printlogo


کد خبر: 224031تاریخ: 1399/11/14 00:00
سوژه

رقبای آسیایی به دنبال جذب مربی خارجی واترپلوی ایران
چیریچ در فکر جدایی
سرمربی خارجی تیم ملی واترپلوی ایران به دنبال فسخ قراردادش و رفتن از ایران است.
با توجه به اینکه تیم ملی واترپلوی ایران دیگر شانسی برای حضور در المپیک توکیو ندارد ادامه سرمربیگری الکساندر چیریچ در این تیم با اما و اگرهای زیادی همراه شده است. چیریچ تا پایان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ با فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو قرارداد دارد اما با توجه به پیشنهادی که از یکی از کشور‌های آسیای میانه به دست او رسیده این مربی بی‌میل نیست قراردادش را با ایران فسخ کند.
مبلغ قرارداد چیریچ با فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کمتر از ۱۰ هزار دلار در ماه است و در صورتی که این فدراسیون بخواهد مربی تراز اولی را جایگزین او کند باید حداقل ماهیانه ۲۰ هزار دلار پرداخت کند. از طرف دیگر اگر قرار بر جدایی چیریچ از تیم ملی واترپلوی ایران بود این اتفاق باید یک سال پیش و همان زمان که المپیک توکیو به تعویق افتاد رخ می‌داد.
اواخر پاییز امسال رقابت‌های واترپلوی قهرمانی آسیا برگزار می‌شود و با توجه به اینکه زمان زیادی تا این رقابت‌ها باقی نمانده بعید است فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با این مربی قطع همکاری کند.
 
 
واکنش قائم مقام دبیرکل «نادو» به ادعای ابهام‌آمیز علی مرادی
مرادی به خاطر بی‌اطلاعی کد‌های غلط داد!
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ (نادو) در رابطه با اظهارات علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری مبنی بر ابهام در ارسال نمونه‌های دوپینگ این رشته ورزشی توضیحاتی را ارائه داده است.
فرزاد شارکی در ارتباط با مسائل مطرح شده از سوی علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری مبنی بر ابهام در ارسال نمونه‌های دوپینگ وزنه‌برداری و گلایه از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تأکید دارد: «این اظهارات درست نیست و به همین دلیل علی مرادی از روی بی‌اطلاعی کدهای غلط و نادرست داده است. مسئولان این فدراسیون از ما سؤالی داشتند، ولی فرصت پاسخگویی نداده و موضوع را بی‌خودی رسانه‌ای کرده و به مسئولان ورزش منتقل کردند.»
شارکی می‌گوید: «به صورت کلی در سال ۲۰۲۰ در رشته وزنه‌برداری ۷۹ نمونه دوپینگ از ورزشکاران این رشته اخذ شده که از این تعداد ۴۲ نمونه‌گیری در دو ماه اول سال میلادی انجام و همه نتایج دریافت شد.»
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ (نادو) با اشاره به اینکه فعالیت‌های رشته وزنه‌برداری تا آذرماه سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف بود، خاطرنشان می‌کند: «از ۱۵ تا ۲۰ آذرماه ۲۷ نمونه از ورزشکاران این رشته اخذ و این کیت‌ها ۲۶ آذرماه به آزمایشگاه کلن آلمان ارسال شد اما هنوز نتیجه آنالیز آزمایشگاه اعلام نشده است، بنابراین اظهارات رئیس فدراسیون وزنه‌برداری مبنی بر اینکه نمونه‌های دوپینگ ارسال نشده صحت ندارد، بلکه هنوز نتایج و آنالیز جواب‌ها به دست ما نرسیده است.»
شارکی با اشاره به اینکه ۲۵ دی‌ماه سال جاری نیز از ۱۰ ورزشکار رشته وزنه‌برداری نمونه دوپینگ گرفته و هفتم بهمن‌ماه به آزمایشگاه کلن ارسال شده است تأکید دارد: «نادو روند جدیدی پیش گرفته که مطابق با استانداردهای وادا است و نباید نمونه‌های دوپینگ اخذ شده در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ نگهداری شود. در رابطه با نمونه‌های وزنه‌برداری با تأخیر روبه‌رو شده‌ایم و در این رابطه با آزمایشگاه کلن مکاتبه کرده‌ایم اما حداقل شش تا هشت هفته زمان می‌برد که پاسخ نمونه‌ها به ما داده شود.»

 


Page Generated in 0.0054 sec