printlogo


کد خبر: 224006تاریخ: 1399/11/14 00:00
هفته دوازدهم لیگ یک
تداوم صدرنشینی هوادار

لیلا امیری  

رقابت‌های روز دوازدهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که فقط دو بازی گل نشد. تیم فوتبال هوادار برای حفظ صدرنشینی‌اش کار بسیار سختی داشت که در نهایت هم از عهده‌اش برآمد. شاگردان رضا عنایتی در حالی با گل دقیقه 21 امیرحسین فشنگچی به پیروزی رسیدند که در کار دفاعی هم بسیار موفق عمل کردند. خیبر خرم‌آباد و عبدالله ویسی با این شکست باز هم از هدفگذاری‌اش فاصله گرفت. این اولین باخت ویسی از زمان حضورش در شاهین بوشهر تا امروز بود. همین سه امتیاز برای تداوم صدرنشینی هوادار کافی بود.
مس کرمان در حالی که با گل دقیقه 17 بابامحمدی از میزبانش پیش افتاده بود اما در ادامه اسیر بازی هجومی و فشار حملات بادران شد. شاگردان محسن عاشوری که به هیچ‌وجه نمی‌خواستند در خانه بازنده باشند در همان نیمه اول با گل احسان پیرهادی کار را به تساوی کشاندند. در نیمه دوم هم برتری با تیم تهرانی بود و در دقیقه 70 ایمان غلامی گل برتری را زد تا سه امتیاز حساس این بازی در خانه بماند.
اما شهرداری آستارا که هفته گذشته ملوان را شکست داده بود دیروز مغلوب قشقایی شیراز شد. تلاش دو تیم در نیمه اول گلی به همراه نداشت. در دقیقه 75 مرتضی سنجاقکی دروازه میهمان را باز کرد و شاگردان پایان رأفت هم نتوانستند نتیجه را تغییر دهند.
پارس جنوبی جم که شروع بسیار خوبی داشت اما نتایج سینوسی‌اش آغاز شده و حالا پس از باخت هفته گذشته مقابل تیم انتهای جدولی، دیروز هم در خانه مقابل استقلال ملاثانی متوقف شد. آنها خیلی زود دروازه‌شان را باز شده دیدند و در ادامه هم با یک گل به تساوی رضایت دادند.
اما فجرسپاسی در بابل دست به کار بزرگی زد. گلزنی و درخشش سعید زارع برای سوغات سه امتیازی از شمال کافی بود. او ابتدا در دقیقه هشت و بعد از آن در دقیقه 80 برای دومین مرتبه دروازه شاگردان نادر دست‌نشان را باز کرد تا پیروزی ارزشمندی را برای تیمش رقم بزند.
گل ریحان برای سومین هفته متوالی با سرمربی جدیدش ناکام ماند. آنها در سیرجان و مقابل آرمان گهر روز بسیار سختی را پشت سر گذاشتند. باخت 3-1 آنها را به رده هفدهم جدول فرستاد. بلال میرزاعلی، شاهین شفیعی، سعید قائدی‌فر، حسن شوشتری و علی شهسواری به علت مصدومیت نتوانستند تیم آرمان گهر را در این بازی همراهی کنند.
اما تیم چوکای تالش می‌دانست اگر در این بازی خانگی هم به پیروزی نرسد تا چه اندازه کارش سخت خواهد شد. با اینکه آنها در دقیقه 12 دروازه‌شان باز شد اما خیلی زود خودشان را پیدا کردند و طی 13 دقیقه شکست 1-صفر را با برتری 2-1 عوض کردند. نتیجه‌ای که با وجود تلاش مضاعف نودی‌ها تغییر نکرد.
تیم ملوان انزلی باز هم ناکام ماند. در هفته‌های اخیر شاگردان مازیار زارع نتوانستند به پیروزی دست پیدا کنند. البته آنها در این بازی عیسی پرتو را به دلیل محرومیت و میثم شاه‌مکوند‌زاده و حمید حیدری را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند. تلاش 90 دقیقه‌ای دو تیم هم گلی به همراه نداشت.
در آخرین بازی این هفته استقلال خوزستان که برای جبران شکست هفته گذشته مقابل هوادار از شاهین بوشهر پذیرایی می‌کرد اما نتوانست به پیروزی برسد و در نهایت بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند سوت پایان بازی به صدا در آمد.
در پایان روز دوازدهم فجرسپاسی به رده سوم جدول صعود کرد. بدون شک قرار گرفتن تیمی که سابقه زیادی در لیگ برتر دارد حساسیت بازی‌ها را در هفته‌های آینده زیاد خواهد کرد. در حال حاضر فاصله تیم دوم تا هفتم فقط سه امتیاز است. همین یک مورد برای رقابت نزدیک میان تیم‌های بالای جدول وجود دارد. اما در انتهای جدول تیم‌های نود ارومیه و گل ریحان و حتی قشقایی و چوکا کار بسیار سختی را در هفته‌های آینده خواهند داشت.
 
 
قشقایی شیراز یک شهرداری آستارا صفر
بادران تهران 2 مس کرمان یک
چوکا تالش 2 نود ارومیه یک
ملوان صفر خوشه طلایی ساوه صفر
پارس جنوبی جم یک استقلال ملاثانی یک
خیبر خرم‌آباد صفر هوادار یک
آرمان گهر 3 گل ریحان البرز یک
رایکا بابل صفر فجر سپاسی 2
استقلال خوزستان صفر شاهین شهرداری‌ بوشهر صفر
 

 


Page Generated in 0.0060 sec