printlogo


کد خبر: 223568تاریخ: 1399/11/7 00:00
بایرن مونیخ باز هم قهرمان می‌شود؟
داستان تکراری بوندس لیگا

 دوباره به روزهایی در فصل بوندس‌لیگا رسیده‌ایم که به نظر می‌رسد نبرد قهرمانی دچار مرگی زودهنگام شده باشد.
فصل از نیمه گذشته و هرچند تعیین قهرمان در حال حاضر زود به نظر می‌رسد اما تاریخ چیز دیگری می‌گوید.
بوروسیا دورتموند دچار افت شده و حالا همه از این می‌گویند که دورتموند باشگاهی است که تنها سکوی پرتاب استعدادهای جوان است. آربی لایپزیگ فلسفه مشخصی دارد و یکی از بهترین مربیان آلمان روی نیمکت این تیم است؛ آنها پول فراوان هم دارند اما نمی‌توانند پا به پای بایرن به پیش بروند. هر دو تیم به عنوان مدعی مطرح هستند اما چالش زیادی برای بایرن ایجاد نکرده‌اند.
تماشای بازی لورکوزن، گلادباخ و ولفسبورگ سرگرم‌کننده است اما نمی‌توان آنها را در حد مدعی دانست.
به این ترتیب شرایط مشابه سال‌های گذشته است و مشخص بود که بایرن در هفته هجدهم شالکه را شکست می‌دهد. تیم هانسی فلیک مانند فصل پیش که سه‌گانه را فتح کرد، درخشان ظاهر نشده اما همچنان بازی‌هایش را می‌برد.
چه مسأله افزایش فاصله مالی باشد، چه تعداد بیشتر بازیکنان بایرن، چه عملکرد ضعیف تیم‌های دیگر و چه همه این مسائل، بایرن را از صدر جدول نمی‌توان تکان داد. نهمین قهرمانی پیاپی آنها در بوندس‌لیگا قطعی به نظر می‌رسد.
در فصل‌های گذشته، در بوندس‌لیگا کورس قهرمانی وجود داشته، یا اینکه ماجراهای دیگری هم روی داده که باعث شده توجه‌ها از قهرمانی بایرن دور شود.
در فصل گذشته، کورس قهرمانی تا اواخر ماه می ‌ادامه داشت. فصل پیش از آن، دورتموند با 9 امتیاز بیشتر در صدر جدول بود و این اختلاف را از دست داد و با این حال، کار به روز آخر کشید.
پیش از آن، ماجراهای جذاب تیم‌ها، فرهنگ هواداری پرشور و جایگاه بوندس‌لیگا به عنوان یکی از بهترین لیگ‌های اروپا برای پرورش جوانان مطرح بود.
اما حالا که همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده باشگاه‌ها از نظر مالی در مضیقه باشند و ورزشگاه‌ها خالی باشد، بوندس‌لیگا دیگر نمی‌تواند این حقیقت که بایرن قدرت حاکم است را پنهان کند. ماجراهای موفقیت فردی، محتواهای شبکه‌های اجتماعی و فرهنگ لغات ورزشی آلمان جذاب هستند اما این لیگ برای پیشرفت نیاز به چیزهای بیشتری دارد.
پاسخ این پرسش مشخص نیست اما هر راه‌حلی باید به جنبه‌های پایه‌ای توجه کند (مانند قانون 1+50 یا توزیع حق پخش تلویزیونی). با این کار است که تحولی جدی ایجاد می‌شود.
تا آن هنگام، بوندس‌لیگا می‌تواند به چیزهایی که در حال حاضر دارد توجه کند، یعنی ماجراهای موفقیت باشگاه‌هایی مانند فرایبورگ، یا فرصت‌هایی که در اختیار بازیکنان و مربیان جوان قرار می‌دهد. در فوتبال، این جنبه‌ها ارزش بسیار بالایی دارند. برای برخی تماشاگران، همین جنبه‌هاست که آنها را علاقه‌مند به لیگ آلمان کرده و باعث می‌شود بازی‌هایش را دنبال کنند اما لیگ نمی‌تواند تنها با همین‌ها به پیش برود.
در ورزشی مانند فوتبال، پیروزی یعنی همه چیز و اگر طبق انتظارات، بایرن مونیخ در تابستان قهرمانی را از آن خود کند، بوندس‌لیگا باید به دنبال راه‌حلی برای بزرگترین مشکل خود باشد.
منبع: دویچه وله
 

Page Generated in 0.0067 sec