printlogo


کد خبر: 224073تاریخ: 1399/11/15 00:00
مصاحبه و خبر

واکنش شکوری به ادعای سرمربی استقلال
نرفتن گل‌محمدی  به مناظره به دیگران  ربطی ندارد
محمود فکری، سرمربی استقلال در برنامه تلویزیونی مدعی شد یحیی گل‌محمدی بهتر است در مناظره با رسولی‌پناه حاضر شود. همین کافی بود تا ابراهیم شکوری، معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس پاسخ اظهارات فکری را بدهد: «متأسفانه چندین‌بار اسم باشگاه پرسپولیس در این برنامه آورده شده است‌. برای مجری این برنامه که بین‌المللی است و دوستانی که دست‌کم برنامه‌های بین‌المللی را می‌بینند یادآوری می‌کنم زیاد دیده نمی‌شود در یک برنامه تلویزیونی بین‌المللی درباره تیم رقیب و حریف به‌صورت مستقیم صحبت شود. دلیل حضور نیافتن سرمربی تیم ما در این برنامه واضح و مشخص است و به دوستان دیگر ارتباطی ندارد که چرا عضو سابق هیأت‌مدیره ما در برنامه فوتبال برتر حضور پیدا نمی‌کند. این موضوع شخصی و مشخص است که سرمربی تیم ما چه زمانی تشخیص می‌دهد به برنامه بیاید. درست نیست نفرات تیم رقیب درباره حضور نفرات و کارشناسان در یک برنامه تلویزیونی حرف بزنند. خود ما به چندین برنامه فوتبال برتر انتقاداتی داشته و صحبت کرده‌ایم. برای فکری احترام قائل هستم که از دوستان ماست اما برخی مواقع منافع باشگاه پرسپولیس در میان است و نباید درباره تیم رقیب مستقیم صحبت کنیم.» او انتظار دارد سایر تیم‌ها به تیم خودشان بپردازند: «فکر می‌کنم اگر همه ۱۶ تیم لیگ برتر تمرکز خود را روی کارشان بگذارند لیگ ما بیشتر پیشرفت خواهد کرد؛ همانگونه که تیم ما تمرکز کرده و سعی دارد کمتر حرف بزند و بیشتر در زمین کار کند. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد تا بتوانیم لیگ خوب و جذابی را شاهد باشیم.»
 
 
طلسم عجیب پرسپولیس 
پرسپولیس فصل گذشته توانست بهترین عملکردی که یک تیم در یک فصل از لیگ به‌جا گذاشته را به نام خود ثبت کند که این رکوردشکنی بیش از هر چیز مدیون عملکرد درخشان این تیم در دیدارهای خارج از خانه بود و پرسپولیس با 35 امتیاز بهترین تیم خارج از خانه تاریخ لیگ برتر شد. این آمار با یک رکوردشکنی عجیب همراه بود و پرسپولیس اولین تیم تاریخ لیگ برتر شد که موفق می‌شود 10 بازی متوالی خارج از خانه به پیروزی برسد. سرخ‌پوشان در حین این رکوردشکنی، رکورد ۷ کلین‌شیت متوالی خارج از خانه را نیز به‌جا گذاشتند. روند بردهای خارج از خانه پرسپولیس تا دیدار با نفت مسجدسلیمان و تکمیل پوکر این تیم ادامه پیدا کرد ولی بعد از آن، برد خارج از خانه برای پرسپولیس تبدیل به خاطره شده است. نوار بردهای خارج از خانه پرسپولیس با تساوی مقابل نساجی پاره شد و تاکنون 7 بازی است که پرسپولیس خارج از خانه بردی نداشته و به 6 تساوی و یک شکست دست یافته است. قهرمان ۴ دوره اخیر لیگ در کنار ماشین‌سازی که ضعیف‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر تا این مقطع از فصل محسوب می‌شود، تنها تیم‌های بدون پیروزی در بازی‌های خارج از خانه این دوره هستند. پرسپولیس پس از ثبت یک رکورد در تاریخ لیگ برتر در مسیر به‌جا گذاشتن یک رکورد منفی در تاریخ باشگاه قرار دارد و در صورت عدم پیروزی در دیدار با تراکتور با بدترین رکورد تاریخ خود برابر خواهد شد. پرسپولیس در لیگ دوازدهم در دو بازی آخر خارج از خانه که در آن مقطع هم سرمربی تیم یحیی گل‌محمدی بود موفق به پیروزی نشد و پس از آن در ۶ بازی نخست لیگ سیزدهم با علی دایی در کسب برد ناکام ماند.
 
 
شیث: نباید از فینالیست آسیا انتقاد غیرمنطقی کرد
پرسپولیس در آخرین بازی‌اش به‌سختی از سد ماشین‌سازی گذشت. دیروز خبرگزاری ایرنا مصاحبه‌ای با شیث رضایی درباره شرایط اخیر این تیم داشت که خلاصه‌اش را می‌خوانید:
 
بازی با ماشین‌سازی چطور بود؟
 بازی خوبی بود و تیم توانست با عملکرد خوب و منطقی سه امتیاز بازی را بگیرد. پرسپولیس در بیشتر دقایق تیم برتر میدان بود به همین خاطر توانست بازی را کنترل کند و در نهایت هم تیم پیروز زمین باشد.
اما همچنان عملکرد تیم با انتقاداتی همراه است.
 انتقادات باید سازنده باشد اما به این موضوع توجه کنید که بهترین‌ها را از پرسپولیس گرفتند. تیم بشار رسن، مهدی ترابی و علی علیپور را از دست داد اما روند خوب تیم حفظ شده است. نباید انتقادات غیرمنطقی باشد و باید همه جوانب در نظر گرفته شود.
خیلی‌ها به این نکته اشاره کردند که پیروزی مقابل تیم انتهای جدولی در یک دیدار خانگی نباید به اما و اگر کشیده شود.
 هر بازی سه امتیاز دارد و دیگر حریف آسانی در لیگ وجود ندارد. همه دیدند ماشین‌سازی چگونه باانگیزه و خوب ظاهر شد. نباید به این مسائل توجه کرد چراکه مهم‌ترین موضوع پیروزی بوده که تیم پرسپولیس به آن رسیده است.
قبول دارید این تیم بعد از فینال آسیا نتوانسته نتایج خوبی کسب کند؟
 این همان تیمی است که غول‌های آسیا را شکست داده و فینالیست آسیا بوده است. طبیعی است بعد از فینال آسیا تیم نتواند همان عملکرد همیشگی خود را به نمایش بگذارد. حالا چهار هفته پس از آن هم نتیجه نگیرد فدای سر بازیکنان.

 


Page Generated in 0.0131 sec