printlogo


کد خبر: 224095تاریخ: 1399/11/15 00:00
فتیله پیچ

اعلام رقابت‌های مؤثر در رنکینگ توکیو و قهرمانی جهان
لهستان و ایتالیا مهم برای ژاپن و نروژ
 اتحادیه جهانی کشتی نام رقابت‌هایی که نتایج آن در رنکینگ المپیک توکیو و رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ محسوب می‌شوند را اعلام کرد. بر اساس اعلام اتحادیه جهانی رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان که سال گذشته برگزار شد به همراه رقابت‌های بین‌المللی ماتیو پلیکونه در ایتالیا سال ۲۰۲۰ به همراه مسابقات قاره‌ای سال 2020 همچنان امتیازشان برای المپیک توکیو معتبر است. با تصمیم اتحادیه جهانی مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان ۲۰۲۱ فقط برای کشورهای چین، ترکمنستان و کره شمالی که به دلیل کرونا در مسابقات سال گذشته حضور نداشتند هم دارای رنکینگ المپیکی است. مسابقات بین‌المللی در لهستان سال ۲۰۲۱ امتیازاتش برای المپیک توکیو مؤثر است. از سوی اتحادیه جهانی رقابت‌های مؤثر در رنکینگ مسابقات قهرمانی جهان در سال 2021 اعلام شده که بر این اساس نتایج مسابقات بین‌المللی جام ماتئو پلیکونه ایتالیا به همراه اوپن لهستان، رقابت‌های قهرمانی قاره‌ها و بازی‌های المپیک توکیو در رنکینگ مسابقات جهانی 2021 تأثیرگذار است. امتیازات کسب شده هر ورزشکار در سیستم رنکینگ تنها برای همان وزن ثبت می‌شود و اگر کشتی‌گیری در وزن دیگری بخواهد به میدان برود امتیازاتش محاسبه نمی‌شود.
 
 
جایزه ۶۰۰ هزار دلاری اتحادیه جهانی
 اتحادیه جهانی کشتی در پایان سال ۲۰۲۱ به نفرات اول تا سوم رنکینگ هر وزن جوایز نقدی اهدا می‌کند. در سال ۲۰۲۱ و برای تعیین بهترین کشتی‌گیر سال سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی در نظر گرفته می‌شود که بر اساس آن نیز جایزه دلاری تعلق می‌گیرد. تعیین رنکینگ بهترین ورزشکار سال بر مبنای نتایج رویدادهای مهمی است که از سوی اتحادیه جهانی مشخص شده است. رقابت‌های بین‌المللی جام ماتئو پلیکونه ایتالیا ۲۰۲۱، رقابت‌های قهرمانی قاره‌ها، رقابت‌های بین‌المللی اوپن لهستان ۲۰۲۱،  المپیک توکیو و جهانی ۲۰۲۱ در اسلو نروژ رقابت‌هایی هستند که از سوی اتحادیه جهانی اعلام شده‌اند. با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۱ رقابت‌های المپیک و جهانی برگزار می‌شود، تصمیم گرفته شده تا به مدال‌آوران المپیک در قیاس با مدال‌آوران جهانی ۲۰ درصد امتیاز بیشتر تعلق گیرد. اتحادیه جهانی برخلاف دوره‌های پیشین که به برترین کشتی‌گیران هر رشته جوایز نقدی اهدا  می‌کرد در پایان سال ۲۰۲۱ به کشتی‌گیران برتر ۱۰ وزن آزاد، فرنگی و زنان مجموعاً ۶۰۰ هزار دلار جایزه نقدی پرداخت می‌کند. بنابراین در پایان سال به نفر اول ۱۰۰۰۰ دلار، نفر دوم ۷۰۰۰ دلار و نفر سوم ۳۰۰۰ دلار تعلق می‌گیرد.
 
 
روسیه؛ میزبان کشتی قهرمانی جوانان جهان
رئیس فدراسیون کشتی روسیه و نایب رئیس اتحادیه جهانی کشتی از تصمیم کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی برای برگزاری رقابت‌های جوانان جهان ۲۰۲۱ به میزبانی روسیه خبر داد. میخاییل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه از تصمیم قطعی کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی برای برگزاری رقابت‌های کشتی جوانان جهان به میزبانی روسیه خبر داد. این رقابت‌ها شهریور سال آینده به میزبانی روسیه برگزار می‌شود. پیش از این اتحادیه جهانی کشتی رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در تمامی رده‌های سنی در سال ۲۰۲۰ را به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو کرده بود. طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی رقابت‌های بزرگسالان قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در نروژ و رقابت‌های نوجوانان جهان نیز در مجارستان برگزار می‌شود.

Page Generated in 0.0055 sec