printlogo


کد خبر: 223912تاریخ: 1399/11/12 00:00
برنامه امباپه برای آینده چیست؟
دوراهی ماندن و رفتن

تقریباً در تمامی دوران حرفه‌ای کیلیان امباپه، مهاجم پاری‌سن‌ژرمن، صحبت از پیوستن او به رئال مادرید بوده است اما آیا او قرارداد جدیدی با این باشگاه فرانسوی امضا می‌کند؟
رئال مادرید در سال 2017 برای خرید این مهاجم از موناکو اقدام کرد. او که حالا 22 سال دارد، راهی پی‌اس‌جی شده و همین حالا با 106 گل زده، در رده چهارم گلزنان برتر تاریخ باشگاه قرار دارد.
از قرارداد امباپه با پی‌اس‌جی تنها 18 ماه باقی مانده است.
او در برد چهار بر صفر مقابل مون‌پلیه دو گل به ثمر رساند و بعد گفت: «به فکر قرارداد جدید هستم، چون اگر آن را امضا کنم، برای این است که در بلندمدت روی خودم سرمایه‌گذاری کنم.»
اما مسأله این است که آیا رئال مادرید، مانند باشگاه‌های دیگری که در همه‌گیری ویروس کرونا دچار بحران شده‌اند، پول لازم برای خرید این بازیکن اهل پاریس را دارد یا نه.
گی‌یم بالاگه، خبرنگار فوتبال اسپانیا گفته: «پیش از آنکه او به پی‌اس‌جی برود، انتقالش به رئال تقریبا تمام شده بود. رویای آنها این بود که این بازیکن را جذب کنند. مسأله رئال مادرید این است که پی‌اس‌جی می‌خواهد دستمزد او را به سطح نیمار برساند، یعنی حدود 37 میلیون یورو در سال و رئال قادر به پرداخت چنین مبلغی به این بازیکن نیست. آنها می‌گویند که مبلغ انتقال او و حدود 21 میلیون یورو دستمزد سالانه‌ فعلی‌اش را می‌پردازند و به جای 50 درصد حق پخش تصویر، که برای بیشتر بازیکنان برقرار است، او می‌تواند درصد بیشتری بردارد. در این صورت او باید تصمیم بگیرد که پیشنهاد رئال بهتر است یا پی‌اس‌جی. به نظر من اگر امباپه پس از بازی با مون‌پلیه می‌گوید که اگر در پی‌اس‌جی بماند قرارداد بلندمدتی امضا می‌کند، درها را به روی ماندن بیشتر در باشگاه باز کرده است.»
امباپه گفته که اگر قرارداد جدیدی در پی‌اس‌جی امضا کند، به دلیل این است که برنامه دارد برای مدتی طولانی در این باشگاه بماند اما ژولین لوران، خبرنگار فرانسوی اعتقاد دیگری دارد: «وقتی او می‌گوید اگر تمدید کند برای مدتی طولانی می‌ماند، حرفش را نمی‌توانم باور کنم. او ممکن است خیلی راحت قرارداد جدیدی امضا کند و دو سال بعد، که رئال پول بیشتری داشت، به این تیم برود. شاید چرخه او در پاریس تا آن هنگام به پایان برسد و او تازه 24 سال خواهد داشت و زمان زیادی پیش رو دارد. اگر مادرید پول لازم را برای خرید او نداشته باشد، شاید او به این فکر کند که حالا فعلاً تمدید کند، دو سال دیگر بماند و رئال مادرید هم که همیشه خواهانش است.»
امباپه در هر سه فصل حضور در پاری سن ژرمن قهرمان لیگ یک شده و دو جام حذفی و دو جام اتحادیه را هم فتح کرده است.
اما قهرمانی‌ای که او کسب نکرده، فتح لیگ قهرمانان است. پی‌اس‌جی در فینال پارسال با نتیجه یک بر صفر به بایرن مونیخ باخت و امباپه در آن بازی یک فرصت عالی را از دست داد.
لوران می‌گوید: «او در گذشته طوری حرف می‌زد که انگار می‌خواهد برود، چون می‌گفت: «من همیشه از باشگاه و طرفداران ممنون خواهم بود چون با من همیشه خوب رفتار کرده‌اند و اینجا خانه من است». این حرف‌ها را معمولاً وقتی می‌زنند که می‌خواهند بروند. من می‌توانم ببینم که چرا او بین ماندن و رفتن مردد است. مشخص است که او می‌خواست با این تیم فاتح لیگ قهرمانان شود، و بعد به هر جای دیگری، لیورپول یا باشگاهی دیگر، برود.»
یک عامل دیگر این است که او حالا فرصت کار با موریسیو پوچتینو، مربی جدید پی‌اس‌جی را دارد. این مربی سابق تاتنهام جانشین توماس توخل شده است. لوران می‌گوید: «به نظرم او می‌خواهد با پوچتینو کار کند. رابطه این دو عالی آغاز شده است. او شاید می‌گوید فعلاً که اوضاع خوب است.»
 

Page Generated in 0.0055 sec