printlogo


کد خبر: 223563تاریخ: 1399/11/7 00:00
بهزاد پاکزاد: سرمربیگری ریکرو را به شرط داشتن 2 کمک‌مربی پذیرفتم
مربیگری زهرا نعمتی برایم اولویت دارد

رضا عباسپور     @rez7462

 چند روز پیش در خبرها آمده بود که بهزاد پاکزاد (سرمربی اختصاصی زهرا نعمتی بانوی طلایی پارالمپیکی تیروکمان کشورمان) با حفظ جایگاه خود، قرار است همزمان با هدایت فنی نعمتی، به عنوان سرمربی تیم ملی ریکرو کشورمان سکان هدایت فنی بقیه ملی‌پوشان این رشته را نیز برای حضور در گزینشی‌های باقی‌مانده المپیک و نهایتاً بازی‌های المپیک 2021 توکیو در دست بگیرد. ضمن اینکه پاکزاد سوای این دو پست، به عنوان دبیر فدراسیون تیروکمان نیز جایگزین کیارستمی شده بود و علاوه بر مسائل فنی، در حوزه مدیریتی و اجرایی فدراسیون تیروکمان کشورمان نیز دستی بر آتش دارد. به همین بهانه و با توجه به اینکه برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که مشغله و ترافیک شغلی پاکزاد ممکن است خللی در پروسه تمرینی و آماده‌سازی زهرا نعمتی بانوی کماندار کشورمان در مسیر کسب سهمیه گزینشی بازی‌های المپیک 2021 توکیو ایجاد کند، به سراغ او رفتیم و نظر سرمربی تیم ملی ریکرو ایران را درخصوص حواشی و گمانه‌زنی‌های اخیر که به واسطه پرمشغله‌شدنش ایجاد شده است را جویا شدیم.
 
