printlogo


کد خبر: 224111تاریخ: 1399/11/15 00:00
کاری مهمتر از نشستن بر بالای جدول به کارگردانی پورموسوی

مازیار گیلگان
 
سیروس پورموسوی در جنوب با تبحرش در کشف و پرورش بازیکن شهرت پیدا کرد. او را به عنوان یک مربی صاحب ایده و فکر در معرفی چهره‌های جدید به فوتبال شناختیم و بعد او در اهواز این فرصت را پیدا کرد تا سرمربیگری در لیگ برتر را با هر دو تیم مهم اهواز تجربه کند، هم استقلال و هم فولاد.
تیم جوانان ایران را به او سپردند که تبحرش را در سطحی مؤثرتر نشان دهد اما امکان پرواز در تیم جوانان از او سلب شده بود و برنامه‌هایش خوب پیش نمی‌رفت. سرانجام جدایی از کاری را که حتماً عشق اولش در مربیگری است، ترجیح داد. او به پارس جنوبی رفت و حالا باز هم در جنوب و این‌بار در آبادان می‌درخشد.
فوتبال در جنوب ایران حتماً خوشحال است که مربی سازنده‌ای مثل پورموسوی دارد، که می‌توان امیدوار بود به چهره‌های تازه‌ای که پیدا می‌کند، می‌سازد و دوستی تقدیم فوتبال می‌کند.
سیروس پورموسوی در نفت آبادان فقط یک مربی برای موفقیت نفت در جدول لیگ برتر نیست، او کارهای مهمتری را نیز در آبادان مسئولیت خود می‌داند، چون مربیگری را با آن کار دیگر بامعنا می‌داند. پورموسوی مشغول بازی دادن به جوانترهاست، می‌خواهد در حالی‌که توقع موفقیت با نفت را در آبادان پدید آورده، همزمان مسئولیت بازیکن ساختن برای این باشگاه را از یاد نبرد.
نفت آبادان بیش از هر چیز به نسل تازه نیاز دارد، به بازیکنانی که بتوانند فوتبال شهر را بی‌نیاز کنند و درخشیدن بومی‌های خوزستان در آبادان دوباره به کار و بار باشگاه نفت تبدیل شود.
نفت آبادان اگرچه نام نفت را یدک می‌کشد اما تیم متمولی نیست. حتی در سال‌هایی که نفت بی‌تماشاگر تهران را صاحب بودجه‌های آنچنانی کردند، نفت آبادان با آن همه تماشاگر عاشق تیم متمولی نبود. نفت آبادان اما نه با بودجه و پول که با شور و هیجان و هیاهوی مردم یک شهر برای فوتبال همیشه پا می‌گیرد. سیروس پورموسوی چه انتخاب خوبی برای نفت آبادان است تا فرصت رشد بازیکنان جدید را برای این باشگاه پدید بیاورد. حیات فردای نفت با همین بازیکنان و سرمایه انسانی معنا پیدا می‌کند. نفت آبادان به بالا نشستن در جدول عادت کرده و حفظ این عادت تازه البته دشوار است. همه این نوع بالانشینی تیم‌هایی مثل نفت را مقطعی می‌دانند و منتظر می‌نشینند تا دوران سقوط در جدول برای چنین تیمی شروع شود. نفت آبادان اما با پورموسوی نباید نگران رتبه‌اش در جدول باشد. کار دیگری که از پورموسوی برمی‌آید، ساختن نسل است و این می‌تواند کار مهم‌تری برای فردای باشگاه باشد.

Page Generated in 0.0055 sec