printlogo


کد خبر: 224092تاریخ: 1399/11/15 00:00
خبر

قرعه‌کشی بسکتبال در المپیک توکیو
 ایران در گروه آمریکا
با انجام مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های بسکتبال المپیک، حریفان تیم ملی ایران در این مسابقات مشخص شدند.
 مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های بسکتبال در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار شد که به این ترتیب، تیم ملی ایران در گروه A با فرانسه، آمریکا و تیم برنده مسابقات انتخابی در کانادا همگروه شد. مسابقات بسکتبال در المپیک، برای اولین با ۳ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود.
 مراسم قرعه‌کشی این رقابت‌ها به میزبانی خانه بسکتبال پاتریک باومن در کشور سوئیس و به دلیل شیوع کرونا، پشت درهای بسته برگزار شد.
 در گروه B استرالیا، نیجریه، تیم اول مسابقات انتخابی کرواسی و تیم اول مسابقات انتخابی صربستان قرار دارند. 
در گروه C هم آرژانتین، ژاپن، اسپانیا و تیم اول مسابقات انتخابی لیتوانی قرار گرفته‌اند.
 
 
آغاز ثبت‌نام برای انتخاب رئیس جدید شطرنج
افشین داوری باز هم کاندیدا شد
افشین داوری رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی که در یکی دو سال گذشته هر مجمعی بوده به عنوان کاندیدا در آن حضور داشته است، اینجا هم از قافله عقب نماند و برای شرکت در مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج نام‌نویسی کرد.
ثبت‌نام مجدد از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون شطرنج از روز گذشته آغاز شده و به مدت ۱۰ روز کاری تا ۲۷ بهمن ادامه دارد. افشین داوری که سابقه حضور در چندین انتخابات فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون دوومیدانی، والیبال، ناشنوایان و دوچرخه‌سواری را دارد، روز گذشته در انتخابات فدراسیون شطرنج نام‌نویسی کرد.
داوری اکنون به عنوان سرپرست دوچرخه‌سواری مشغول به فعالیت است. پیش از این اعلام شده بود ثبت‌نام کاندیداهای فدراسیون شطرنج از ۱۳ بهمن ماه آغاز شده و به مدت ۱۰ روز کاری طول می‌کشد. در حالی که قرار بود انتخابات فدراسیون شطرنج در تاریخ 6/8/99 در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شود به دلیل شیوع کرونا و با توجه به ابلاغ ستاد مقابله با کرونا در ورزش این مجمع تا اطلاع ثانوی لغو شد.
 
 
همکاری تیم ملی تکواندو با بلغارها
اردو در تهران مسابقه در صوفیه
با درخواست فدراسیون تکواندوی بلغارستان اردوی مشترک تکواندوکاران این کشور با ملی‌پوشان تکواندوی ایران از روز ۲۰ بهمن‌ماه در مرکز جهانی تکواندوی ایران برگزار می‌شود.
 تیم ملی تکواندوی بلغارستان بنا بر درخواستی که مبنی بر برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی تکواندوی کشورمان داشت با ۷ هوگوپوش و فرزاد ذوالقدری به عنوان سرمربی این تیم از ۲۰ بهمن وارد ایران می‌شود و تا ۱۲ اسفند ماه تمرینات خود را پیگیری می‌کند. 
با توجه به شرایط همه‌گیری ویروس کرونا در بدو ورود تیم ‌ملی بلغارستان از آنها تست کرونا گرفته می‌شود و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد اردو آغاز می‌شود؛ دو دیدار تدارکاتی هم برای این تیم‌ها در نظر گرفته شده که در حاشیه رقابت‌های لیگ برتر و دسته یک تکواندو به ترتیب با تیم‌های لوازم خانگی کن و دانشگاه آزاد اسلامی به رقابت می‌پردازند. 
تیم‌ ملی تکواندو برای آمادگی هرچه بیشتر و حضور قدرتمند در رویدادهای پیش‌رو تا پایان سال برنامه‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارد و یکی از آنها حضور در تورنمنت بلغارستان است که روز ۱۷ اسفندماه در صوفیه برگزار می‌شود. 
آرش فرهادیان مدیر سازمان تیم‌های ملی درباره برگزاری اردوهای تیم ملی گفت: «با حضور در این تورنمنت می‌توانیم آمادگی تکواندوکاران را محک بزنیم و بعد از آن هم تیم ‌ملی تکواندوی کشورمان کمپ مشترک ۱۰ روزه‌ای را در بلغارستان با ۳ تیم اروپایی دیگر پشت سر می‌گذارد. 
غیر از نفراتی که در اردو حضور دارند ان‌شاءالله از دو تکواندوکار دیگر نیز برای حضور در تورنمنت و کمپ تمرینی بلغارستان دعوت می‌کنیم تا بتوانیم نیم‌نگاهی هم به مسابقات قهرمانی جهان که بلافاصله بعد از بازی‌های المپیک برگزار می‌شود، داشته باشیم. همچنین ما اردیبهشت‌ماه مسابقات قهرمانی آسیا را پیش‌رو داریم که سعی داریم پرقدرت‌تر در این رویداد حضور پیدا کنیم.»

Page Generated in 0.0061 sec