printlogo


کد خبر: 224044تاریخ: 1399/11/14 00:00
خرده گزارش

ایمیل فیفا دیروز هم نیامد
محرومیت پرسپولیس؛ شاید وقتی دیگر!
ابراهیم شکوری، معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس دیروز تأکید کرد تا آن لحظه (صبح دوشنبه) هیچ ایمیلی از سوی فیفا مبنی بر محرومیت باشگاه پرسپولیس و بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی این باشگاه نیامده است.
شکوری ضمن تأکید بر تلاش باشگاه برای حل پرونده ماریو بودیمیر گفت: «فرصت ما طبق نامه وکیل بودیمیر تا روز یکشنبه بود ولی تمام تلاش‌مان را می‌کنیم برای 2 اسفند که فصل نقل‌و‌انتقالات زمستانی لیگ آغاز می‌شود مشکلی پیش نیاید و بتوانیم بازیکنان مدنظرمان را جذب کنیم.»
سخنگو و معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس گفت: «می‌دانیم هواداران نگران هستند ولی شبانه‌روزی تلاش‌مان را انجام می‌دهیم و از تمام ظرفیت‌مان استفاده می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید. نباید از این نکته غافل شویم که 500هزار یورو مبلغ زیادی است که ما را دچار چالش و مشکل کرده است. با این حال ناامید نیستیم و تلاش می‌کنیم.»
حمیرا اسدی، رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال نیز دیروز اعلام کرد روز یکشنبه فیفا تعطیل بوده و دوشنبه هم ایمیلی در این خصوص نیامده است.
ظاهراً اعمال محرومیت نقل‌و‌انتقالاتی از سوی فیفا بستگی به نامه وکیل بودیمیر به کمیته انضباطی فیفا دارد؛ جایی که وکیل مهاجم کروات سابق پرسپولیس باید در نامه‌ای به فیفا عدم پایبندی باشگاه پرسپولیس به رأی صادره از سوی این نهاد را اعلام کند. اتفاقی که هنوز از سوی وکیل بودیمیر رخ نداده به همین دلیل فعلاً پنجره نقل‌و‌انتقالاتی پرسپولیس بسته نشده است.
گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس در صحبت‌هایی با وکیل ماریو بودیمیر از او درخواست کرده ارسال نامه به فیفا را چند روز به تأخیر بیندازد تا این باشگاه بتواند در روزهای آینده مطالبات موکل او را به‌طور کامل پرداخت کند؛ اتفاقی که ظاهراً با موافقت وکیل مهاجم کروات سابق پرسپولیس همراه شده است.
پرسپولیس برای تسویه‌حساب با بودیمیر باید 500هزار یورو فراهم کند که چزی بالغ بر 5/14میلیارد تومان می‌شود. دیروز گفته شد باشگاه پرسپولیس 16 روز فرصت دارد این مبلغ را پرداخت کند وگرنه با جریمه‌های انضباطی سختی مواجه خواهد شد.
 
 
با وجود تلاش دبیر سابق پرسپولیس برای مناظره تلویزیونی
یحیی قصد جواب دادن و مواجهه با رسول‌پناه را ندارد
بعد از بیانیه مفصل مهدی رسول‌پناه علیه یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس جوابی به اتهامات رئیس سابق هیأت‌مدیره باشگاهش نداد و این حرف‌ها را بی‌اهمیت خواند.  با این حال رسول‌پناه که در همان بیانیه هم یحیی را به مناظره دعوت کرده بود دیروز نامه‌ای برای هاشمی، تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر تلویزیون فرستاد و از او تقاضا کرد زمینه این مناظره را فراهم کند. رسول‌پناه در نامه خود نوشته بود: «همان‌گونه که در نامه سرگشاده اخیر نیز صراحتاً اعلام داشته‌ام، به منظور تنویر افکار عمومی و تبیین بخشی از واقعیت‌های فوتبال ایران در محضر هواداران و حقیقت‌جویان راستین فوتبال پاک، تمایل خود را برای حضور در برنامه وزین فوتبال برتر به‌طور زنده جهت مناظره با حضور فیزیکی آقای یحیی گل‌محمدی، در خصوص مطالبی که در نامه عمومی انتشاریافته اینجانب بیان شده است، با کمال میل اعلام می‌نمایم. شایان ذکر است عزم جدی اینجانب برای شرکت در آن برنامه و مناظره با سرمربی کنونی تیم، برای شفاف‌سازی مسائل مورد ادعاست. صلابت، اعتبار باشگاه و مکتب باعظمت پرسپولیس در عملکرد نمایان خواهد شد و فارغ از هرگونه اغراض شخصی خواهد بود. محبت فرمایید در اعلام پاسخ، جهت هماهنگی تسریع فرمایید.»
ساعاتی بعد برنامه فوتبال با نامه‌ای که رسانه‌ای هم شد برای برگزاری این مناظره اعلام آمادگی کرد اما مطابق انتظار یحیی گل‌محمدی به این مسأله واکنشی نشان نداد.
این مطلب ساعاتی قبل از پخش برنامه فوتبال برتر نوشته شد اما گفته می‌شد یحیی گل‌محمدی به‌هیچ‌وجه قصد جواب دادن به رسول‌پناه را ندارد. یحیی حرف‌های او را دروغ و جعلی می‌داند و آنقدر نسبت به شخصیت این مدیر سابق حساسیت پیدا کرده که معتقد است حرف‌های رسول‌پناه اصلاً ارزش ندارد و با شخصیتی که او در آن ویدئوها نشان داده اصلاً نباید جوابش را داد.
با این حال بسیاری معتقدند با توجه به اتهامات عجیب و بزرگی که رسول‌پناه علیه یحیی مطرح کرده بهتر است سرمربی پرسپولیس حتی اگر حاضر به مناظره و دهان به دهان شدن با او نیست در مصاحبه‌ای جواب این اتهامات را بدهد تا ذهن هواداران در خصوص مسائل و ابهامات مطرح‌شده شفاف شود.

 


Page Generated in 0.0056 sec