printlogo


کد خبر: 223403تاریخ: 1399/11/5 00:00
منچستریونایتد - لیورپول، ساعت 20:30
از جام من برو بیرون!

هفت روز بعد از یک تساوی بدون گل بی‌خاصیت در لیگ برتر، رقبای همیشگی، منچستریونایتد و لیورپول در دور چهارم جام حذفی انگلیس با هم تجدید خصومت می‌کنند. لیورپول در میانه بدترین قحطی گل 20 سال اخیرش به اولدترافورد می‌رود در حالی که میزبان در ابرها سیر می‌کند و با شش امتیاز اختلاف نسبت به مدافع عنوان قهرمانی در صدر جدول لیگ است.
فرق بزرگ بازی امشب با دیدار یک هفته قبل در این است که دو تیم می‌خواهند به جمع 16 تیم برتر جام حذفی بروند و این فرصت خوبی است برای اینکه دست رقیب را از یک جام مهم فصل کوتاه کنند. روند کاملاً متفاوت دو تیم هم در نوع خود جالب توجه است، منچستر به شدت صعودی و لیورپول به شدت نزولی. لیورپول به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پنجشنبه شب با یک گل به برنلی باخت، نتیجه‌ای که نه تنها نوار بازی‌های بدون بردش در لیگ را به پنج بازی و گل نزدن‌هایش را به چهار دیدار رساند، بلکه به 68 بازی شکست‌ناپذیری در آنفیلد -دومین رکورد در تاریخ فوتبال انگلیس- پایان داد. این باخت به وسیله تیمی رقم خورد که کمترین گل را در لیگ برتر زده و کاملاً خطر سقوط را احساس می‌کند. لیورپول قبل از کریسمس هفت گل به کریستال پالاس زد اما در پنج بازی بعدی‌اش در لیگ تنها یک گل زده و در چهار بازی آخر گل نزده که بدترین آمار از ماه می ‌2000 است.
در واقع، قرمزها بعد از آخرین گلشان در لیگ 87 ضربه به سمت دروازه رقبا زده‌اند -از جمله 27 تا به برنلی- اما نکته نگران‌کننده این است که تنها چند تا از این ضربات فرصت‌های خوب گلزنی بوده‌اند. یورگن کلوپ گفته تیمش خودباوری را از دست داده اما این تغییر ناگهانی از تیمی گلزن با ایده‌های نو به تیمی بدون اعتماد به نفس و خلاقیت در یک سوم دفاعی حریفان، خود او را هم متحیر کرده است بخصوص با توجه به اینکه پنج تا از شش بازی بعدی‌شان در لیگ برابر تیم‌های اول تا هفتم است.
اما جام حذفی وقفه خوشایندی در این میان به حساب می‌آید. تنها گل‌ها و تنها برد لیورپول در سال 2021 در این رقابت‌ها رقم خورده هرچند آن هم چندان فوق‌العاده نبود. لیورپول با تمام قوا تیم ضعیف‌شده و جوان استون ویلا ناشی از شیوع کرونا را 4 بر یک شکست داد. همچنین لیورپول با کلوپ برای اولین بار است که به دور چهارم جام حذفی می‌رسد.
برعکس، منچستریونایتد از فصل 2014-2013 همیشه حداقل به یک‌چهارم‌ نهایی رسیده و بر اساس شرایط اخیر شانس بیشتری برای صعود دارد. تیم اوله‌گونار سولشر در دور سوم با یک گل واتفورد را برد تا در هفت بازی خانگی آخرش در این رقابت‌ها هفت برد و هفت کلین‌شیت را ثبت کند. تیمی که برای نخستین بار بعد از دوران طلایی سر الکس فرگوسن در پایان نیم فصل در صدر جدول لیگ قرار گرفته در صورت پیروزی در این بازی، جایگاه خود به عنوان مدعی قهرمانی را تثبیت می‌کند علاوه بر آنکه شانس تیم را برای بردن جامی که در 16 سال اخیر تنها یک بار برده‌اند، بیشتر می‌کند. منچستریونایتد در هفت بازی خانگی آخرش برابر لیورپول شکست نخورده ضمن اینکه 9 بار موفق به حذف قرمزها از جام حذفی شده، این یعنی بدترین آمار لیورپول در جام حذفی برابر منچستریونایتد بوده.
 

Page Generated in 0.0054 sec