printlogo


کد خبر: 224077تاریخ: 1399/11/15 00:00
اوضاع پرسپولیس درحد قهرمانی نیست
منافی: کمال برای خط دفاعی بهتر است

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
جواد منافی، بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است مرگ پیشکسوت پرسپولیس یکی از تلخ‌ترین اتقافات زندگی‌اش بوده است و از خدا برای دیگر بیمار پرسپولیس طلب شفای عاجل دارد.
 در رابطه با شرایط اخیر پرسپولیس و بیماری کرونای علی انصاریان گفت‌و‌گویی با جواد منافی داشتیم.
 
مهراد میناوند، بازیکنی که زمانی جایگزین شما در پرسپولیس شد در سن 45 سالگی فوت کرد؛ در این رابطه چه صحبتی دارید؟
 فوت مهرداد خیلی سخت و تلخ بود، آنقدر تلخ که هنوز هم نتوانسته‌ام آن را فراموش و این موضوع تلخ را برای خودم هضم کنم. مهرداد را نمی‌توان فراموش کرد؛ بازیکن ارزشمندی که انگار روحش در ورزشگاه آزادی بود تا در بازی پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی در دقیقه 2 آن اتفاق رقم بخورد و دقیقه 25 همان شماره‌ای که مهرداد در آن سال‌ها بازی می‌کرد پرسپولس به گل برسد و من زدن آن گل در دقیقه 25 را معجزه مهرداد و روح آن بازیکن متعصب پرسپولیس می‌دانم. 
همه هواداران و مردم بعد از فوت مهرداد بشدت بغض و روح مهرداد را در بازی پرسپولیس بخصوص دقیقه 25 احساس کردیم و متأسفانه پس از مهرداد بشدت نگران وضعیت علی انصاریان هستیم؛ بازیکن متعصب سابق پرسپولیس که امیدوارم خدا به خودش و مادرش رحم کند و این پرسپولیسی متعصب سلامتی خودش را به دست آورده و از بیمارستان مرخص شود. از همه مردم می‌خواهم برای انصاریان دعا کنند تا این بازیکن دوست‌داشتنی و متعصب از بستر بیماری رها شود و سلامتی‌اش را به دست آورد و در واقع امیدوارم معجره شود و علی برگردد. 
در واقع امیدوارم مردم از شر بیماری و خطر کرونا آزاد شوند هرچند می‌دانیم تا واکسن این بیماری نیاید و تزریق نشود مردم از این بیماری رها نخواهند شد و خطرش همه را تهدید خواهد کرد.
در خصوص بازی پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی که با برد پرسپولیس همراه شد چه صحبتی دارید؟
 قبل از اینکه به کیفیت بازی بپردازم باید به حواشی روزهای اخیر پرسپولیس اشاره داشته باشم که متأسفانه خیلی زیاد شده و به تیم هم ضربه زده و کار را سخت کرده است. در دیدار پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی هم بازیکنان تیم تبریزی با دوندگی خیلی زیاد کار را برای پرسپولیس سخت کردند اما خدا را شکر پرسپولیس با استفاده از تجربه بیشتر بازیکنانش به بردی خوب و بسیار حساس در دقایق پایانی رسید و شرایطش را در جدول بهبود بخشید، هرچند هنوز اوضاع پرسپولیس در جدول در حد مدافع عنوان قهرمانی نیست.
ارزیابی‌تان از بازی پرسپولیس مقابل تراکتور چیست؟
 شراط هر دو تیم آرمانی نیست ولی اوضاع به‌گونه‌ای است که هر دو تیم بشدت به سه امتیاز بازی نیاز دارند به همین دلیل دیدار بسیار سختی در انتطار دو تیم خواهد بود. در این بین اوضاع پرسپولیس کمی دشوار‌تر است چون سرخ‌پوشان پایتخت کمبود بازیکن در خط دفاع میانی را احساس می‌کنند؛ موضوعی که به سختی بازی برای سرخ‌پوشان دامن می‌زند.
پرسپولیس می‌تواند در لیگ بیستم از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند؟
 پرسپولیس باید در چهار بازی باقی‌مانده‌اش تا پایان نیم‌فصل امتیازات کامل را جمع کند و اگر به این مهم نرسد در نیم‌فصل دوم به مشکل می‌خورد ضمن اینکه بازی‌های جام حذفی و آسیا هم هست که سرخ‌پوشان در آن جام‌ها هم کار بسیار سختی پیش‌رو خواهند داشت.
برای کنار سیدجلال بازی کردن چه بازیکنی را در شرایط فعلی مناسب می‌دانید؟
 کمال کامیابی‌نیا بهترین بازیکنی است که می‌تواند در غیاب کنعانی‌زادگان برای پرسپولیس بازی کند و به نظرم گزینه بهتری نسبت به مهدی شیری برای پرسپولیس است.
در چه پست‌هایی برای پرسپولیس کمبود احساس می‌کنید؟
 پرسپولیس در خط دفاع میانی کمبود بازیکن دارد و باید چند بازیکن برای این پست و خط حمله حذف کند چون جای خالی علی علیپور و عیسی آل‌کثیر بشدت احساس می‌شود و از آنجا که بازی‌های بسیار سختی در جام‌های مختلف پیش روی تیم است پرسپولیس باید در نیم‌فصل چند بازیکن خوب و بزرگ و تأثیرگذار را جذب کند تا به اوضاعش سر و سامان دهد.

Page Generated in 0.0057 sec