printlogo


کد خبر: 223887تاریخ: 1399/11/12 00:00
لژیونرها

 سرقت مهاجم ایرانی 
از المپیک دونتسک
زاهدی؛ یا 500 هزار یورو یا تیم دوم!
باشگاه المپیک دونتسک که شهاب زاهدی را در اختیار دارد، با توجه به گلزنی‌های این بازیکن در لیگ برتر اوکراین در تلاش برای تمدید قرارداد او به مدت یک فصل دیگر بود که فعلاً موفق به انجام این کار نشده است. از سویی تلاش‌های این باشگاه برای جابجایی زاهدی در تعطیلات زمستانی هم راه به جایی نبرده است. این موضوع باشگاه اوکراینی را به هم ریخته است و به همین خاطر شهاب را به تیم دوم باشگاه تبعید کرده‌اند. ولادیسلاو هلزین - رئیس باشگاه المپیک درباره شهاب زاهدی می‌گوید: «ما با شهاب و نماینده او توافق صریح داشتیم. ماهیت توافق در این واقعیت نهفته است که این مهاجم می‌تواند بدون مانع به تیم دیگری برود اما در ازای پرداخت غرامت مالی خاص. ما ناگهان متوجه شدیم که شهاب مخفیانه با باشگاه زوریا توافق کرده است و سپس به اردوی تیم در ترکیه نرسید. او در تمرینات نشان داد که به صورت فعال کار نمی‌کند، زیرا احتمالاً خود را از قبل بازیکن تیم دیگری می‌داند. ما نمی‌توانیم با ورزشکاری که انگیزه مناسبی ندارد کار کنیم. بنابراین شهاب را به تیم دوم فرستادیم و امیدواریم که او نگرش خود را برای باشگاهی که برایش خیلی کار کرده، تغییر بدهد. ما آماده هستیم که او را با دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار دلار آزاد کنیم. فکر می‌کنم باشگاه زوریا باید هزینه انتقال را به ما بپردازد. زوریا پاییز امسال در لیگ اروپا بازی کرد و درآمد زیادی به دست آورد.»
رئیس باشگاه المپیک دونتسک همچنین به باشگاه جدید شهاب طعنه می‌زند: «باشگاهی که می‌خواهد پیشرفت کند باید بیاموزد که چگونه برای خرید یک فوتبالیست توانمند و آموزش دیده، هزینه کند. شهاب می‌گوید که می‌خواهد به ما کمک کند تا در انتقالش به تیم‌های دیگر، صاحب درآمد شویم. او می‌فهمد که المپیک به او کمک کرده تا تبدیل به چنین بازیکنی شود اما این بازیکن از پشت سر، به ما صدمه و آسیب می‌زند.»
اما آینده این بازیکن ایرانی چه خواهد شد؟ باشگاه المپیک نمی‌تواند او را مجبور به تمدید قرارداد کند. یک راه وجود دارد که شهاب در تعطیلات زمستانی با اجازه باشگاه راهی تیم جدیدش شود و باشگاه زوریا مبلغ درخواستی باشگاه المپیک را پرداخت کند و راه دوم این است که شهاب تا پایان فصل حضور در تیم دوم باشگاه را تحمل کند که این بدون شک از نظر فنی و روحی و روانی آسیب شدیدی به این بازیکن وارد می‌کند. ضمن اینکه قانون این اجازه را به باشگاه المپیک می‌دهد که بخشی از دستمزد شهاب زاهدی را به خاطر حضور بی‌انگیزه در تمرینات کسر کند. از سویی اگر برای باشگاه المپیک محرز شود که شهاب زاهدی زمانی که با این باشگاه قرارداد داشته با باشگاه دیگری به صورت مکتوب توافق کرده است می‌تواند علیه این بازیکن طرح دعوی کند و علیه او رأی انضباطی بگیرد.
 
 
تابستان 2021، پایان همکاری؟
زنیت آماده جدایی آزمون
سردار آزمون، مهاجم زنیت پیش از این به طور رسمی تمایل خود برای ترک این تیم و فوتبال روسیه را با هدف پیشرفت ابراز کرده بود. اکنون نیز کارهایی برای انتقال گلزن برتر زنیت به تیم دیگری در اروپا آغاز شده است. بر اساس گزارش سایت
Euro-football روسیه، زنیت باید آرام آرام خود را آماده جدایی سردار آزمون در نقل‌وانتقالات تابستانی 2021 کند. این مهاجم ایرانی بدون تردید نقش مهمی در موفقیت‌های چند سال اخیر زنیت داشته است.
 
 
پیروزی آنتورپ  با دروازه‌بان ایرانی
بیرانوند کلین‌شیت نکرد پنالتی داد
در نخستین بازی هفته بیست‌وپنجم ژوپیلر بلژیک، تیم‌های آنتورپ و واسلند بیورن به مصاف هم رفتند که در این بازی یاران علیرضا بیرانوند به برتری سه بر دو رسیدند. در این دیدار دیدیه لامکل (18 و 57) و بیلان باتوبینیسکا (87) زننده سه گل آنتورپ بودند. گل‌های واسلند هم در دقایق 44 - پنالتی و 71 توسط مارلون فرای به ثمر رسیدند. پنالتی واسلند روی خطای علیرضا بیرانوند به دست آمد. آنتورپ با این پیروزی 41 امتیازی شد و رده دوم جدول ژوپیلر لیگ بلژیک را حفظ کرد.

Page Generated in 0.0057 sec