printlogo


کد خبر: 223603تاریخ: 1399/11/7 00:00
امضای برونو پای شکست کلوپ
قـــا تـــل از راه رسیــــد
فرناندز تنها به یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه نیاز داشت تا آلیسون بکر را مقهور و لبخند سرامیکی یورگی را روی لبانش خشک کند

میعاد نیک
 
برخلاف تقابل هفته گذشته شیاطین سرخ و لک‌لک‌های جنوبی که به یک تساوی خسته ‌کننده ختم شده بود، این نبرد سنتی در قالب
 FA Cup اما هرگز ملالت‌آور و کسل‌ کننده نبود و شاهد یکی از بهترین نمایش‌های یونایتد در اولدترافورد بودیم. دو تیم که برای این دیدار حذفی از چینش جدیدی شامل ترکیبی از بازیکنان اصلی و ذخیره خود استفاده کرده بودند، از همان ابتدای کار نشان دادند که خبری از بی‌حوصلگی‌های دیدار چند روز قبل‌شان در رقابت‌های پریمیرلیگ نیست و در این دوئل باید یک طرف کشته شود.
علی‌رغم عملکرد محتاطانه شاگردان اوله‌گونار سولسشر و یورگن کلوپ در دیدار لیگ برتری، رویارویی حذفی دو رقیب سنتی کاملاً جذاب بود و رخوت‌‎های دربی انگلیسی هفته گذشته را به ‌کلی زدود. با وجود اینکه دیدار پیشین این دو تیم کاملاً مبتنی بر تخریب بازی یکدیگر و استفاده از شانس‌های معدود برای تهدید دروازه‌ها بود، دیدار عصر یکشنبه اما با اصول تاکتیکی و مبتنی بر استفاده بهینه از اشتباهات پرتکرار خطوط دفاعی رقیب پیش رفت.
مهم‌ترین نکته تقابل منچستریونایتد و لیورپول، تأکید دو سرمربی به استفاده از فضای عمق تدافعی رقیب‌شان بود که اتفاقاً 4 گل از مجموع 5 گل این بازی روی همین اصل شکل گرفت. اشتباهات بی‌امان ریس ویلیامز و جا ماندن‌های پیاپی فابینیو در خط دفاعی لک‌لک‌های آنفیلدی و تکرار سریال نمایش بی‌کیفیت هری مگوایر و ویکتور لیندلوف در کمربند تدافعی سرخ‌های منچستری باعث شد تا محمد صلاح، میسون گرین‌وود و مارکوس رشفورد از حدود 15 موقعیتی که با استفاده از همین موضوع به‌دست آوردند، 4 گل به‌ثمر برسانند.
درخشش آلیسون بکر در دیدار هفته گذشته، در تقابل FA Cup تکرار نشد تا 3 گل وارد قفس توری این سنگربان برزیلی شود. گرچه سولسشر اعتقادی به استفاده از داوید دخه‌آ در دیدارهای حذفی نداشته و در بازی حساس مقابل لیورپول هم از هندرسون روی خط دروازه تیمش استفاده کرد، اما این سنگربان عملکرد بدی از خود نشان نداد تا در نهایت برنده این تقابل تنها با یک ضربه آزاد تعیین شود؛ ضربه‌ای آزاد برای سقوط آزاد کلوپ در اولدترافورد.
درخشش گرین‌وود و رشفورد برای پیروزی منچستریونایتد در جام حذفی کافی نبود. زوج طلایی شیاطین سرخ در تئاتر رویاها دست به هر کاری زدند و با نفری یک گل و یک پاس‌گل تمام توان خود را به کار گرفتند تا ماجرا به اما و اگر کشیده نشود، ولی قربانی بزرگ یک قاتل بزرگ هم می‌خواهد و آن قاتل باید از روی نیمکت ذخیره‌ها به گروهان سرخ اضافه می‌شد. تنها یک تیر خلاص به پیکر بی‌جان یورگن کلوپ کافی بود تا لیورپول به عدم فرستاده شود و یونایتد با سیر کردن روی ابرها به مرحله بعد صعود کند.
مطابق انتظار این برونو فرناندز بود که به غائله‌ها خاتمه داد و با کشتن مدعی، دیگران را به تقسیم غنایم وا داشت. فرناندز تنها به یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه نیاز داشت تا آلیسون بکر را مقهور کند و لبخند سرامیکی یورگی را روی لبانش خشک. اگر این دیدار حتی 90 دقیقه دیگر هم ادامه می‌یافت، توان دو تیم به برتری مقابل یکدیگر نمی‌چربید؛ دربی سنتی انگلیس در اولدترافورد را 21 پسربچه ادامه دادند تا قاتل از راه برسد.

Page Generated in 0.0056 sec