printlogo


کد خبر: 223432تاریخ: 1399/11/5 00:00
تعارف صدر به رقبا

شنبه، 4/11/1399، هفته دوازدهم بیستمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 16:45، تماشاگر: بدون تماشاگر
استقلال صفر
سایپا یک
گل: مالکی (49)
داور: یاسر همرنگ
کمک‌ها: ایوب غلام‌زاده، محسن بابایی
اخطار: محمد دانشگر، مهدی مهدی‌پور، محمد نادری (استقلال)، محمدحسین منادی، رضا جعفری، مهیار جباری، مهرداد حیدری، حسین ماهینی (سایپا)
بازیکن برتر: محمدحسین منادی (سایپا)
استقلال: رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، محمد نادری، وریا غفوری، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی (64- آرش رضاوند)، داریوش شجاعیان (83- محمدحسین فلاح)، شیخ دیاباته، مهدی قایدی، ارسلان مطهری (46- فرشید اسماعیلی)
سرمربی: محمود فکری
سایپا: محمدحسین منادی، فریبرز گرامی، رضا علیاری، رضا جعفری (83- کمال‌الدین نیکخوی)، حسین کامیاب (68- مهیار جباری)، مجید علیاری (81- مهرداد حیدری)، حسین ماهینی، حسین مالکی (81- محمدرضا سلیمانی)، سیدابوالفضل جلالی، مهرداد عبدی، محمدصادق بارانی
سرمربی: ابراهیم صادقی
پیش از تقابل با سایپا به نظر می‌رسید استقلال خیلی زود به نتیجه برسد و بتواند دروازه سایپا را باز کند اما همه تلاش‌های فکری و شاگردانش در نیمه اول ره به جایی نبرد تا دو تیم بدون اینکه دروازه یکدیگر را باز کرده باشند، راهی رختکن شوند. سایپا در این میدان بیشتر در تلاش بود توپ را در میانه زمین به گردش دربیاورد و استقلال را عمیقاً خسته کند. اختلال در بازی هجومی آبی‌ها نیز یکی دیگر از اهداف شاگردان صادقی در نیمه اول به حساب می‌‌آمد که تا حدی موفقیت‌آمیز بود. استقلال در واقع با سدی سدید مواجه شده بود. بازیکنان سایپا بیشتر در تلاش بودند با بازی فیزیکی مهاجمان را هم از کار بیندازند که در رسیدن به این هدف نیز موفق بودند و عملاً موقعیت‌های آنچنانی را در نیمه اول به استقلال ندادند. در دقیقه 17 اما ضربه‌ای که قایدی از پشت هجده قدم به سمت دروازه سایپا شلیک کرد یکی از معدود موقعیت‌ها را برای آبی‌ها ایجاد کرد که منادی با کمک تیر افقی دروازه توپ را دور کرد. دقیقه 35 نیز تعلل مدافع سایپا در مقابل دیاباته می‌رفت تا کار دست این تیم دهد و استقلال را به گل برساند اما ضربه نهایی مهاجم استقلال به تور کنار دروازه خورد. در واقع می‌توان اینطور نتیجه گرفت که سایپا در نیمه اول به تمام خواسته‌های خود در کنترل توپ و از کار انداختن مهاجمان استقلال رسید و توانست دقایق موفقیت‌آمیزی را با یک بازی تخریبی و البته هدفمند پشت سر بگذارد و بی‌آنکه دروازه خود را باز شده ببیند، راهی رختکن شود. در نیمه دوم اما استقلال با وضعیتی کاملاً پیش‌بینی نشده مواجه شد. در حالی که شاید باور این بود تیم محمود فکری ابتکار عمل را در دست بگیرد و فوتبالی رو به جلو ارائه دهد و در راستای کسب 3 امتیاز این بازی قدم بردارد اما دقیقه 49 مالکی توانست دروازه استقلال را باز کند. گلی که ابتدا روی اشتباه وریا غفوری و مهدی‌پور در جایگیری پایه‌ریزی شد و گلزن سایپا نیز بعد از دریبل مسعود ریگی توانست با پای چپ دروازه رشید مظاهری را باز کند. سایپا بعد از این گل در دقایق طولانی توانست استقلال را به خوبی کنترل کند و علاوه بر تخریب بازی و در دست گرفتن میانه میدان، استقلال را از دستیابی به گل دور کند. هرچند که آبی‌ها از دقیقه 75 تا پایان بازی به واقع شکل بهتری از حملات را در میدان پیاده کرده و حتی تا آستانه گلزنی نیز پیش رفتند اما فرصت‌ها یکی بعد از دیگری از دست رفت تا 3 امتیاز ارزشمند این بازی برای استقلال از کف برود. دقیقه 78 شوت اسماعیلی با واکنش منادی که به واقع بهترین بازیکن زمین بود، مهار شد و دقیقه 87 هم کاشته قایدی را دروازه‌بان سختکوش سایپا به خوبی مهار کرد. آخرین فرصت استقلال دقیقه 92 بازهم روی شوت اسماعیلی به دست آمد که این موقعیت نیز به رغم آنکه دیاباته هم در یک رفت و برگشت در موقعیت گلزنی قرار گرفت، برای استقلال ثمری نداشت. استقلال به واقع در این میدان فهمید که برای قهرمان شدن در لیگ بیستم راه درازی پیش رو دارد و با این تاکتیک و این روش بازی که به راحتی برخی امتیاز‌ها را در بزنگاه‌های لیگ از کف می‌دهد، نمی‌تواند به قهرمانی امیدوار باشد. امتیازی که در بازی با سایپا از کف رفت، دست دیگر مدعیان را باز می‌گذارد تا به امتیاز استقلال نزدیک شوند. شاید بیش از همه پرسپولیسی‌ها از این شکست خشنود شده باشند و راستای رسیدن به صدر جدول قدم بردارند.

Page Generated in 0.0052 sec