مشکلی برای تمرین‌دهی همزمان نعمتی و بقیه ندارم
دبیر فدراسیون تیروکمان که همزمان به عنوان مربی اختصاصی زهرا نعمتی و سرمربی تیم ملی ریکرو کشورمان انتخاب شده است درخصوص ترافیک شغلی و گمانه‌زنی‌هایی که ممکن است بابت احتمال تداخل در بخش اجرایی و فنی در برنامه‌های او ایجاد شود تأکید دارد: «اولاً این را باید بگویم که لطف دوستان به بنده باعث شده همزمان در مشاغلی که نام بردید افتخار خدمت پیدا کنم. قطعاً عزیزانی که این لطف را به بنده داشتند همه چیز را آنالیز کردند و می‌دانستند چه کاری دارند انجام می‌دهند. بنابراین بدون برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده مطمئناً کاری صورت نگرفته است. ثانیاً، من چون همیشه در هر مسئولیتی که می‌پذیرم برای ریز به ریز آن برنامه دارم، هیچ وقت مشکل یا خللی در کارم ایجاد نشده است اما در مقوله سرمربیگری تیم ملی ریکرو من برای پذیرش این پست، از فدراسیون خواهش کردم که اجازه بدهند از 2 کمک‌مربی برای اجرای برنامه‌های تمرینی و آماده‌سازی که دارم در بخش زنان و مردان استفاده کنم.» پاکزاد ادامه می‌دهد: «خدا را شکر رئیس فدراسیون مثل همیشه به من لطف داشت و برای انتخاب کمک‌هایم دستم را همه جوره باز گذاشت تا بدون دغدغه برای این موضوع اقدام کنم. الان هم من در بخش زنان خانم لیلا سخایی را در نظر دارم و برای آقایان هم بزودی نفر مد نظر خودم را به فدراسیون معرفی می‌کنم. بعد از انتخاب این دو کمک قطعاً من برنامه‌ تمرینی بچه‌های اردونشین را ترسیم و تدوین کرده و هردو عزیزی را که به عنوان کمک انتخاب کردم مسئول اجرا و نظارت بر این برنامه‌ها قرار می‌دهم. خودم هم نظارت فنی مورد نیاز را حتماً روی کار بچه‌ها خواهم داشت.»
سرمربی تیم ملی ریکرو درخصوص اینکه آیا حضورش در رأس هرم فنی تیم ملی باعث نمی‌شود از نظارت دقیق و کامل روی تمرینات آماده‌سازی زهرا نعمتی فاصله بگیرد، می‌گوید: «مطمئن باشید به هیچ وجه این اتفاق رخ نمی‌دهد، زیرا من شخصاً علاقه زیادی به هدایت فنی زهرا نعمتی دارم چون مطمئنم او پتانسیل کسب سهمیه ورودی به المپیک توکیو را دارد و می‌تواند در این بازی‌ها تاریخ‌ساز شود. به همین دلیل اگرچه پروسه کسب سهمیه برای زهرا نعمتی قطعاً پروسه و مسیر دشواری خواهد بود اما چون از نزدیک شاهد پیشرفت و انگیزه این ملی‌پوش هستم می‌دانم که او می‌تواند شگفتی‌ساز المپیک توکیو باشد. به هرحال من برای هر پستی که در تیروکمان دارم تعریف و برنامه‌ریزی مشخص دارم. به همین دلیل مطمئنم که هیچ مشکلی برای تمرین و هدایت همزمان زهرا نعمتی و سایر بچه‌های تیروکمان نخواهم داشت.»
دبیر فدراسیون تیروکمان در خصوص پست اجرایی و مدیریتی خود در فدراسیون تیروکمان نیز تأکید دارد: «خب این مطلب درست است که من همزمان با سرمربیگری تیم ملی و هدایت فنی اختصاصی زهرا نعمتی، دبیر فدراسیون هم هستم اما به خاطر اینکه در بخش مدیریتی و بوروکراسی‌های اداری خللی ایجاد نشود، تمامی وظایف و حق امضای خود را به نایب رئیس آقایان در فدراسیون تیروکمان واگذار کردم تا مشکلی از این بابت در مجموعه اجرایی و مدیریتی فدراسیون تیروکمان نداشته باشیم.» پاکزاد درمورد اعزام تیم ملی ریکرو به اردوی خارج از پایتخت در جزیره قشم و نزدیکترین مسابقه‌ گزینشی که برای محک آماده‌سازی زهرا نعمتی پیش‌روی این کماندار است، می‌گوید: «قرار بود طبق برنامه‌ریزی که داشتیم اردوی جدید کمانداران ریکرو را در جزیره قشم داشته باشیم اما شرایط آنجا برای اعزام ما مهیا نشد. من هم وقتی دیدم اینجا در تهران مشکلی یا کمبودی برای ادامه تمرین نداریم، همینجا در کمپ تمرینی تیم‌ ملی تیروکمان ادامه تمرینات آماده‌سازی بچه‌های کماندار را در دستور کار قرار دادم. زهرا نعمتی هم شرایطش هر روز بهتر از قبل می‌شود. ضمن اینکه او انگیزه زیادی برای کسب سهمیه دارد، به همین دلیل اولین و نزدیکترین مسابقه‌ گزینشی که داریم اسفندماه سال جاری است در کشور امارات و شهر دبی. به امید خدا اگر همه چیز مهیا باشد در این تورنمنت شرکت می‌کنیم تا هم شرایط رکوردی نعمتی محک بخورد و هم یک قدم به سهمیه المپیک نزدیکتر شویم. هرچند تأکید دارم که شرایط کسب سهمیه المپیکی دیگر برای تیروکمان بسیار شرایط و مسیر سخت و دشواری است اما توکل ما به خداست و حمایت‌های بسیار ارزشمندی که از سوی فدراسیون، کمیته و وزارت ورزش از ما در این مسیر می‌شود.»

Page Generated in 0.0047 sec