printlogo


کد خبر: 223884تاریخ: 1399/11/12 00:00
بهترین کادرفنی ایران و حاج محمود
انتقاد ممنوع؛ اینجا دیکتاتوری حاکم است!

میعاد نیک
 
استقلال در شهر اولین‌ها هم دست از تکرار روند سینوسی و نمایش بی‌ثبات خود در لیگ بیستم برنداشت. آبی‌ها در دیدارهای پیشین خوب کار نکردند اما شانس با آنها یار بود ولی در تقابل با نفت مسجدسلیمان هرچه خوب کار کردند، خبری از سکه بخت و اقبال نبود تا پس از شکست ناباورانه مقابل سایپای بی‌تجربه، نوبت به از دست دادن امتیاز مقابل شاگردان سیدمجتبی حسینی برسد. مسائل فنی و تاکتیکی را می‌توان مورد بررسی قرار داد و حتی بدشانسی را علت اصلی رقم خوردن این تساوی خارج از خانه (که به‌کل نتیجه بدی هم نیست) دانست اما موضوعی که همواره مانند سوهانی نخراشیده بر روح فوتبالی‌ها کشیده می‌شود، اظهارات طلب‌کارانه و نگاه از بالای محمود فکری ا‌ست.
حاج محمود پس از هدر رفتن امتیازات حساس مقابل تیم پیشین خود، کادرفنی تیم استقلال را «بهترین کادرفنی فوتبال ایران» نامیده و مانند یک حاکم مستبد از انتقادات هم شاکی شده. محمود فکری در شرایطی این انتقادات را برآمده از ناراحتی و حسادت رقبا می‌داند که متوجه نیست نظرات متفاوت و نگرش‌های مضطرب، همگی برآیندی از دلهره‌های هوادارهایی‌ است که دلخوشی‌شان به بازی روان و زیبای مردان آبی‌پوش میدان محدود است. محمود فکری از هواداران و استقلالی‌ها به کرات می‌خواهد که بازیچه دست حاشیه‌سازان نشوند اما محض رضای خدا هم که شده یک‌بار اسم آن حاشیه‌سازان را بر زبان نیاورده. محمودخان انگار در تنهایی و خلوت خود دشمنانی فرضی دارد که وقت‌اش صرف جنگیدن با آنها می‌شود، وگرنه این‌ همه دشمن‌تراشی و توهم توطئه برای سرمربی تیم استقلال محلی از اعراب ندارد.
فکری مدعی‌ است که نباید اسیر حاشیه‌سازان شد. این حرف آقای سرمربی تماماً صحیح است اما «رطب خورده منع رطب چون کند؟». سرمربی تیم استقلال در واپسین تمرین این تیم پیش از اعزام به شهر مسجدسلیمان با نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و زیرپاگذاشتن اخلاقیات، تمرین تیم استقلال را محل میزبانی از اشراری قرار داده که شاید نیمی از ساکنان تهران از رفتارهای غیراخلاقی آنها آسیب دیده باشند. تیمی که محل پرورش ناصر حجازی‌ها، منصور پورحیدری‌ها و غلامحسین مظلومی‌ها بوده، حالا به مأمنی برای لات‌های تهران بدل شده که تمام بازیکنان را در آغوش می‌گیرند و با «بهترین کادرفنی فوتبال ایران» هم رابطه نزدیکی دارند. مشخص نیست اگر یک نفر از اردوی تیم استقلال توسط همین افراد معلوم‌الحال به بیماری کرونا مبتلا شده باشد و این ویروس منحوس را به یکی از اعضای تیم نفت مسجدسلیمان منتقل کرده باشد، کدام ‌یک از این الواط‌ها و یا کدام یک از اعضای کادرفنی تیم استقلال پاسخگو خواهند بود؟ در چنین شرایط بغرنجی که همه داغدار از دست دادن مهرداد میناوندی هستند که ویروس کرونا جانش را ستاند، کمترین برخورد با سرمربی، سرپرست و کادرفنی خاطی استقلال محرومیت‌های سنگین ورزشی و مالی است که چنین ریسک بزرگی را کرده و جان تعدادی انسان را به ‌خطر انداخته‌اند.
مسأله تغییر مداوم ارنج تیم و اشتباهات سرمربی استقلال در به‌کارگیری بازیکنان هم که دیگر آنقدر مطرح شده، لوث است و تکرارش موجب آزار خاطر. محمود فکری با گذشت حدود 13 هفته از مسابقات لیگ برتر و چندین بازی تدارکاتی هنوز به سیستم دلخواهش در اردوگاه آبی نرسیده و هر بازی یک غافل‌گیری جدید را از آستین‌اش بیرون می‌کشد. فکری هنوز با جایگاه سکانداری کشتی استقلال آشنا نشده و فکر می‌کند همان سیستم نساجی در تهران هم پاسخگوست. این رویه به مقصد زیبایی ختم نخواهد شد و سرمربی آبی‌ها شاید نیم‌فصل دوم لیگ بیستم را در استقلال به انتها نرساند.

Page Generated in 0.0059 sec