printlogo


کد خبر: 224074تاریخ: 1399/11/15 00:00
لحظه‌های پرالتهاب علی دوست داشتنی
انصاریان، سرخابی‌ها را به بیمارستان کشاند

تا ظهر روز دوشنبه وضعیت علی انصاریان پایدار بود و همین هم امیدواری زیادی را به وجود آورده بود تا او پس از یکی دو هفته مداوا و تداوم حالت پایدارش از بیمارستان مرخص شود. اما ساعت که به 20:30 رسید به‌طور ناگهانی شرایط وخیم و پزشکان معالج را مجبور به درمان‌های فوریتی کرد. البته در همان شب خبر خیلی رسانه‌ای نشد اما صبح دیروز همه آنهایی که حتی یک‌بار به فضای مجازی سرک می‌کشند متوجه اوضاع شدند و تعدادی هم به بیمارستان محل بستری‌اش رفتند.
مصاحبه حامد اژدری، داماد خانواده انصاریان که بشدت ناراحت و نگران بود هواداران را هم نگران کرد: «از بعدازظهر دیروز یک مقدار اکسیژن او بالا و پایین شد و تیم پزشکی از شب گذشته تصمیم گرفت روش دیگری را پیش بگیرد که جواب نگرفت و متأسفانه علی به کما رفت. سطح اکسیژن او خیلی خیلی پایین است و ضربان قلب او بالاست. امیدمان خیلی کم است و در شرایطی نیستم که بیشتر توضیح بدهم و فقط از مردم می‌خواهم دعا کنند. همانطور که تقدیر هست، معجزه هم وجود دارد. تمنا می‌کنم مردم برای علی عزیز دعا کنند و او را به جامعه‌ای که مغموم است و غم مهرداد را دارد و مادرش بازگرداند.» محمدرضا هاشمیان، پزشک معالج علی انصاریان ظهر دیروز مقابل خبرنگاران قرار گرفت و وخامت حال او را تأیید کرد: «ایشان تا دوشنبه شرایط نسبتاً پایداری با تهویه غیرتهاجمی داشتند، گویی اگر تهویه غیرتهاجمی برای‌شان برقرار نمی‌شد، از نظر اکسیژن‌رسانی، ریه درگیر کارآیی نداشت. به‌طور ناگهانی ساعت 20:30 ایشان دچار تنگی نفس فزاینده و افت اکسیژن‌رسانی خون و افزایش تعداد تنفس می‌شوند، راهی جز اقدام تهاجمی برای‌شان وجود نداشت و لوله‌گذاری داخل تراشه و وصل کردن به دستگاه تهویه مکانیکی برای‌شان اتفاق افتاد. عکس‌های ریه که بلافاصله از ریه ایشان به‌صورت سریالی گرفته شد، چندان جالب نبود. البته عکس‌های صبح (دیروز) نسبت به دیشب بهتر است اما شرایط همان شرایط است. بررسی‌های قلبی نشان می‌دهد ایشان مشکل قلبی یا آمبولی و لخته خون ندارند. اندام‌های دیگر هم دچار لخته نبودند، بنابراین بیماری فقط به‌صورت درگیری ریه بود. البته عفونت‌های دیگر در کار هستند، یک ویروس دیگر هم پیدا کردیم که آن هم تحت درمان قرار گرفت.» اما یکی از نکات امیدوارکننده ضربان قلب او بود که ظاهراً مشکلی نداشته است: «ایشان افزایش ضربان قلب داشتند، چون قلب یک ورزشکار همیشه در یک تعادلی قرار دارد و برای ایشان هم وجود داشت اما از دیشب بالا رفته. دلایل آن را بررسی کردیم و خدا را شکر آمبولی ریه نداشتند اما علت اصلی این است که اکسیژن‌رسانی پایین است و در این شرایط قلب باید پرکارتر شود. اندکسی که ضربه‌پذیری قلب را نشان می‌دهد، در حدود همان 50درصد است که وضعیت قلبی مناسبی است و همین وضعیت قلبی مناسب است که می‌تواند فشار را تحمل کند. شاید کسانی که ورزشکار نباشند نتوانند این درگیری را تحمل کنند.» هاشمیان با انتقال او به بیمارستان دیگر مخالف است: «انتقال بیماران در این شرایط اصلاً کار صحیحی نیست، به‌طور کلی در همه جای دنیا آی‌سی‌یوکلوز یعنی آنها که فوق‌تخصص آی‌سی‌یو دارند، شرایط بهتری دارند.» متأسفانه اخبار ضد و نقیض باز هم شنیده می‌شد که همین رفتار نامناسب باعث واکنش بهنام ابوالقاسمپور شد. او که به‌همراه علی کریمی و جواد کاظمیان از ساعات اولیه روز در بیمارستان حضور داشت رو به هوادارانی که در آنجا حضور داشتند اینطور گفت: «ریه‌های علی بشدت درگیر است و از مردم خواهش می‌کنم برای او دعا کنند. شرایط او خوب نیست. خواهش می‌کنم هیچ‌کس در صفحات مجازی شایعه‌پراکنی نکند که انصاریان فوت کرده است. او هم خانواده دارد و باید حال آنها را هم در نظر گرفت. با این شایعات به خانواده او بیشتر استرس می‌‌دهند. پزشکان مشغول مداوای او هستند و ما هم اینجا نماینده مردم هستیم. فقط باید خدا به علی کمک کند. مادر علی اصلاً حال و روز خوبی ندارد.»
لحظه به لحظه مراجعات به بیمارستان بیشتر می‌شد؛ علی پروین، احمدرضا عابدزاده، نیما نکیسا، ناصر محمدخانی، علی منصوریان، ابراهیم شکوری، حسین کاظمی، مهدی امیرآبادی و چهره‌های سینمایی که همه نگران بودند. مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان هم در تماس تلفنی با دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با تأکید مجدد بر دستورات گذشته برای مداوای علی انصاریان پیشکسوت تیم ملی و باشگاه پرسپولیس گفت: «همه امکانات حمایتی و درمانی فدراسیون را برای بهبود علی انصاریان به‌کار بگیرید. ویروس منحوس کرونا روزهای سختی را بر مردم و ورزشکاران تحمیل کرده و همه باید ضمن مبارزه و پیشگیری از شیوع این مشکل جهانی، به ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و برنامه‌های آن کمک کنیم. برای سلامتی هرچه سریع‌تر او از صمیم دل دعا می‌کنم و امیدوارم خبر بهبودی او را بشنویم.» پیشکسوتان و دوستداران انصاریان ساعات زیادی را مقابل بیمارستان حضور داشتند که البته تعداد زیادی از آنها با اصرار خانواده انصاریان و دوستانش آنجا را ترک کردند.

Page Generated in 0.0047 sec