printlogo


کد خبر: 223447تاریخ: 1399/11/5 00:00
حفظ روحیه برنده بودن
بازگشت به ریل سابق

سامان موحدی راد
 
پرسپولیس در حال بازگشت به ریل پیروزی است. آنها بعد از شکست در فینال آسیایی و چند تساوی پیاپی سرانجام توانستند فولاد یکی از چغرترین تیم‌های لیگ برتر را شکست دهند. پیروزی برابر فولاد احتمالاً این امید را در دل پرسپولیسی‌ها ایجاد کرده که سلسله پیروزی‌های پیاپی آنها در لیگ برتر از سر گرفته شود. پرسپولیسی‌ها از شهریور امسال روزهای پر تنشی را تجربه کردند. چیزی که در پنج سال اخیر این باشگاه کم سابقه بوده و بسیاری یکی از رمزهای موفقیت آنها در سال‌‌های اخیر و تبدیل‌ شدن‌شان به قطب بی‌رقیب فوتبال ایران را آرامش فوق‌العاده حاکم بر فضای این تیم می‌دانستند. اما از شهریور ماه امسال و بعد از صعود به دومین فینال آسیایی پرسپولیسی‌ها درگیر حواشی فراوانی شدند. شاید هر تیم دیگری اگر بود بعد از رسیدن به دومین فینال آسیایی‌اش ظرف سه سال گذشته بهترین تدارک را برای کسب قهرمانی می‌دید اما در پرسپولیس گویا همه چیز برعکس بود. انگار سقف انتظار همه فینال آسیایی بود.
به هر حال هر چه که بود پرسپولیس و نمایشش در چند هفته اخیر و بعد فینال آسیایی نشان داد که این تیم هم با آن ترکیب آرمانی و نمایش پر قدرت چند سال اخیر خداحافظی کرده و کم و بیش باید با ورژن جدید پرسپولیس آشنا شویم که ممکن است در بازی‌های بسیار ساده هم امتیاز از دست دهد. یکی از ویژگی‌های خوب پرسپولیس در سال‌های اخیر حفظ روحیه برنده بودن بود. آنها در سال‌هایی که زیر نظر برانکو تمرین می‌کردند و تا مدت‌ها بعد از برانکو با یک روحیه برنده به میدان قدم می‌گذاشتند و همین مسأله کمک می‌کرد تا آنها خیلی پیش از یک بازی نتیجه را از آن خود کرده باشند. اما این روحیه هم با تغییر نسل بازیکنان و هم  با تغییر مربی‌ها کم‌کم از پرسپولیس رخت بربست.
از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها در یک سال اخیر بار دیگر پا به میدان حواشی گذاشتند و یکی دو بازیکن این روزها در پرسپولیس تلاش می‌کنند تا بسیاری از سنت‌های مذموم گذشته را در این تیم زنده کنند. مسأله‌ای که برخوردهای چهره‌ای چون کریم باقری را هم در پی داشته اما به هر حال ممکن است با ایجاد حواشی دامن این تیم را بگیرد. اما با همه این چالش‌ها که پرسپولیس در سال 1400 با آن مواجه است احتمالاً آنها کار سختی در اراک ندارند. اگرچه تیم مقابل‌شان روندی سینوسی در پی داشته و حرکت یکسانی نداشته است. حتی این روند سینوسی هم احتمالاً نتواند در برابر پرسپولیس مشکل‌ساز باشد و احتمالاً حتی در روز خوب اراکی‌ها هم آنها شانسی برابر پرسپولیس ندارند. یحیی گل‌محمدی فرصت دارد تا در این بازی تیمش را به ریل بازگرداند تا با اولین لغزش استقلالی‌ها بار دیگر به صدر جدول برگردد.
 

Page Generated in 0.0050 sec