printlogo


کد خبر: 223852تاریخ: 1399/11/12 00:00
تیاگو بیشتر مسأله است تا راه حل
سرعت‌گیر لیورپول

گراهام روث‌ون
 
 فقط بعضی بازیکنان فوتبال با داشتن توپ زیر پایشان، بهتر به نظر می‌رسند. تیاگو آلکانتارا یکی از آنها 
است. 
یک دلیلش شکل بدن او است وقتی خودش را برای دادن پاس آماده می‌کند، دلیل دیگرش این است که با نخستین لمس توپ در مسیر متفاوتی نسبت به دیگران قرار می‌گیرد و حتی به خاطر آنکه وقتی توپ از دست رفته، به سمت هم‌تیمی‌ها ژست می‌گیرد و آنها را راهنمایی می‌کند.
او را یکی از بهترین هافبک‌های نسل خودش می‌دانند و انتظار می‌رفت در لیورپول درخشش زیادی داشته باشد. برای بارسلونا و بایرن‌مونیخ او یک رهبر ارکستر بود. در حالی که بازیکن تیم ملی اسپانیا گاهی اوقات یک شماره 10 استثنایی بوده اما عقب‌تر رفته و عضوی از خط میانی شد.
همین نقش دفاعی‌ تیاگو برای لیورپول جذابیت داشت و در پنجره نقل و انتقالات تابستانی این بازیکن را از بایرن خریدند؛ یورگن کلوپ می‌خواست هافبک متفاوتی را به کمربند میانی تیمش اضافه کند. او می‌خواست تیاگو بعد تازه‌ای به قهرمان لیگ برتر اضافه کند و ابزاری شود برای نفوذ به یک سوم دفاعی رقبایی که به لاک دفاعی فرو می‌روند.
اما آمدن تیاگو هم از نظر سبک بازی و هم تاکتیکی مشکلاتی را برای تیم به وجود آورده. تردیدی در توانایی ذاتی این بازیکن نیست اما لیورپول کلوپ بسیار متفاوت است از بایرنی که تیاگو در طول هفت فصل جولانگاه خود کرده بود. بازی‌های او در تیم جدید نتوانسته هم‌تیمی‌ها را متقاعد کند.
سطح مشخصی از قدرت بدنی و تحرک برای بازی در خط میانی مد نظر کلوپ مورد نیاز است. با تمام ویژگی‌هایی که تیاگو دارد، او در این جهت پشت سر افرادی مانند جوردن هندرسون، نبی کیتا و جینی واینالدوم قرار می‌گیرد. تیاگو غالباً بازی سریع و خشن لیورپول را در مرکز میدان کند می‌کند.
برای اینکه تیاگو در تیم جدیدش بدرخشد، کلوپ شاید باید خط میانی تیمش را حول محور این اسپانیایی بسازد و این مستلزم تغییر برنامه و هویت کلی لیورپول به‌عنوان یک تیم است. با توجه به اینکه خط میانی قرمزها یکی از تأثیرگذارترین‌ها در انگلیس و اروپا بوده، آیا واقعاً ارزشش را دارد؟
برای اینکه کمی بیشتر با شرایط و فضا آشنا شویم بد نیست به یاد بیاوریم صحبت‌هایی که مربی آلمانی لیورپول در زمان ورود تیاگو به مرسی ساید به زبان آورد. کلوپ توضیح داد: «اعداد و ارقام مربوط به او در فصل گذشته در آلمان گویای همه چیز است، بیشترین توپ‌ربایی، بیشترین بازیابی توپ و همه چیزهای شکل این مثل بیشترین پاس اما ما مثل بایرن‌مونیخ بازی نمی‌کنیم. بنابراین زمان لازم است تا او در تیم جا بیفتد و هیچ کس نباید انتظار داشته باشد که خیلی زود و در نخستین بازی اتفاقات خاص بیفتد. این یک پروژه بلندمدت است و ما تیم خوبی داریم بنابراین می‌توانیم این فرصت را در اختیارش قرار دهیم.»
در واقع، تیاگو شایسته دریافت زمان است تا جایش را در تیم لیورپول کلوپ پیدا کند. این فصل زمان زیادی را در زمین تمرین به مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر نداده است. این جایی است که مربی بیشترین کار را انجام می‌دهد و کلوپ به اندازه‌ای که می‌خواسته فرصت نکرده روی تیاگو کار کند و به او زمان بدهد. تیاگو هم به اندازه کافی وقت نداشته با روش‌ها و ایده‌های مربی جدیدش خود را منطبق کند.
بنابراین سؤال‌های زیادی وجود دارد که تیاگو و کلوپ باید به آن پاسخ دهند. مصدومیت‌ها روی عملکرد بازیکن اسپانیایی تأثیر منفی گذاشته اما به‌عنوان یک بازیکن لیورپول از او انتظار بیشتری می‌رفت. برد 3 بر یک مقابل تاتنهام در بازی پنجشنبه تأیید کرد که تیاگو می‌تواند جایش را در تیم جدید پیدا کند اما اینکه دوران حضورش در لیورپول چطور پیش می‌رود، فاش می‌کند کلوپ چه برنامه‌هایی برای آینده دارد.
منبع: فوربز
 

Page Generated in 0.0051 sec