printlogo


کد خبر: 223397تاریخ: 1399/11/5 00:00
اردوی مشترک تیم ملی بوکس ایران با سوریه
غنیمت دوران کرونایی

تیم ملی‌ بوکس سوریه به منظور برگزاری یک مرحله اردوی مشترک دو هفته‌ای با تیم ملی ایران، صبح دیروز شنبه وارد تهران شد. ملی‌پوشان ایران خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک آماده می‌کنند و بعد از برگزاری چند مرحله اردوی آماده‌سازی حالا به دنبال برگزاری یک اردوی مشترک هستند. این اردو به میزبانی سالن شماره ۹ مجموعه ورزشی انقلاب و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. تیم ملی بوکس ایران در مسابقات گزینشی در آسیا دو سهمیه المپیک را توسط دانیال شه‌بخش و شاهین موسوی کسب کرد و حالا خودش را برای حضور در مسابقات جهانی گزینشی المپیک آماده می‌کند که قرار است به میزبانی فرانسه برگزار شود.
در همین راستا تمرینات آماده‌سازی این تیم در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار می‌شود و حالا این تیم برای آماده‌سازی بهتر خود به دنبال برگزاری اردوی مشترک و مسابقه دوستانه با تیم سوریه است. فدراسیون بوکس به بهانه شرایطی که کرونا در دنیا به وجود آورده این تیم را به مسابقات دوستانه و بین‌المللی اعزام نکرده و به همین دلیل هم برگزاری اردوی مشترک با سوریه برای کادر فنی تیم یک غنیمت بزرگ محسوب می‌شود.
مدت‌هاست که تیم ملی بوکس با اردوهای داخلی سعی می‌کند خودش را برای حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی آماده کند و این مختص دوران کرونایی نبوده و حالا این وضعیت در این روزها تشدید شده است. البته قرار بود که در چند تورنمنت بین‌المللی حضور داشته باشند اما هر بار بنا به دلیلی این تورنمنت‌ها لغو شده و حالا تیم ملی بوکس تنها تیمی است که می‌تواند به بوکس ایران کمک کند. تیمی که فقط دو بوکسور در رنکینگ جهانی دارد.
تیم ملی بوکس سوریه هم با ترکیب ابراهیم ابوذراع، حیدر العسلی، حسین المصری، بلال جوخدار، محمد ملیس، جعفر اسماعیل، احمد قوسون و علاءالدین قوسون راهی تهران شده تا شاید برگزاری اردوی مشترک و مسابقه دوستانه با این تیم بتواند به تیم ملی کمک کند.
البته سوریه در بوکس آسیا بخصوص در اوزان سنگین همیشه مدعی و قهرمان داشته که در رنکینگ فدراسیون جهانی هم قرار دارند. محمد ملیس در رنکینگ جهانی در رده 22 قرار دارد که بعد از بوکسور قزاقستانی که در رده دوم قرار دارد، بهترین جایگاه را در بین بوکسورهای آسیایی در اختیار دارد. احمد قوسون هم در وزن 75 کیلوگرم در رده سی‌ام قرار دارد. در این وزن شاهین موسوی هم در رده هفتم قرار دارد. برگزاری این اردوی مشترک علاوه بر اینکه برای تیم ملی بوکس و علیرضا استکی سرمربی این تیم دارای اهمیت است، برای کنفدراسیون بوکس آسیا هم مهم است. به همین دلیل هم خبر برگزاری این اردو روی سایت کنفدراسیون بوکس آسیا نیز بازتاب داشته است.

Page Generated in 0.0052 sec