printlogo


کد خبر: 223407تاریخ: 1399/11/5 00:00
خبر

جواب لبران جیمز به شکیل اونیل
یک گفت‌و‌گوی بدون تعارف میان دوناوان میچل ستاره تیم یوتاجاز و شکیل اونیل اسطوره NBA و عضو تالار مشاهیر این لیگ، سبب ایجاد یک جنجال در جامعه بسکتبالیست‌های آمریکا شد. در این گفت‌و‌گو که در برنامه «Inside the NBA»
انجام شد، شکیل اونیل خیلی رک و بی‌پروا به دوناوان گفت که اگرچه او و بازی‌اش را دوست دارد اما فکر نمی‌کند او بازیکنی دارای پتانسیل پیشرفت و تبدیل شدن به یک ستاره سطح بالاتر باشد. اظهارنظر بی‌پرده اونیل درباره ستاره تیم یوتا واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت. برخی انتقاد او از میچل را تند دانسته و در طرف دیگر برخی جبهه‌گیری علیه اونیل به خاطر اظهاراتش را سختگیرانه توصیف کرده‌اند. لبران جیمز و کوین دورانت دو تا از ستاره‌های حال حاضر NBA هم در صفحات خود در اینستاگرام درباره این موضوع صحبت کرده‌اند و در حالی که یکی از آنها از حساسیت بیش از اندازه بازیکنان جوان نسبت به انتقادات سازنده اسطوره‌‌های بسکتبال ایراد گرفته‌اند، دیگری به اسطوره‌ها توصیه کرده که به جای اظهارنظر درباره بازیکنان جوان، نقد و بررسی عملکرد آنها را به عهده مربیان‌شان بگذارند. جیمز، ستاره تیم لس‌آنجلس لیکرز درباره موجی منفی که به خاطر انتقاد شکیل اونیل از میچل شکل گرفته‌ است، در صفحه خود نوشته است: «میان انتقاد سازنده و ابراز انزجار و نفرت تفاوت است. من در طول دوران بازی‌ام هر دو مدل را تجربه کرده‌ام که البته مورد دوم بیشتر بوده است. شما به عنوان یک بازیکن در طول دوران بازی‌تان می‌توانید هر دو مدل را بشنوید.» کوین دورانت یکی دیگر از کهنه‌کارهای NBA‌ که در تیم بروکلین‌نتس بازی می‌کند، نظری متفاوت دارد و انتقادات امثال اونیل را سازنده که نمی‌داند هیچ بلکه مخرب هم می‌داند: «به نظرم این رؤسای پیر بهتر است که بروند و از روزهای بازنشستگی‌شان لذت ببرند. این بازیکنان خودشان مربیانی دارند که هر روز با آنها کار کنند.» واکنش‌ها به اظهارات اونیل تنها به آنچه جیمز و دورانت گفتند محدود نبوده است. میل کانلی، هم‌تیمی میچل در واکنش به انتقاد شکیل اونیل گفت: «من جزو طرفداران بزرگ میچل هستم و به نظر پیشرفتش هم عالی بوده حتی قبل از اینکه به تیم ما بیاید. نمی‌دانم چه معنایی دارد که شما درباره پیشرفت بازیکنی به این کم سن‌و‌سالی چنین اظهارنظرهایی انجام دهید. او هر سال بهتر از سال قبل بوده است.»
 
 
کلوپ: مدافع خریدم بهترنخریدم گریه نمی‌کنم
یورگن کلوپ خوشبین است که مدیران باشگاه لیورپول در پنجره نقل و انتقالات زمستانی برای او یک مدافع میانی جدید بخرند تا جای خالی مدافعان مصدومش را پر کند اما او می‌گوید اگر این اتفاق نیفتد، عزا نمی‌گیرد. تا پایان بازار نقل و انتقالات زمستانی تنها 10 روز باقی است و لیورپولی‌ها امیدوارند با خرید یک مدافع میانی مشکلات خود در فاز دفاعی را که با مصدومیت شدید فیرجیل فن‌دایک آغاز شد و با مصدومیت فابینیو، جردن هندرسون، جو گومز و جوئل ماتیپ ادامه یافت، سر و سامان دهند. محدودیت‌های مالی باشگاه اما ممکن است شانس خرید بازیکن جدید را از کلوپ و تیمش بگیرد، هرچند او نگران این مسأله نیست. کلوپ گفت: «من دیگر یک پسر بچه 5 ساله نیستم که به خاطر نرسیدن به چیزهایی که می‌‌خواهم، گریه‌زاری کنم. راستش من در زندگی‌ام اغلب اوقات به چیزهایی که خواستم نرسیدم. پس تقریباً همه ما کم و بیش به چنین چیزهایی عادت داریم. من در این تیم نقش و مسئولیت بزرگی دارم اما در باشگاه افراد دیگری مسئول خرید بازیکن و نقل و انتقالات هستند و من نمی‌تو‌انم به جای آنها تصمیم‌گیری کنم اما می‌دانم که آنها حامی ما هستند و تلاش‌شان را برای کمک به ما انجام خواهند داد. چیزی که ما می‌‌خواهیم بالا بردن سطح کیفی بازی‌‌مان در نقاطی مشخص از میدان است. این هم وظیفه من است پس نباید به بهانه اینکه مدیران باشگاه تصمیمی می‌گیرند که من از آن راضی نیستم، یکجا بنشینم و دست روی دست بگذارم. قطعاً من چنین آدمی نیستم. ما می‌دانیم که در شرایط ایده‌آل تیم‌مان چه پتانسیل‌ و توانایی‌هایی دارد اما زندگی همیشه شرایطی ایده‌آل را پیش روی شما نمی‌گذارد و این وضعیتی که ما الان داریم هم منحصر به فرد نیست. پس باید راهی برای مدارا کردن با آن پیدا کنیم.» با وجود دغدغه‌‌هایی که هواداران لیورپول برای خط دفاعی تیم‌شان دارند، مشکلات اخیر این تیم ناشی از عملکرد ضعیف مهره‌های هجومی‌اش بوده است که سبب شده طولانی‌ترین روند ناکامی برای کسب پیروزی در 21 سال اخیر رقم بخورد. لیورپول در 438 دقیقه از بازی‌های اخیرش نتوانسته دروازه رقبا را باز کند. کلوپ هم به این موضوع اعتراف کرد و گفت: «بله، ما الان درباره یک مدافع میانی صحبت می‌کنیم و اضافه شدن یک مدافع هم صددرصد به ما کمک می‌کند اما اینکه آیا اضافه شدن یک مدافع شمار گل‌های ما را افزایش خواهد داد یا نه را نمی‌دانم اما مطمئنم که یک مدافع میانی جدید می‌تواند به بازی ما ثبات بیشتری بدهد.»
 

Page Generated in 0.0050 sec