printlogo


کد خبر: 223571تاریخ: 1399/11/7 00:00
بعد از باخت در دو فینال زودرس
بالاخره منچستر سر بلند کرد

گزارش
مارتین ساموئل  
 
ما فینال‌های حذفی داریم و فینال‌های زودرس. فینال‌های حذفی در ورزشگاه‌های بزرگ با شور و هیجان فراوان برگزار می‌شوند و در انتها، تیم برنده قهرمان می‌شود اما فینال‌های زودرس متفاوت هستند.
یک فینال زودرس ممکن است بین دو تیم قعر جدولی در ماه آوریل باشد؛ یا بازی تیمی که 10 دیدار است نبرده است.
منچستریونایتد در این فصل دو فینال زودرس داشت و هر دو را باخته بود. اولین آنها شکست مقابل آربی لایپزیگ در لیگ قهرمانان بود، آن هم در حالی که برای صعود به دور بعد نیاز به یک مساوی داشتند. یونایتد در دقیقه 69 سه بر صفر عقب افتاده بود و دیگر نمی‌توانست نتیجه را جبران کند.
دومین فینال زودرس مقابل منچسترسیتی در جام اتحادیه بود؛ دیداری خانگی که مقابل رقیب همشهری برگزار شد و تیم برنده به ویمبلی می‌رفت. یونایتد بسیار بد بازی کرد و سیتی رقیب تاتنهام شد.
حالا یونایتد صدرنشین لیگ برتر است و نبرد قهرمانی بسیار نزدیک است. به این ترتیب از این به بعد، همه دیدارها برای یونایتد فینال خواهد بود.
بازی برابر شفیلدیونایتد در چهارشنبه: فینال زودرس. منچستریونایتد باید هر سه امتیاز را از این بازی بگیرد چرا که رقیبانش چشم به این دیدار دوخته‌اند. بازی در خانه آرسنال در شنبه: فینال زودرس. لیورپول، منچسترسیتی، تاتنهام و لستر، همه در این فصل آرسنال را برده‌اند. یونایتد نمی‌تواند سه امتیاز مقابل یک تیم میانه جدولی از دست بدهد.
پس تعجبی ندارد که اوله‌گونار سولشر پس از دیدار یکشنبه، با چشمک به سمت تونل رفت. از کریسمس به این سو، هیچ تیمی – به جز جوانان استون ویلا – مقابل لیورپول دو گل یا بیشتر دریافت نکرده بود، ولی دروازه یونایتد در این بازی دو بار باز شد. با این حال، آنها نشان دادند که اعتماد به نفسشان رشد داشته است. از یک فوریه سال گذشته که برونو فرناندس اولین بازی‌اش را مقابل ولوز انجام داد، تاکنون هیچ بازیکن دیگری در لیگ برتر به اندازه او گل نزده است: 28 گل. او همچنین چهار بازی بود که گل نزده بود و در این مسابقه گل زد. فرناندس می‌تواند همان نقشی را در احیای یونایتد داشته باشد که ویرجیل فن‌دایک برای لیورپول داشته. غیبت فن‌دایک در بازی برابر یونایتد آشکار بود. ما به‌زودی در لیگ برتر، لستر را بدون جیمی واردی و منچسترسیتی را بدون کوین د‌بروین خواهیم دید. اگر فرناندس مصدوم شود، آیا یونایتد می‌تواند فرم خود را حفظ کند؟
اما غیبت فن‌دایک تنها دلیل افت لیورپول نیست. آنها یک فصل قهرمان لیگ قهرمانان شدند و سپس در 38 بازی لیگ برتر تنها یک شکست را تجربه کردند و سریع‌ترین قهرمانی تاریخ این رقابت‌ها را به نام خود ثبت کردند. آیا منطقی است که در فصل بعدش، در حالی که بازیکنان کلیدی خود را ندارند، همچنان بدرخشند؟
لیورپول در بحران نیست. عملکرد یکشنبه آنها یکی از بهترین بازی‌هایشان در هفته‌های اخیر بود. آنها سرانجام به روند گلزنی بازگشتند اما محال به نظر می‌رسد که بتوانند در لیگ پا به پای منچسترسیتی و منچستریونایتد به پیش بروند. با این حال، زمانی خواهد رسید که انرژی‌شان برگردد و شاید این اتفاق در همین فصل روی دهد.
لیورپول همچنان بازیکنان بزرگی دارد. گاهی آنها نیاز به شارژ شدن دارند. تیم کلوپ خسته بود و البته طبیعی هم بود.
در سمت دیگر، یونایتد در این بازی پرنشاط بود. آنها از کناره‌ها با سرعت می‌تاختند و ادینسون کاوانی هم در مرکز خط حمله بود و سولشر به تاکتیک‌های سرالکس فرگوسن برگشته بود.
فوتبال آنها و حرکاتشان فوق‌العاده بود. یونایتد بار دیگر راهی برای پیروزی پیدا کرد، آن هم در حالی که در ابتدا عقب افتاده بود.
آنها قهرمان نشده‌اند اما این فینالی زودرس بود. سولشر خوب به یاد می‌آورد که زمانی که قهرمانی‌های‌تان آغاز شود، تبدیل به عادت خواهد شد.
منبع: دیلی میل
 

Page Generated in 0.0056 sec