printlogo


کد خبر: 223845تاریخ: 1399/11/12 00:00
مصاحبه و خبر

 علی مرادی:برای تأمین تجهیزات 50 هزار دلار نیاز داریم
علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در جریان بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از مجموعه وزنه‌برداری گفت که برای تأمین تجهیزات اختصاصی سالن‌های وزنه‌برداری خود در سراسر کشور نیاز به اعتباری بالغ بر 50 هزار دلار دارد.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص شرایط برگزاری اردوهای تیم ملی در مسیر گزینشی‌های المپیک توکیو گفت: «اردوهای تیم ملی در بخش مردان و زنان همینطور جوانان با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود. بزرگسالان با همت خانواده وزنه‌برداری و کادر فنی تمرینات خود را در خوزستان و شهر اهواز ادامه می‌دهند. تمرینات با جدیت در جهت کسب سهمیه نهایی که در ازبکستان برگزار می‌شود، ادامه دارد. همچنین مسابقات کلمبیا را نیز در پیش داریم.»
مرادی ادامه داد: «ورزشکاران ما در جوانان، بزرگسالان و زنان شرایط خوبی دارند و 75 درصد آمادگی خود را داریم و برای ایده‌آل شدن زمان کافی داریم و با همت ورزشکاران و حمایت مسئولان به پیش می‌رویم. ما پول نقد نمی‌خواهیم و 100 درصد بودجه خود را گرفته‌ایم ولی در رابطه با تجهیزات در رنج هستیم و مشکلاتی داریم. در بحث واردات اگر کمیته اقدام کند آمادگی داریم. 50 هزار دلار هزینه واردات و خرید وزنه و متعلقات آن است که در این زمینه کمک جدی لازم داریم. ضمن اینکه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ضرب‌الاجلی داد که اگر تا چند روز آینده حق عضویت 2021 را ندهیم دچار مشکل می‌شویم. بنابراین در این مورد هم نیاز به حمایت و کمک کمیته ملی المپیک داریم.»
مرادی درخصوص تست‌های دوپینگی که از ملی‌پوشان اخذ شده و تعیین تکلیف آنها گفت: «نمونه‌های دوپینگی که برای نادو فرستادیم هنوز جواب ما را ندادند و نمی‌دانیم نفراتی که در اردو هستند در چه وضعیتی هستند. برای آزمایشات ضد دوپینگ ابهاماتی وجود دارد و به روز بودن تست‌های کنترل دوپینگ مهم است، اینکه چراغ خاموش حرکت کنیم و اینکه نمونه‌ها ارسال شده یا خیر اطلاعاتی نداریم.»
 
 
جذب بازیکن دورگه توسط شورا و شهرداری بسکتبالیست چکی در قزوین
تیم بسکتبال شورا و شهرداری قزوین، رسماً آرش محمودیان بازیکن دورگه ایرانی - چکی را برای تقویت پست‌های یک و دو خود جذب کرد. محمودیان پدری ایرانی و مادری اهل کشور چک دارد که در سال ۱۳۷۵ متولد شده است. او تاکنون در تیم‌های کالج کانادا بازی کرده است. امید حمیدی مربی تیم شورا و شهرداری قزوین این خبر را تأیید کرد. طبق گفته حمیدی این بازیکن جزو سهمیه نفرات خارجی تیم شورا محسوب نمی‌شود.
 
 
تهران، شهریور میزبان والیبال جهان ۲۰۲۱
مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان ۲۰۲۱ به میزبانی تهران در شهریور ماه پیگیری می‌شود. طبق تقویم رسمی فدراسیون جهانی والیبال، مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان ۲۰۲۱ از روز سه‌شنبه دوم شهریورماه (۲۴ آگوست) در تهران آغاز می‌شود و این رقابت‌ها در روز پنجشنبه یازدهم شهریور (۲ سپتامبر) با معرفی تیم‌های برتر به پایان می‌رسد. این تاریخ به پیشنهاد فدراسیون والیبال ایران و موافقت هیأت رئیسه فدراسیون جهانی تنظیم شده است. ملی‌پوشان زیر ۱۹ سال پسر ایران در حالی در این مسابقات شرکت می‌کنند که با ۸۲ امتیاز در رتبه پنجم جهان قرار دارند. تیم ملی ایتالیا با ۱۲۲ امتیاز در رده نخست جهان در بخش پسران قرار دارد. همچنین با اعلام فدراسیون جهانی والیبال رقابت‌های قهرمانی مردان زیر ۲۱ سال جهان به میزبانی دو کشور ایتالیا و بلغارستان ۳۱ شهریور تا ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. تیم مردان زیر ۲۱ سال ایران با ۱۳۰ امتیاز در رده نخست جهان قرار دارد.
 
 
برگزاری آنلاین تیراندازی قهرمانی آسیا
طلا و نقره تپانچه بادی برای ایران
نمایندگان ایران در رقابت‌های تیراندازی آنلاین قهرمانی آسیا در ماده تپانچه بادی یک مدال طلا و دو مدال نقره کسب کردند. نخستین روز مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا به میزبانی مجازی کشور کویت در حالی پیگیری شد که در ماده تپانچه بادی بانوان، هانیه رستمیان با کسب امتیاز ۵۸۰ با قرار گرفتن در جایگاه نخست به عنوان قهرمان شناخته شد. همچنین دیگر تیرانداز ایران، گلنوش سبقت‌اللهی با امتیاز ۵۷۹ نایب قهرمان شد. مینا قربانی نیز با امتیاز ۵۷۶ در جایگاه چهارم آسیا قرار گرفت. در این ماده ۴۴ تیرانداز حضور داشتند. در ماده تپانچه بادی آقایان نیز جواد فروغی تیرانداز المپیکی ایران با امتیاز ۵۸۷ پس از نماینده کشور هندوستان که عنوان چهارمی رنکینگ جهان را دارد به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. در این ماده که ۴۶ تیرانداز حضور داشتند، وحید گل خندان با امتیاز ۵۸۱ چهارم و سجاد پورحسینی با امتیاز ۵۷۸ عنوان هفتمی آسیا را کسب کرد. نخستین دوره مسابقات تیراندازی آنلاین قهرمانی آسیا به میزبانی کویت از ۱۰ تا ۱۱ بهمن ماه در رشته‌های تپانچه بادی، تفنگ بادی و اهداف پروازی با حضور ورزشکارانی از سراسر آسیا در حال برگزاری است.

Page Generated in 0.0056 sec