printlogo


کد خبر: 223595تاریخ: 1399/11/7 00:00
طنزیم

هومن جعفری
 
 مسابقات قهرمانی کشوری دوی صحرانوردی در بخش مردان و زنان به ترتیب سوم و پنجم بهمن برگزار شد که با قهرمانی محمدجعفر مردادی و پریسا عرب به پایان رسید. این مسابقات به میزبانی چابهار برگزار شد که در مجموع ۸۰ ورزشکار مرد و زن مسیر ۱۰ کیلومتری را دویدند اما نکته عجیب و قابل توجه به جوایز نفرات برتر مربوط می‌شود؛ در پایان رقابت‌ها از طرف میزبان مسابقات به نفرات برتر روبالشتی جایزه دادند. هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی هم که در محل مسابقات حضور داشته، بعد از آنکه متوجه ماجرا می‌شود، قول می‌دهد که طی روزهای آینده جایزه‌ای ریالی به مقام‌آوران اهدا کند.
متوجه شدید؟ رئیس فدراسیون به عنوان مسئول و متولی برگزاری مسابقات، تا قبل از بازی نمی‌دانسته هدیه ورزشکاران برترش چیست و تازه بعد از مسابقات فهمیده قصه چه بوده! سؤال اینجاست که آیا در فدراسیون دوومیدانی پروتوکلی برای اهدای میزبانی به استان‌ها و شهرهای مختلف نبوده که در آن، میزان جوایز برندگان و هدایای آنها از قبل مشخص شده باشد؟ نکته بعدی اینکه این روبالشی ارزان قیمت است یا گران قیمت؟ شاید از سوزن دوزی‌ها و صنایع دستی بسیار گرانقیمت سیستان و بلوچستان باشد که در نوع خود ارزشمند است اما هدیه مناسبی برای برندگان مسابقات ورزشی نیست! به هرحال بهتر است فدراسیون دوومیدانی اول به فکر آئین‌نامه اهدای میزبانی به شهرستان‌ها باشد و این موارد را از قبل مشخص کند، بعد رئیس‌اش نقش قهرمان‌ها را در‌بیاورد!
*
امروز را که منهای فوتبال رفتیم. برویم سروقت یک منهای فوتبال جذاب دیگر!
رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به آرای کمیته انضباطی این فدراسیون در خصوص برخی مسابقات لیگ برتر و دسته یک گفت: «تبانی در این رقابت‌ها رخ نداده است اما بعضی بازیکنان با هم هماهنگی منفی داشته‌اند! با توجه به اعتراض تیم هندبال خرم آباد در خصوص بازی بین تیم‌های آروین مهر شهرکرد و خاتم یزد از سری مسابقات لیگ دسته اول کشور در بخش آقایان، پس از طرح موضوع در جلسه کمیته انضباطی، قضیه تبانی محرز نشد ولی با توجه به کم کاری تیم خاتم یزد که بازیکنان اصلی این تیم در روزهای پایانی مسابقات اردوی تیم را ترک کرده بودند و در این راستا حق تیم هندبال 
خرم آباد تضییع شده بود، کمیته انضباطی با بررسی همه جوانب مجوز صعود تیم هندبال خرم آباد به همراه دیگر تیم‌های صعودکننده در گروه خود، پدافند تهران و آروین مهر شهرکرد را صادر کرد. در مجموع همه ما تلاش می‌کنیم سلامت و روحیه جوانمردی در هندبال زنده بماند.»
متوجه شدید؟ تبانی نبوده ولی هماهنگی منفی بوده! جداً که باید این ادبیات برجسته را ستود و تشکرکرد که رئیس فدراسیون هندبال این کلمه را اختراع کرد!
 

Page Generated in 0.0046 sec