printlogo


کد خبر: 223398تاریخ: 1399/11/5 00:00
صالحی امیری: باید بستر رقابت در فوتبال فراهم شود
همه ورزشکاران اعزامی به توکیو واکسینه می‌شوند

موضوع برگزاری المپیک توکیو و حرف و حدیث‌های زیادی که در این ارتباط به وجود آمده، بار دیگر صالحی امیری را مجبور به واکنش می‌کند و در این بین او نکته جالبی درباره واکسینه شدن میهمانان المپیک توکیو می‌گوید.
رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه متأسفانه فضای رسانه‌ای با فضایی که در آن قرار داریم، متفاوت است، می‌گوید: «ما با کمیته بین‌المللی المپیک و ستاد اعزام به المپیک توکیو در ارتباط هستیم و تا روز پنجشنبه، مجموعه ارتباطات ما حاکی از این است که مسابقات حتماً برگزار می‌شود. خبر لغو بازی‌ها توسط ژاپنی‌ها و کمیته بین‌المللی المپیک تکذیب شد. چند روز قبل برای هماهنگی دوجانبه، جلسه‌ای با سفیر ژاپن در تهران داشتم. او از قول نخست‌وزیر و مقامات ارشد این کشور گفت المپیک حتماً برگزار می‌شود. کمیته بین‌المللی المپیک هم مصمم به برگزاری مسابقات است.» او بار دیگر به سه فرضیه‌ای که برای این بازی‌ها در نظر گرفته شده، اشاره می‌کند و می‌گوید: «خوشبختانه از دو فرضیه عبور کردیم و المپیک با فرضیه سوم برگزار خواهد شد. یک فرضیه، قرمز بودن شرایط است که ورزشکاران دو هفته قرنطینه می‌شوند و سپس با تست‌های PCR مسابقه می‌دهند. بازی‌ها در این شرایط با پخش تلویزیونی و بدون تماشاگر برگزار می‌شود. حالت دوم وضعیت زرد یا نارنجی بود که به معنی حضور تماشاگران به ‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ورزشکاران با قرنطینه لازم بود.»
به گفته رئیس کمیته ملی المپیک، حالت سوم، واکسیناسیون همه قهرمانان توسط کمیته بین‌المللی المپیک و حضور بی‌دغدغه ورزشکاران و افرادی است که واکسن زده‌اند. در این فرضیه امکان حضور تماشاگر وجود دارد. اکنون در وضعیت سوم هستیم. همه در حال گرفتن واکسن هستند و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) متعهد شده به همه ورزشکاران در 206 کشور برای شرکت در المپیک، واکسن را برساند.»
صالحی‌امیری در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال هم مواردی را مطرح می‌کند و به این شائبه پاسخ می‌دهد که آیا کمیته ملی المپیک ورودی به این انتخابات دارد: «سیاست ما با وزارت ورزش همسان است. کمیته ملی المپیک، هیچ دخالتی در انتخابات نداشته و ندارد. انتخابات به مفهوم رقابت و حضور حداکثری همه کسانی است که علاقه‌مند به فوتبال هستند و اگر قرار است فوتبال در این کشور بدرخشد، باید بستر رقابت را برای کسب کرسی‌های فوتبال فراهم کنیم.»
او با بیان اینکه فوتبال بخشی از زندگی اجتماعی، اوقات فراغت و نشاط مردم است، می‌گوید: «این حوزه باید شفافیت لازم را در خود ایجاد کند تا هیچ ابهام و ذهنیتی در جامعه به وجود نیاید. رقابتی شدن و شفافیت جزو مطالبات جامعه از تیم برگزارکننده انتخابات است. ما این تقاضا را مطرح کردیم و تکرار می‌کنیم که انتخابات بدون رقابتی شفاف بی‌معنی است و انتخاباتی بدون کمترین حاشیه و شائبه، مورد انتظار همه عزیزان است.»

Page Generated in 0.0045 sec