printlogo


کد خبر: 223561تاریخ: 1399/11/7 00:00
خبر

تفاهمنامه ووشو با انجمن ام‌اس ایران
فدراسیون ووشو و انجمن و مرکز تحقیقات ام‌اس ایران تفاهمنامه سه‌جانبه همکاری امضا کردند. به منظور پیشگیری و درمان بیماری ‌ام‌اس و گسترش ورزش در گروه بیماران‌ ام‌‌اس، تفاهمنامه همکاری بین فدراسیون ووشو و انجمن ‌ام‌اس ایران امضا شد. در مراسم امضای این تفاهمنامه امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، عبدالحسین هوشمند مدیر انجمن ‌ام‌اس ایران و عبدالرضا ناصر مقدسی رئیس مرکز تحقیقات‌ ام‌اس حضور داشتند. در مطالعات انجام شده مشخص شد که تایچی برای حفظ تعادل، آگاهی از بدن و روحیه برای بیماران مبتلا به ام‌اس بسیار مفید است. از همین‌رو مقرر شد تفاهمنامه‌ای منعقد شود تا هم روند پژوهش‌ها در ایران تحت نظارت مرکز تحقیقات ام‌اس مدون‌تر شود و هم فدراسیون ووشو با همکاری انجمن ام‌اس برنامه‌های آموزشی و کمک‌آموزشی منسجمی را آغاز کند. نکته قابل توجه این است که ایران در میان تمامی کشورهای خاورمیانه بیشترین میزان آمار ابتلا به ام‌اس را دارد که عمده گروه سنی این بیماران بین ۲۰ تا ۴۰ سال است. در این میان اضطراب و استرس و زندگی مدرن مهم‌ترین عوامل ابتلا به ام‌اس محسوب می‌شوند.
 
رئیس نجات غریق امروز معرفی می‌شود
مجمع انتخابات فدراسیون نجات غریق و غواصی امروز (سه‌شنبه ۷ بهمن) به ریاست مهدی علی‌نژاد در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود. انتخابات فدراسیون نجات غریق و غواصی برای مشخص شدن رئیس این فدراسیون، به ریاست مهدی علی‌نژاد معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان امروز در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود. محمد بابایی، عابد حقدادی، مهدی حیدری، رضا زندی خوارزمی، فرهنگ شادنیا و فاطمه میرآخوری، کاندیداهای انتخابات ریاست فدراسیون نجات غریق و غواصی هستند. سرپرستی فدراسیون در حال حاضر بر عهده مهدی مستجاب‌الدعوه است.
 
سابریست‌ها، شروع‌کننده لیگ شمشیربازی
لیگ شمشیربازی از امروز آغاز می‌شود که طبق برنامه اعلام شده، در روز اول سابریست‌ها به میدان می‌روند. لیگ شمشیربازی کشور از امروز (سه‌شنبه هفتم بهمن ماه) به صورت متمرکز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سالن افراسیابی آغاز می‌شود. در اسلحه سابر شش تیم و در اسلحه‌های اپه و فلوره پنج تیم حضور دارند.
تیم‌ها در روز اول رقابت‌های لیگ، طبق این برنامه مسابقه می‌دهند:
سه‌شنبه 7 بهمن - اسلحه سابر
دانشگاه آزاد - اشتاد سازه مشهد
آکادمی ساری - فولاد آلیاژی یزد
نزاجا شیراز - هیأت تهران
 
تعطیلی اردوی والیبال ساحلی با 4 کرونایی
اردوی تیم‌های ملی والیبال ساحلی کشورمان در بندر خمیر به دلیل ابتلای چند اردونشین به کرونا تعطیل شد. پس از انجام ۳۱ مورد تست PCR و ۱۹ مورد تست تشخیص سریع کووید ۱۹ از بازیکنان و مربیان و اعضای همراه تیم‌های ملی والیبال ساحلی، چهار نمونه مثبت شد که به همین علت اردو تعطیل شد. این اردو در رده سنی بزرگسالان و امید برای آماده‌سازی بازیکنان در رقابت‌های آسیایی از اول بهمن ماه به میزبانی شهرستان بندر خمیر در حال برگزاری بود که با مشخص شدن نتیجه آزمایشات تعطیل شد.
 
روبالشتی جایزه قهرمانان دوومیدانی ایران
نفرات برتر دو صحرانوردی قهرمانی کشور به عنوان جایزه روبالشتی دریافت کردند. مسابقات قهرمانی کشور دو صحرانوردی در بخش مردان و زنان به ترتیب سوم و پنجم بهمن برگزار شد که با قهرمانی محمدجعفر مرادی و پریسا عرب به پایان رسید. این مسابقات به میزبانی چابهار برگزار شد که در مجموع ۸۰ ورزشکار مرد و زن مسیر ۱۰ کیلومتری را دویدند اما نکته عجیب و قابل توجه به جوایز نفرات برتر مربوط می‌شود؛ در پایان رقابت‌ها از طرف میزبان مسابقات به نفرات برتر روبالشتی جایزه داده شد. البته هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی هم که در محل مسابقات حضور داشته، بعد از اطلاع از موضوع قول داده که جوایز دیگری را به برگزیدگان اهدا کند.

Page Generated in 0.0049 sec