printlogo


کد خبر: 223621تاریخ: 1399/11/7 00:00
طلسم‌ شکنی سپاهان در آبادان
محرم چراغ خاموش به یکقدمی صدر رسید

 
ایران ورزشی- دیروز همه خبرها در مورد بازی پرسپولیس و آلومینیوم بود. امروز هم جلد اکثر روزنامه‌ها –از جمله روزنامه خودمان- به همین بازی اختصاص دارد اما واقعیت ‌این است که حساس‌ترین دیدار هفته دوازدهم، بازی سپاهان و صنعت نفت در آبادان بود. دیدار دو تیم بالای جدول که در آخر این سپاهان اصفهان بود که آن را با پیروزی پشت سر گذاشت تا با 22 امتیاز در کنار استقلال در صدر جدول قرار بگیرد و فقط به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم بایستد. نفت آبادان هم تنها یک امتیاز از صدر کمتر دارد اگر دیدار دیروز را برده بود هفته دوازدهم را با صدرنشینی به پایان می‌رساند!
چند نکته از این بازی را مرور می‌کنیم:
1- این اولین باخت آبادانی‌ها در خانه بود. آنها تا پیش از این هرگز در ورزشگاه‌ خانگی‌شان نباخته بودند. صنعت نفت که در حال تجربه یکی از بهترین فصول تاریخش در سطح اول فوتبال ایران است البته در این فصل به دلیل کرونا نمی‌تواند به طور رسمی میزبان هواداران خونگرمش باشد اما دیروز هم مطابق هفته‌های گذشته، هواداران دو آتشه این تیم خودشان را به اطراف ورزشگاه رسانده بودند و از نقاط مرتفع بازی را تماشا می‌کردند و شاگردان سیروس پورموسوی را تشویق می‌کردند. این دیدار برای آنها حسابی مهم بود چون با توجه به باخت استقلال به سایپا، گرفتن سه امتیاز بازی برابر سپاهان آنها را به صدر جدول می‌برد.
2– سپاهان دیروز در حالی توانست برابر صنعت نفت آبادان به پیروزی دست یابد که این تیم اصفهانی بعد از ۱۰ سال توانست طلسم پیروز نشدن برابر حریف آبادانی خود را بشکند. سرمربیان سپاهان از جمله قلعه‌نویی، کرانچار و ویسی در سال‌های گذشته موفق به شکست تیم صنعت نفت در آبادان نشده بودند اما محرم نویدکیا با طلسم‌شکنی در آبادان به یکی از آمار‌های ضعیف سپاهان در فصل‌های گذشته پایان داد. جالب اینجا است که آخرین بار ۲۵ دی ۱۳۹۰ بود که اتفاقاً سپاهان با کاپیتانی و درخشش محرم نویدکیا توانست در آبادان با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شود. عمادرضا و جعفرپور و دو بار هم برونو سزار توانستند دروازه صنعت را باز کنند و این پیروزی درخشان در مسیر کسب سومین قهرمانی پیاپی برای طلایی‌پوشان اصفهانی رقم خورد. جالب اینکه دو گل از این چهار گل را محرم نویدکیا طراحی کرده بود.
3- ترکیب خط دفاعی سپاهان چند دیداری بود که بدون تغییر راهی میدان می‌شد اما در مصاف با نفت آبادان محرم نویدکیا تغییراتی در تیمش ایجاد کرد؛ شایان جایگزین نورافکن در پست دفاع چپ شده بود و اسماعیلی‌فر در پست دفاع راست بازی کرد. در خط میانی هم به همین واسطه شاهد حضور محمدرضا خلعتبری بودیم تا در کنار نورافکن و محمد کریمی سه بازیکن خط میانی سپاهان باشند.
در خط هجومی هم شاهد همان ترکیب حسینی، شهباززاده و کی‌روش بودیم.
 4- گل اول بازی را سجاد خیلی زود در دقیقه 6 مسابقه زد. او با گل زیبایی که وارد دروازه برزیلی‌های ایران کرد، 10 گله شد تا تعداد گل‌های او در لیگ برتر دو رقمی شود. مهاجم سپاهانی‌ها با گلی که به ثمر رساند، به تنهایی در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ برتر ایستاد و گادوین منشا را جا گذاشت.
شهباززاده که در این فصل به نوعی احیا شده است، در 8 دیدار موفق شده است این 10 گل را برای تیم محرم نویدکیا به ثمر برساند و نقش مهمی در کسب نتایج اصفهانی‌ها داشته است.
 

Page Generated in 0.0058 sec