printlogo


کد خبر: 223850تاریخ: 1399/11/12 00:00
خبر

رونمایی از برنامه‌های جدید فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی
از نقاشی و میل‌گیری تا گلریزان
سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از ویژه برنامه‌های بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از سوی جامعه بزرگ این رشته اصیل و ایرانی خبر داد. مهرعلی باران‌چشمه ضمن تشکر از زحمات همه دلسوزان ورزش زورخانه‌ای به ویژه هیأت‌های استانی در رابطه با ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق توسعه این رشته کهن و تاریخی گفت: «ویژه برنامه‌های بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط جامعه بزرگ این رشته اصیل و ایرانی با شکوه بیشتر برگزار می‌شود.» سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای ادامه داد: «برنامه‌ای برای صبحگاه یوم‌الله ۱۲ بهمن در زورخانه ملی شهید فهمیده تدارک دیده شده و همزمان با روز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) زنگ زورخانه‌های تمام استان‌های کشور با عنوان «زنگ انقلاب» به صدا درآمد.» باران‌چشمه در ادامه از آغاز برگزاری مسابقات میل‌گیری و نقاشی خبر داد: «برگزاری نخستین دوره مسابقه نقاشی در رده سنی ۶ تا ۱۲ سال با موضوع فرهنگ پهلوانی یادواره دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، آغاز قضاوت رقابت‌های مجازی میل‌گیری جام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بازدید از زورخانه‌ها، انجام ورزش صبحگاهی با ضرب و زنگ زورخانه در شبکه‌های استانی، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار و تجلیل از فرمانده نیروی هوایی و تجلیل از فعالان ورزش زورخانه‌ای و مروجین فرهنگ پهلوانی در نیروی هوایی همراه با اجرای چند صد نفری باستانی‌کاران ارتش، عیادت از پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و مرشدی، دیدار با خانواده شهدای ورزشکار انقلاب اسلامی، انجام ورزش زورخانه‌ای با عنوان بزرگداشت شهدای صنعت فضایی (شهید طهرانی مقدم) و حضور پررنگ جامعه زورخانه‌ای در مراسم‌ گرامیداشت این ایام از دیگر برنامه‌های مدنظر است.» سرپرست فدراسیون پهلوانی همچنین گفت: «آیین تاریخی و خداپسندانه جشن گلریزان جامعه ورزش کشور با همکاری ستاد دیه استان‌ها و اتاق اصناف به نفع مادران زندانی جرایم غیرعمد در زورخانه ملی شهید فهمیده تهران برگزار می‌شود. این مراسم روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه به مناسبت گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) و روز زن برگزار می‌شود.»
 
 
پایان لیگ برتر تکواندو نوجوانان
 انتقام به سبک لوازم خانگی کن
در پایان یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ تکواندو نوجوانان باشگاه‌های کشور لوازم خانگی کن عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. در این رقابت‌ها تیم لوازم خانگی کن در حالی به عنوان قهرمانی رسید که تیم فتح صدر البرز در رده دوم قرار گرفت. اتفاقی که درست عکس آن در مسابقات رده بزرگسالان رقم خورده بود. در رده بزرگسالان تیم فتح صدر البرز توانست به عنوان قهرمانی برسد و لوازم خانگی کن نایب قهرمان مسابقات شد. لوازم خانگی کن در این مسابقات با نتیجه 9 بر یک تیم فتح صدر البرز را شکست داد و با این نتیجه هم توانست به عنوان تیم نخست برسد و هم اینکه با این قهرمانی انتقام شکست در رده بزرگسالان را از فتح صدر البرز گرفت. این دوره از مسابقات روز جمعه با حضور ۶ تیم در دو گروه ۳ تیمی آغاز شد که تیم‌های لوازم خانگی کن و هیأت تکواندو مازندران از گروه نخست و تیم‌های فتح صدر البرز به همراه هیأت تکواندو گیلان از گروه دو به مرحله نهایی راه پیدا کردند.
مسابقات این مرحله به صورت دوره‌ای برگزار شد که در پایان لوازم خانگی کن با کسب سه پیروزی و ۹ امتیاز قهرمان شد و فتح صدر البرز با دو پیروزی و ۸ امتیاز روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم‌های مازندران و گیلان هم سوم و چهارم شدند. تیم لوازم خانگی کن هم در بخش بهترین تقریباً بیشتر جوایز را به خودش اختصاص داد. راضیه آقاجان‌پور سرمربی لوازم خانگی کن به عنوان ‌بهترین سرمربی این رقابت‌ها انتخاب شد. نسترن ولی‌زاده از تیم لوازم خانگی کن هم به عنوان فنی‌ترین بازیکن مسابقات انتخاب شد. کاپ تیم اخلاق هم به هیأت تکواندو گیلان رسید.

 


Page Generated in 0.0052 sec