر رتبه نخست جدول لیگ برتر تکیه بزند.
در لیگ جاری ابتدا گل گهر توانست خودش را در حد و اندازه‌های یک مدعی نمایش دهد و با چند برد حتی به صدر جدول هم رسید اما مسائل حاشیه‌ای و جان گرفتن دیگر حریفان باعث شد تا تیم امیر قلعه‌نویی به رتبه‌های پایین‌تر تنزل پیدا کند و فضای بالانشینی برای شاگردان پورموسوی بازتر شود. افول تیم سیرجانی تقریباً از روزی شروع شد که صنعت نفت توانست این تیم را شکست دهد و تیره‌روزی‌های ژنرال در رختکن گل گهر آغاز شود. حالا در شرایطی که استقلال با تکیه بر دستان امن رشید مظاهری و خلاقیت فردی بازیکنانش به رتبه‌های بالایی جدول رسیده و خبری هم از پرسپولیس و فولاد نیست، صنعت نفت و سپاهان خودشان را بیش از پیش جدی گرفته‌اند و از همین حالا هم به کسب سهمیه آسیایی امیدوارند. در روزهایی که همه چشم‌ها به حواشی مدیریتی پرسپولیس و مشکلات فنی استقلال دوخته شده، برزیل آبادان با چراغی خاموش و نعره‌ای ساکت به سمت تحقق رؤیاهایش گام برداشته و در این راه به صغیر و کبیر هم رحم نمی‌کند.
دلیل موفقیت‌های طلایی‌پوشان آبادانی را علاوه بر انگیزه‌های فردی بازیکنان باید در کادرفنی این تیم جست‌وجو کرد. سیدسیروس پورموسوی که تفکرات متفاوت او در تیم‌های ملی و باشگاهی پایه دیده شد، پس از مشکلات مالی و مدیریتی قید حضور در تیم فوتبال جوانان را زد تا به آبادان برسد و کاری را دست بگیرد که اسکوچیچ در به سرانجام رساندنش ناکام مانده. پورموسوی با میدان دادن به بازیکنانی که شاید برخی‌شان به 18 سال هم نرسیده باشند، در حال خدمت به فوتبال مملکتی ا‌ست که دیگر از سوپرستاره خالی شده و سطح بسیار نازلی را سپری می‌کند. سرمربی تیم صنعت نفت با تلفیق صحیح قوای مجرب و نیروی جوانی، ترکیبی یکدست را روانه میدان می‌کند و هر بازی افق‌های جدیدتری را در نور می‌بیند.
برزیل آبادان یا همان صنعت نفت از معدود تیم‌های نفتی ا‌ست که مشکلات مالی دولت فعلی و وزارت نفت نتوانسته آن‌ را از پا در‌بیاورد و با اتکا به سرمایه بی‌نظیر هواداران عاشق فوتبال هنوز هم پابرجاست.

Page Generated in 0.0049 sec