printlogo


کد خبر: 223851تاریخ: 1399/11/12 00:00
مورینیو بدون هری کین چه خواهد کرد؟

دیوید هیتنر
 
همه به خاطر دارند که ژوزه مورینیو، در زمستان گذشته، نسبت به پارگی همسترینگ هری کین چه واکنشی نشان داد. او عملاً گفت: «سه ماه غیبت او؟ فصل ما دیگر نابود شد.»
حالا کین در باخت خانگی سه بر یک مقابل لیورپول مصدوم شده است و البته این بار اوضاع به بدی سابق نیست. این مهاجم میانی از ناحیه مچ هر دو پا آسیب دید و البته بعد از درمان آنها در زمین ماند اما بین دو نیمه وقتی به سمت رختکن رفت، مچ‌های پاهایش ورم کرد و پذیرفت که نمی‌تواند به بازی ادامه دهد. او پارسال در بازی در خانه ساوتهمپتون بلافاصله پس از مصدومیت تعویض شد. او می‌دانست که مصدومیتش جدی است. مورینیو گفته که پیچ‌خوردگی مچ پای چپ او جدی‌تر بوده است. او احتمالاً چند هفته دور از میدان خواهد بود، هرچند که مدت زمان دقیق این دوری مشخص نیست. کین پیش از این هم از ناحیه مچ پا مشکل داشته است و در سال‌های 2016 تا 2019، پنج بار به دلیل مصدومیت از این ناحیه دور از میادین بوده است.
مسأله این است: خبری از کین نخواهد بود و مورینیو باید برنامه‌ریزی‌هایش را بدون او انجام دهد. بازی بعدی تاتنهام مقابل برایتون در روز یکشنبه است و البته تاتنهام برخلاف فصل پیش، یک مهاجم شماره 9 ذخیره دارد. کارلوس وینیسیوس در اکتبر از بنفیکا به همین دلیل قرض گرفته شد اما واقعیت این است که کسی نمی‌تواند جانشین کین شود.
مورینیو می‌گوید: «هری کین، هری کین است. بازیکنانی در برخی تیم‌ها هستند که جایگزینی ندارند.»
آیا مورینیو به وینیسیوس اعتماد دارد، که فصل گذشته یکی از گلزنان برتر مشترک لیگ پرتغال بود و بدون سروصدا به تاتنهام پیوست؟ مورینیو در اواخر نوامبر گفت که این بازیکن 25ساله باید قدرت فیزیکی بیشتری داشته باشد تا در لیگ برتر خود را پیدا کند. وینیسیوس در لیگ برتر تنها چهار بار به‌عنوان بازیکن ذخیره بازی کرده و مجموع دقایق حضور او در میدان 25 دقیقه بوده است.
مسأله این نیست که مورینیو نیازی به بازی دادن به وینیسیوس نداشته است. وقتی که کین آماده باشد که او بازی می‌کند. حتی وقتی تاتنهام کار را قبل از سوت پایان تمام کرده، کین دوست ندارد تعویض شود چون بر این باور است که می‌تواند به آمار گل‌هایش اضافه کند. کین تا پیش از پنجشنبه شب، در تمامی دیدارهای تیمش بازی کرده و تنها 9 دقیقه را روی نیمکت گذرانده بود. اینکه آیا او می‌توانسته با این فشار سنگین به کار ادامه دهد مسأله مهمی است. به نظر می‌رسد که مربیان از او آنقدر کار می‌کشند تا اینکه دچار مصدومیت شود.
اما مورینیو در نیمه دوم بازی با لیورپول که نیاز به یک مهاجم مرکزی داشت، سون هیونگ مین را به وسط خط حمله برد و وینیسیوس را روی نیمکت گذاشت. مورینیو گفته که سون را بازیکن شماره 9 نمی‌داند. وینیسیوس در لیگ اروپا خوب بوده و سه گل زده و در بازی جام حذفی مقابل مارین هم هت‌تریک کرده است اما لیگ در سطح دیگری است.
با مصدومیت کین، حالا باشگاه تمایل کمتری به قرض دادن دله آلی به پاری‌سن‌ژرمن خواهد داشت. آلی می‌تواند یکی از گزینه‌های خط حمله باشد، هرچند که ایده‌آلش این است که در کنار یک مهاجم دیگر بازی کند. مورینیو مشکلی با قرض دادن این بازیکن ندارد اما جانشینی برای او می‌خواهد، که البته پیدا کردنش کار دشواری است. از سوی دیگر، مورینیو در تابستان اخیر هفت بازیکن خرید که بسیار فراتر از انتظارات همه بود.
تاتنهام در نیمه دوم بازی با لیورپول فاجعه‌ بود و جای خالی کین حس می‌شد تا بازی ترکیبی انجام دهد و هم‌تیمی‌هایش، به‌ویژه سون را در حملات درگیر کند.
فکر آخر: آیا زمان آن رسیده که گرت بیل نقشی کلیدی‌تر در تیم ایفا کند؟ اینکه این موضوع فکر آخر است خودش گویا است. بیل نتوانسته در بازگشت به تاتنهام ضرباهنگ لازم را پیدا کند و از نظر فیزیکی قوی باشد. مورینیو او را بال راست می‌بیند و اگر سون به مرکز خط حمله برود، جا برای بیل باز می‌شود.
مورینیو می‌گوید: «این لحظه‌ای حیاتی برای اوست. البته وقتی بازیکنی در قامت هری را از دست می‌دهید، دیگر بازیکنان می‌توانند پا پیش بگذارند. گرت از شرایط ایده‌آل جسمانی چقدر فاصله دارد؟ نمی‌دانم و پاسخی ندارم اما فکر نمی‌کنم گرت مهاجم باشد. وقتی او به تیم ما ملحق شد راجع به این موضوع حرف زدیم. او به من گفت که حس نمی‌کند مانند گذشته بال چپ یا بازیکن شماره 10 باشد. او در همین سمت راست خط حمله راحت است.»
منبع: گاردین
 

Page Generated in 0.0057 sec