printlogo


کد خبر: 223583تاریخ: 1399/11/7 00:00
خریدهای یحیی کم کم تو زرد در می‌آیند!

محمد قراگزلو
 
مقطعی که پرسپولیس فی‌‎الفور دست به کار شد و در فصل نقل و انتقالات تابستانی دست جنباند تا دست خالی به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نرود خیلی روی کیفیت نفرات تازه وارد فوکوس نکردیم و تنها نگران این بودیم که خریدهای تازه یحیی با نفرات قبلی به این زودی‌ها مچ نخواهند شد.
بازیکنانی که جذب شدند غالباً پیش زمینه خوبی در لیگ برتر و تیم‌های خود داشتند اما می‌دانستیم بازی در پرسپولیس به خودی خود و بدون هیچ مقدمه‌ای درصدی از کیفیت را خواهد کاست. درباره کیفیت فنی برخی از آنها تردید نداشتیم اما در مورد برخی دیگرشان دودل بودیم. در خصوص عده دیگری هم از همان ابتدا مخالف بودیم و اطمینان داشتیم که در این تیم به جایی نخواهند رسید.
مسابقات قطر برای غالب این نفرات خیلی خوب پیش رفت و تقریباً بیشتر بازیکنانی که نیمی از ترکیب پرسپولیس را متحول کرده بودند در آن مسابقات جواب دادند. حتی درخشش برخی از آنها باعث شد ناکارآمدی و بیرون ماندن برخی دیگرشان را کلاً فراموش کنیم و این مهم که هر کدام از این نفرات قرار است روزی به کار تیم بیایند اصلاً به چشم‌مان نیامد.
لیگ که شروع شد و مسابقات فرسایشی سخت از راه رسید، کم کم عیار بازیکنان تازه وارد مشخص شد. حالا ده بازی از فصل تازه لیگ بیستم گذشته. یعنی یک سوم فصل را پشت سر گذاشته‌ایم و نشانه‌های نگرانی در مورد بیشتر بازیکنان تازه وارد و خریدهای یحیی برای فصل جدید در این تیم مثل دمل‌های چرکین بیرون زده و آزارمان می‌دهد.
حامد لک که در لیگ قهرمانان عالی بود، در لیگ کار را زمین گذاشته و غیر از اینکه به لحاظ رفتاری به تنظیمات کارخانه و زمان حضورش در تیم‌های کوچک برگشته از حیث فنی هم افت فاحشی کرده است تا جایی که برای نخستین بار می‌شود یک باخت را که از قضا نخستین باخت پرسپولیس به حساب می‌آید، مستقیماً به او ارتباط داد.
آرمان رمضانی خرید بیش از 3 میلیاردی پرسپولیس که به اندازه یک دهم این مبلغ برای تیمش کارآیی نداشته همچنان به نمایش‌های ناامیدکننده‌اش ادامه می‌دهد و به عبارتی خط حمله خالی پرسپولیس را خالی‌تر از همیشه کرده است.
مهدی مهدی‌خانی نیز همچنان آماده نیست و با اینکه دو ماه از زمان حضورش در پرسپولیس می‌گذرد نتوانسته به شرایطی که به کار بیاید نزدیک شود. در واقع باید این مهم را در نظر بگیریم که برخلاف گفته‌های کلی به ضعف پرسپولیس در خط حمله، این تیم به اندازه کافی مهره دارد اما مهره خوب و کارآمد ندارد. آن از رمضانی، این هم از مهدی‌خانی که هیچ نشانه‌ای از امیدواری در بازی‌های‌شان دیده نمی‌شود، چه 5 دقیقه بازی کنند چه 50 دقیقه.
سعید آقایی در دفاع چپ هر هفته بدتر از قبل بازی می‌کند و تقریباً یک عنصر منفعل و بدون کارآیی مثبت در جناح چپ است که باری از روی دوش تیم برنمی‌دارد. قبل‌تر به حضور فعال آقایی در فاز حمله دلخوش بودیم و سانترهای در حال حرکتش اما در بازی‌های اخیر، او این ویژگی را حتی به اندازه‌ای که به آن دلخوش کنیم سر جای خود باقی بماند، بروز نداده است.
علی شجاعی دیگر خرید یحیی برای فصل جدید بوده که به‌عنوان آلترناتیو در پست خودش، مدافع چپ و حتی مهاجم استفاده شده اما در هیچ کدام از این سه پست جواب نداده و با اینکه دقایق حضورش در میدان کوتاه بوده مثل رمضانی، آقایی و مهدی‌خانی نتوانسته یک بازی را برای پرسپولیس در بیاورد و نقشی در موفقیت تیمش داشته باشد.
میلاد سرلک هم با وجود نمایش‌های خوبش در لیگ قهرمانان و یکی دو بازی خوب در لیگ برتر طی هفته‌های گذشته بازی‌های پرنوسانی ارائه کرده و هرگز در حد یک شماره 10 واقعی که نه، حتی یک سطح پایین‌تر از آن هم ندرخشیده است.
احسان پهلوان هم مثل میلاد سرلک جزو خریدهای خوب پرسپولیس و یحیی برای فصل جدید بوده اما وقتی سرمربی او را به‌عنوان نخستین تعویضی از بازی بیرون می‌برد یعنی پهلوان هم نتوانسته کادر فنی را برای تغییر شرایط مسابقه در دقایق سخت امیدوار کند.
این وضعیت خریدهای یحیی برای فصل تازه است و هر هفته از که لیگ می‌گذرد، مشخص می‌شود بخش بیشتری از این گروه هشت نفره به کار پرسپولیس نیامده‌اند و کفه ترازو خیلی بیشتر از قبل به نفع ستاره‌های جدا شده سنگینی می‌کند و حتماً برای نقل و انتقالات زمستانی باید فکر دیگری کرد.

Page Generated in 0.0056 sec