printlogo


کد خبر: 224026تاریخ: 1399/11/14 00:00
خبر

با حضور وزیر ورزش
از فعالان ورزش زنان تجلیل شد
مراسم تجلیل از فعالان حوزه ورزش زنان دیروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این نشست علاوه بر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، جمشید تقی‌زاده معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ورزش، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و مهین فرهادی‌زاد معاون امور زنان وزارت ورزش حضور داشتند.
فرهادی‌زاد در این مراسم گفت: «با توجه به شاخص‌های فعالیت در فدراسیون، زنان هم باید اعتبار خاص خود را داشته باشند. در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی تغییراتی را لحاظ کردیم که بیشترین منفعت در جهت تقویت ورزش زنان است.» ابتکار معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان نیز گفت: «وزارت ورزش از اندک وزارتخانه‌هایی است که ۲ معاون زن دارد که این نگاه ویژه به مدیران زن است.»
مهری خرازی پیشکسوت والیبال، سیما لیموچی پیشکسوت تنیس روی میز، بهار بهرامی نایب رئیس سابق وزنه‌برداری، مریم مشت‌زن نایب رئیس سابق هندبال و ناهید مرشدی نایب رئیس سابق روستایی نفرات برتر پیشکسوتان بودند. 
 
 
دانشگاه آزاد قهرمان لیگ ووشو
تیم ووشو دانشگاه آزاد با کناره‌گیری تیم پاس ناجا قهرمان لیگ شد. در حالی که قرار بود دیروز (دوشنبه ۱۳ بهمن ماه) رأس ساعت ۱۴ فینال لیگ برتر در آکادمی ملی ووشو برگزار شود، تیم پاس ناجا به جهت اعتراض به قضاوت‌های داوران در بخش تالو، محل مسابقات را ترک کرد و در دیدارهای ساندا حاضر نشد. بدین ترتیب تیم دانشگاه آزاد اسلامی قهرمان این دوره شد. مقاومت بسیج در رده سوم قرار گرفت و بیمه حکمت ارتش چهارم شد.
 
 
نبرد شمشیربازان اپه در لیگ
تیم‌های حاضر در اسلحه اپه لیگ شمشیربازی امروز به مصاف هم می‌روند. لیگ شمشیربازی در حالی امروز سه‌شنبه در سالن افراسیابی تهران برگزار می‌شود که شمشیربازان اپه  در دور رفت به مصاف هم می‌روند. تیم‌های اشتاد سازه مشهد، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و دانشگاه آزاد تهران، هتل یاکاموز اردبیل و صدر مشهد در این هفته به رقابت می‌پردازند. در هفته اول سابریست‌ها به مصاف هم رفتند که دانشگاه آزاد و اشتاد سازه در صدر قرار گرفتند.
 
 
نصیری‌نژاد، عضو هیأت رئیسه تکبال شد
طی حکمی از طرف سید حسین موسوی رئیس انجمن تکبال ایران، محمدرضا نصیری‌نژاد به مدت دو سال به عضویت هیأت رئیسه این انجمن درآمد.
تکبال در مدت بسیار کوتاهی در پنج قاره گسترش یافته و در حال حاضر در بازی‌های ساحلی آسیا و بازی‌های داخل سالن آسیا به صورت رسمی وارد شده است.محمدرضا نصیری‌نژاد، رئیس انجمن کوراش ایران، عضو هیأت رئیسه کنفدراسیون سامبو آسیا، عضو هیأت رئیسه اتحادیه جودو آسیا بین سال‌های 2011 تا 2015، رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش از سال 2010 تاکنون، عضو کمیته برگزاری لیگ جهانی فدراسیون جهانی بوکس (آیبا) از سال 2017 و عضویت در کمیسیون روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک ایران را نیز در کارنامه کاری خود دارد.
او به عنوان مسئول فنی بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 و هانگژو 2022 در رشته کوراش، همکاری با اتحادیه جوجیتسو آسیا و مسئول فنی مسابقات هنرهای رزمی جهان را نیز برعهده دارد.«جی ویزر» دبیرکل جهانی رشته تکبال، فرزند ماریوس ویزر رئیس فدراسیون جهانی جودو است.
 
 
پیش از شروع لیگ جودو در فصل جدید
۲۰ تیم اعلام آمادگی کردند
۱۸ تیم به صورت رسمی و دو تیم به صورت شفاهی برای حضور در لیگ جودوی فصل جاری اعلام آمادگی کرده‌اند.
لیگ برتر جودوی ایران قرار است نیمه اول اسفندماه به طور متمرکز در تهران برگزار شود و مراسم قرعه‌کشی هم روز پنجشنبه هفته جاری در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک انجام می‌شود. نکته جالب اینجاست در حالی که بسیاری از لیگ‌های رشته‌های مختلف ورزشی در جست‌ و جوی تیم برای حضور در مسابقات هستند، تاکنون ۱۸ تیم به صورت رسمی برای حضور در لیگ جودو اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین دو تیم هم به صورت شفاهی طی صحبت با رئیس فدراسیون و مسئولان سازمان لیگ خواستار حضور در این رقابت‌ها شده‌اند که در این صورت تعداد تیم‌ها به عدد 20 می‌رسد. البته به احتمال فراوان پیش از شروع رسمی رقابت‌ها تعدادی از تیم‌ها ریزش می‌کنند اما در مجموع این تعداد تقاضا برای حضور در لیگ جودو بسیار جالب توجه است.

Page Generated in 0.0056 sec