printlogo


کد خبر: 224071تاریخ: 1399/11/15 00:00
مصاحبه و خبر

 عسگری: اول از داور دفاع می‌کنند بعد او را عامل باخت می‌دانند
چرا کمیته انضباطی با خاطیان برخورد نمی‌کند؟
 عملیات حمله اعتراض‌آمیز بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها به سمت داور که در واقع می‌توان فاجعه فوتبال امروزی نامید، یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌ها است. این فرآیند جدید که چندین سال است حسابی در فوتبال کشورمان جا افتاده باید مورد کارشناسی قرار بگیرد تا بلکه با دیدن عکس‌العمل‌های ناشایستی که بازیکنان انجام می‌دهند، آنها پشیمان شوند. سال به سال این رفتارها تکرار می‌شود، تقویت می‌شود، حتی انتقادهای تندی هم از سوی کارشناسان فوتبال علیه این ناهنجاری فوتبال ارائه می‌شود ولی هیچ فایده‌ای ندارد. این رفتار فوتبالی همچنان به قوت خود باقی مانده است.
حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در خصوص این ناهنجاری می‌گوید: «این رفتار غیر فوتبالی در سال‌های گذشته هم بوده اما در فصل جاری از کم‌کاری دو گروه، داوران و تشکیلات کمیته انضباطی شدت یافته است. داوران از جانب کمیته حمایت نمی‌شوند، همین عامل هم باعث می‌شود که داور دیگر قاطعیت لازم را نداشته باشد و با ترس و واهمه به بازیکن خاطی کارت بدهد.» رئیس سابق دپارتمان داوری در مورد گروه دوم، تشکیلات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، که در جریمه بازیکنان خاطی سهل‌انگاری می‌کنند، می‌گوید: «کمیته انضباطی فدراسیون در امر جریمه بازیکنان و کادر فنی تیم‌هایی که دائم به داوران معترض می‌شوند ضعیف عمل می‌کند. برخی بازیکنان و حتی مربیان بعد از اتمام بازی داور مسابقه را عامل باخت تیم‌شان می‌دانند و کمیته انضباطی فدراسیون هم نسبت به این موضوع و اتهام به داور برخورد نمی‌کند. مسأله جالبتر این است که در پایان مسابقه زمانی که رسانه‌ها با مربیان یا بازیکنان مؤثر مصاحبه می‌کنند مربیانی که بازی را واگذار کرده‌اند می‌گویند کاری به قضاوت داور نداریم ولی بازیکن حریف که خطا مرتکب شد بایستی کارت قرمز می‌گرفت یا اینکه گلی که تیم حریف زده کاملاً آفساید بوده. کمیته انضباطی باید مربیان و بازیکنانی که چنین حرف‌هایی می‌زنند را به سختی جریمه کند.»
 
 
 غیبت من در انتخابات ربطی به پرونده ویلموتس نداشت
اسلامیان: همه می‌خواهند سلبریتی شوند
محمود اسلامیان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که چرا از شرکت در انتخابات این فدراسیون خودداری کرد گفت: «به هر حال بعضی مواقع باید تغییراتی انجام شود و نیروهای جدید بیایند و ترکیبی از نیروهای باسابقه و جدید بتوانند خوب کار کنند.»
او در واکنش به این سؤال که آیا ماجرای پرونده ویلموتس باعث شرکت نکردن در انتخابات شد، گفت: «آن مسأله ارتباطی به انتخابات نداشت و رسماً هم اعلام شد. پرونده ویلموتس دو مرحله دیگر در مراجع بین‌المللی دارد و باید روند طبیعی خود را طی کند.»
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا امیدی به برگشت رأی این پرونده در دادگاه داوری ورزش دارد، گفت: «رسماً از طرف فیفا علت صدور این رأی اعلام شد. ویلموتس قراردادی با فدراسیون داشت و فدراسیون به علت تحریم‌ها نتوانست در موعد مقرر دستمزد او را پرداخت کند. این حکم بعدها از مجلس و چند جای دیگر سر در آورد و کلی حرف‌های غیرمربوط زدند. نمی‌خواهم از کسی اسم بیاورم که به کسی هم بربخورد اما متأسفانه ما در همه جا شاهد هستیم که همه می‌خواهند سلبریتی شوند.»
 
 
مغانلو، دو دقیقه مقابل بلننسه
هشتمین حضور شهریار در پرتغال
در یکی از بازی‌های هفته شانزدهم لیگ برتر پرتغال، تیم سانتاکلارا که برخلاف دیدار قبل شهریار مغانلو را در ترکیب نداشت و روی نیمکت می‌دید، در استادیوم دِ سائو میگوئل با بلننسه رده چهاردهمی دیدار کرد. یاران مغانلو که پس از برتری در لیگ برتر پرتغال، در مسابقه اخیرشان در جام حذفی شکست خورده بودند، این بار توانستند دوباره به روند بردهای خود برگردند و صاحب سه امتیاز بازی مقابل بلننسه شوند. سانتاکلارا با کسب پیروزی دو بر صفر خانگی مقابل بلننسه ۲۱ امتیازی شد و با صعود دو پله‌ای در جایگاه هفتم جدول لیگ برتر پرتغال قرار گرفت. شهریار مغانلو، مهاجم ایرانی سانتاکلارا پس از حضور ثابت و یک نیمه‌ای مقابل براگا، برابر بلننسه از دقیقه ۸۸ وارد زمین شد و هشتمین بازی خود در این فصل را انجام داد.

 


Page Generated in 0.0057 sec