printlogo


کد خبر: 223997تاریخ: 1399/11/14 00:00
لیورپول، همان لیورپول قدیمی
گمشده پیدا شد

یادداشت 
 نیل جونز 
 
 
 شش ضربه به توپ. همین کافی بود تا شک ما برطرف شود.
لیورپول بازگشته است.
این هفته‌ای پرسود برای قهرمان لیگ برتر بود. اول پیروزی پنجشنبه مقابل تاتنهام روی داد، و سپس آنها در خانه وستهم با نتیجه سه بر یک پیروز شدند؛ با نمایشی که از بسیاری جهات، برتر از بازی با تاتنهام بود.
پیروزی آنها در ورزشگاه لندن که با گل‌های زیرکانه محمد صلاح (دو گل) و جینی واینالدوم در نیمه دوم به دست آمد، سرخپوشان را به رده سوم جدول رساند، یعنی چهار امتیاز کمتر از منچسترسیتی صدرنشین. این دو تیم یکشنبه آینده در آنفیلد با هم دیدار خواهند کرد.
نبرد قهرمانی ادامه دارد.
لیورپول پس از کریسمس ضعیف و با وجود فهرست طویل مصدومان، توانست در آخر ماه ژانویه احیا شود. آنها برای یک ماه تبدیل به تیمی غریبه شده بودند اما بار دیگر قدرتشان را بازیافته‌اند. آنها دوباره شبیه لیورپول شده‌اند.
اگر نیاز به شواهد بیشتری هست، گل دوم آنها همه چیز را بازگو می‌کند.
این همان لیورپول همیشگی بود. آنها در چشم به هم زدنی از دفاع به حمله رفتند. یک کرنر روی دروازه‌شان ارسال شد و آنها با شش لمس توپ در 14 ثانیه، آن را در سمت مقابل به گلی تبدیل کردند که سه امتیازشان را قطعی کرد.
عجب گلی بود. اول اندی رابرتسون با ضربه سر کرنر جارود باون را از منطقه خطر دور کرد. توپ را ترنت الکساندر-آرنولد گرفت و آن را با پاس قطری فوق‌العاده‌ای به سمت چپ فرستاد و ژردان شکیری را صاحب توپ کرد. شکیری فرصت و فضای کافی برای به پیش بردن توپ را داشت اما ترجیح داد آن را با پاسی تک‌ضرب مقابل پای صلاح بیندازد. این بازیکن مصری توپ را به شکلی عالی کنترل کرد، و با ضربه دقیق، نتیجه را دو بر صفر کرد.
این 21امین گل فصل صلاح و دومین گل او در این بازی بود. او 11 دقیقه پیش از این شاهکار ضدحمله، گل اول را هم روی پاس کرتیس جونز تازه‌وارد وارد دروازه لوکاژ فابیانسکی کرده بود.
همان صلاح همیشگی. همان لیورپول همیشگی.
گل سوم لیورپول هم زیبا بود. روبرتو فیرمینو و الکس اکسلاد-چمبرلن، دو بازیکن تازه‌وارد لیورپول، با پاس‌های سریع به پیش تاختند. فیرمینو که در هفت روز اخیر ناگهان اوج گرفته، با حضور ذهنی بالا توپ را به جینی واینالدوم سپرد و او هم نتیجه را سه بر صفر کرد.
گل کریگ داوسون که روی یک ضربه کرنر به ثمر رسید، مانع کلین شیت لیورپول شد اما یورگن کلوپ و تیمش می‌توانند از این بابت خوشحال باشند که توانستند خط حمله وستهم را مهار کنند. نت فیلیپس که تنها برای چهارمین بار در لیگ برتر در ترکیب ثابت بازی می‌کرد، مقابل میکاییل آنتونیو عالی بود و جوردن هندرسون هم در کنار او فوق‌العاده کار کرد.
جیمز میلنر پس از بازی به هندرسون گفت: «اینطور که بازی کنی، تا آخر دوران بازی‌ات در همین پست خواهی بود!» اگر کاپیتان تیم با آن استانداردهای بسیار بالایش نبود، لیورپول الان کجا بود؟
لیورپول تقویت هم خواهد شد. انتقال بن دیویس، مدافع میانی پرستون، باعث تقویت خط دفاعی تیم می‌شود و دغدغه کلوپ در زمینه مصدومیت مدافعانش را برطرف خواهد کرد.
خبر خوب این است که لیورپول سرانجام غصه‌های زمستانی را به کناری نهاده. آنها دوباره می‌خندند، گل می‌زنند و پیروز می‌شوند.
آنها بازگشته‌اند.
منبع: سایت گل
 

Page Generated in 0.0054 sec