printlogo


کد خبر: 223993تاریخ: 1399/11/14 00:00
NBA

نیویورکی‌ها در آستانه تکرار رکورد، شکست خوردند 
بازگشت جنون‌آمیز ویزاردز
«اگر جنون‌‌‌آمیزترین بازی نبوده باشد که تا الان دیده‌ام، قطعاً یکی از جنون‌آمیزترین‌ها بوده است». این توصیف اسکات بروکس سرمربی تیم واشنگتن‌ویزاردز از بازی تیمش در پایان رویارویی با تیم بروکلین نتس بود که واشنگتنی‌ها آن را با نتیجه 149 به 146 بردند تا کمی آبروداری کنند. آنها که در 15 بازی قبلی‌شان متحمل 12 شکست شده بودند، با ارائه یکی از بهترین نمایش‌های هجومی‌شان در سال‌های اخیر چهارمین پیروزی فصل را کسب کردند. فقط یک امتیاز دیگر کافی بود تا بروکلین نتس، رکورد بیشترین گل زده در تاریخش را تکرار کند. این تیم سه روز پیش رکوردش برای کسب بیشترین امتیاز در یک بازی را شکست و یک بار دیگر تا آستانه انجامش رفت اما در نهایت باز هم این واشنگتن ویزاردز بود که با 3 امتیاز بیشتر بازی را برد. واشنگتنی‌ها با دو پرتاب 3 امتیازی موفق در 10 ثانیه پایانی بازی، عقب‌افتادگی 5 امتیازی‌شان را با نتس جبران کردند و ورق را به سود خود برگرداندند. این در حالی بود که نیویورکی‌ها در پایان نیمه اول 18 امتیاز از میزبان‌شان پیش بودند و 56/8درصد از کل پرتاب‌ها و 52/8درصد از پرتاب‌های سه امتیازی‌شان را داخل سبد انداختند و تا مرز رکوردشکنی پیش رفتند. داستان بازی در کوارتر چهارم عوض شد زمانی که ویزاردز 48 امتیاز گرفت و 60 درصد پرتاب‌هایش به امتیاز تبدیل شد.
کایری ایروینگ ستاره تیم بروکلین نتس پس از شکست تیمش با ابراز نارضایتی از این اتفاق گفت: «بعید می‌دانم که بعد از این بتوانیم پیروزی‌های زیادی کسب کنیم اگر قرار باشد که در یک کوارتر 48 امتیاز به حریف بدهیم. قبول این باخت سخت است. وقتی این همه اختلاف امتیاز را از دست می‌دهید، شب سختی می‌‌شود. وقتی که به جزئیاتی که می‌تواند تفاوت‌‌ها را رقم بزند توجه نمی‌کنید، همین می‌شود. بازی دست ما بود و پیروزی‌ هم باید مال ما می‌شد. بنابراین نمی‌توانیم کسی را مقصر بدانیم جز خودمان. باید عملکردمان را بررسی کنیم و ببینیم که کجای کارمان اشتباه بوده است.»
در شب پیروزی مهیج واشنگتنی‌ها، راسل وست‌بروک امتیاز‌آورترین بازیکن بود. او که 41 امتیاز گرفت و 10 ریباند داشت، با دادن دو پاس گل دیگر تریپل دابل می‌کرد. پس از او نیز بردلی بیل که 37 امتیاز گرفت، 4 پاس گل داد و 6 ریباند داشت، امتیازآورترین بازیکن بود. پس از این دو نفر که با اختلاف زیاد نسبت به هم‌تیمی‌هایشان بهترین امتیازآوران ویزاردز بودند، موریتز واگنر با 17 امتیاز و ایس اسمیت با 13 امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
و اما برای نتس که به سبب بازیکنان جدیدش خیلی‌ها روی آن به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی حساب می‌کنند، (13 - 9 - دوم جدول) کوین دورانت با 37 امتیاز و 6 پاس گل و 7 ریباند امتیازآورترین بازیکن بود. پس از او جو هریس با 30 امتیاز، کایری ایروینگ با 26 امتیاز و جف گرین با 23 امتیاز به ترتیب دومین تا چهارمین بازیکنان امتیاز‌آور تیم نیویورکی بودند. هرچند که در نهایت این تیم در بیست‌و‌دومین بازی‌اش نهمین شکست را متحمل شد. نتس در این بازی مهره‌ای کلیدی مانند جیمز هاردن را در اختیار نداشت. هرچند که این تیم جمعه شب که رکورد تاریخ برای بیشترین امتیاز در یک بازی را شکست هم دورانت را در اختیار نداشت.
 
پایان برد‌های متوالی جاز به دست ناگتس
در شب درخشش نیکلا جوکیچ که یک تنه بیش از یک سوم امتیازات تیمش را کسب کرد، دنور ناگتس توانست میهمان خود تیم یوتا جاز را با نتیجه 128 بر 117 شکست دهد. سنتر صرب ناگتس که 12 ریباند هم داشت، با 5 پاس گل دیگر «تریپل دابل» می‌کرد. پس از او ویل بارتون که 18 امتیاز گرفت و جمال ماری با 16 امتیاز نفرات بعدی در فهرست امتیاز‌آوران ناگتس بودند. به این ترتیب دنور ضمن کسب دوازدهمین پیروزی خود در بیستمین بازی‌اش به پیروزی‌های متوالی یوتا جاز که تعدادشان به 11 رسیده بود، پایان داد و اجازه نداد که این تیم به صدر جدول صعود کند. جوکیچ پس از مسابقه گفت: «خوشبختانه، هر وقت که تیم نیاز دارد من خوب امتیاز می‌گیرم. اینکه تیم موفق شود اهمیت دارد، من هم هرچقدر که تیم برای کسب پیروزی نیاز داشته باشد، امتیاز می‌گیرم.» 47 امتیازی که ستاره صرب در این بازی گرفت، تکرار بالاترین رکورد امتیازگیری او در یک بازی در طول دوران بازی‌اش بود. او 17 تا از 26 پرتابش در محدوده پرتاب (2 امتیازی) را داخل سبد انداخت و هر 4 پرتاب سه امتیازی‌اش هم موفقیت‌آمیز بود. او 10 تا پرتاب آزاد هم انداخت که 9 تای آنها داخل سبد رفت. و اما برای تیم جاز که موفق به ثبت طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در این فصل NBA شده بود، بوژان بوگدانوویچ با کسب 29 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن تیمش بود. پس از او دوناوان میچل و جردن کلارکسون هر دو با 13 امتیاز و بعد از آنها هم رویس اونیل، رودی گوبرت و مایک کانلی، هر سه با 12 امتیاز بیشترین سهم را از امتیازات تیم‌شان داشتند. با این حال یوتا برای نخستین بار از 24 روز پیش تن به شکست داد.
 
 

Page Generated in 0.0047 sec