printlogo


کد خبر: 224020تاریخ: 1399/11/14 00:00
حراست فدراسیون:
نهادهای غیرفوتبالی پیامک نداده‌اند

از زمانی که فدراسیون فوتبال بیانیه‌ای مبنی بر رد صلاحیت 10 نامزد انتخاباتی صادر کرده است، خبرهای متعددی درباره تأیید و رد صلاحیت‌ نامزدها منتشر شده است.
 یکی از مهم‌ترین مواردی که از همان زمان مطرح شده است، شایعاتی است که به دخالت نهادهای دیگر دامن می‌زند.
 بلافاصله بعد از بیانیه فدراسیون فوتبال، معاون وزیر ورزش برای چندمین بار در مصاحبه‌ای اعلام کرد که وزارت ورزش هیچ دخالتی در فرآیند انتخابات فدراسیون فوتبال ندارد. 
همزمان با این موضوع خبرهایی هم از ارسال پیامک نهادهای نظارتی به نامزدهای رد صلاحیت شده اشاره داشته است که حراست فدراسیون فوتبال دیروز در اطلاعیه دیگری این موضوع را هم تکذیب کرد.
 فدراسیون فوتبال در این رابطه نوشته است: «حراست فدراسیون فوتبال با تکذیب برخی شایعات درباره روند برگزاری انتخابات فدراسیون، اعلام کرد پیامکی از سوی نهادهای غیرفوتبالی مبنی به رد صلاحیت به کاندیداها ارسال نشده است. 
حراست فدراسیون با تأکید بر ضرورت پایبندی به اخلاق در رویه برپایی انتخابات، از رسانه‌های گروهی می‌خواهد که از انتشار شایعات بی‌اساس خودداری کنند.»
آنچه اهمیت دارد این است که بعد از اصلاح اساسنامه، فیفا به شدت روی دخالت نهادهای دیگر در فرآیند انتخابات فدراسیون فوتبال حساس شده است و انتخابات فدراسیون فوتبال به شدت تحت نظارت نمایندگان فیفا قرار دارد. همین موضوع باعث می‌شود که هر شایعه‌ای زمینه‌ساز حساسیت نمایندگان فیفا و ایجاد دردسر برای فوتبال ایران شود.
با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال تا کنون با تعیین کمیته انتخابات به عنوان رکنی مستقل و بررسی صلاحیت‌ کاندیداها به صورت مستقل، سعی داشته که کاملاً مطابق اساسنامه پیش برود، مقابل قوت گرفتن هر شائبه‌ای درباره دخالت نهادهای دیگر در فرآیند انتخابات می‌ایستد و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.
پیش از این هم البته خبرهایی که درباره انتشار برخی اسامی رد و تأیید صلاحیت شده‌ها منتشر شده بود، تکذیب شد. در حال حاضر فدراسیون فوتبال برای اعلام رسمی این اسامی در انتظار بررسی شکایات رسیده در کمیته استیناف انتخابات است تا بعد از رسیدگی به این شکایات، تکلیف شرکت کنندگان در انتخابات را مشخص کند.

Page Generated in 0.0051 sec