printlogo


کد خبر: 223391تاریخ: 1399/11/5 00:00
هت‌تریک گوچی در 12 دقیقه
توفان شماره هشت بعد از 116 روز

رضا قوچان‌نژاد پس از چهار ماه ناکامی و سپری کردن دوران سخت در باشگاه زووله که او را در آستانه خروج از این تیم قرار داده بود، دوباره در قامت یک گلزن تمام‌عیار ظاهر شد و نشان داد در ۳۳ سالگی نسبت به بسیاری از مهاجمان ایرانی آماده‌تر و سرحال‌تر است و شم گلزنی بالاتری دارد. مهاجم سابق تیم ملی ایران پس از شروع رویایی در نخستین بازی برای زووله در هفته ششم فصل 2020-2019 که در حضور ۳۵ دقیقه‌ای مقابل والوژیک چهار گل به ثمر رساند، دیگر نتوانست آن نمایش ویژه را داشته باشد و تا پیش از بازی تیمش برابر ویلم مجموعاً پنج گل در ۲۳ مسابقه لیگ به ثمر رسانده بود اما دوباره با یک عملکرد ویژه تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرد.
در نخستین مسابقه هفته هجدهم و آغازین دور برگشت فصل 2021-2020 لیگ هلند، تیم زووله که مثل سه بازی اخیرش رضا قوچان‌نژاد را جزو نفرات اصلی نداشت و روی نیمکت می‌دید، در ورزشگاه کونیخ ویلم مقابل تیم رده شانزدهمی ویلم قرار گرفت. دروازه زووله در دقیقه ۱۰ باز شد اما در نخستین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه اول بازیکن گلزن ویلم با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد تا یاران قوچان‌نژاد امیدوار به جبران نتیجه در نیمه دوم شوند. قوچان‌نژاد که طی سه هفته اخیر یک بار در یک بازی به‌ طور کامل نیمکت‌نشین بود و در دو مسابقه دیگر حضور کوتاه‌مدت و کمتر از ۱۰ دقیقه‌ای در زمین داشت، مقابل ویلم از ابتدای نیمه دوم به ترکیب زووله اضافه شد تا تیمش را از شکست نجات بدهد.
گوچی پس از حضور در زمین انگیزه بالایی برای خودنمایی و تثبیت جایگاه دوباره در ترکیب زووله داشت که توانست تنها ۱۳ دقیقه پس از ورودش به بازی تأثیرگذار ظاهر شود و کار را به تساوی بکشاند. زووله که در نیمه دوم نمایش هجومی‌تری ارائه کرده بود، در دقیقه ۵۸ روی یک رفت و برگشت در محوطه ویلم صاحب موقعیت شد که رضا قوچان‌نژاد با فرصت‌طلبی و شوت پای چپ زمینی دروازه ویلم را باز کرد و گل اول تیمش را به ثمر رساند. انگیزه قوچان‌نژاد پس از این گل بالا رفت و او تنها چهار دقیقه بعد، روی ارسال بلند به محوطه جریمه ویلم و پاس الیانو ریندرش، این بار با شوت پای راست و غیرتخصصی خود موفق به گلزنی شد و زووله را در خانه حریفش پیش انداخت.
شب فوق‌العاده قوچان‌نژاد مقابل ویلم همچنان ادامه داشت و او در دقیقه ۷۰ پنالتی اعلام شده به سود زووله را هم تبدیل به گل کرد تا با هت‌تریک او، تیمش هم در آستانه برتری قرار بگیرد. در ادامه بازی یاران گوچی توانستند پیروزی سه بر یک خارج از خانه مقابل ویلم را حفظ کنند تا با کسب این برد ۲۰ امتیازی شوند و با صعود دو پله‌ای در جایگاه یازدهم جدول لیگ هلند بایستند. قوچان‌نژاد پیش از این در هفت بازی در ترکیب زووله و سه حضور تعویضی در رقابت‌های این فصل لیگ، تنها دو بار در هفته سوم مقابل اسپارتاروتردام دبل کرده و در دیگر مسابقات نتوانسته بود گل بزند که این روند ناکامی را به بهترین شکل برابر ویلم قطع کرد.
قوچان‌نژاد آخرین بار 116 روز قبل دروازه اسپارتاروتردام را باز کرد و از آن تاریخ به بعد دیگر نتوانست موفقیتی به دست بیاورد. او البته آمار جالبی هم از خود بر جا گذاشته. او این فصل روی هم 12 بار در ترکیب زووله قرار گرفته، 512 دقیقه در زمین حضور داشته و پنج گل زده. یعنی به ازای هر 102 دقیقه یک گل که آماری فوق‌العاده محسوب می‌شود. مهاجم دوست‌داشتنی فوتبال ایران که با گل‌های خاطره‌انگیز ملی جایگاه ویژه‌ای نزد هواداران دارد، در شرایطی توانست در جریان برتری زووله مقابل ویلم هت‌تریک کند که در سن ۳۳ سالگی به سر می‌برد و شاید کمتر کسی از او توقع چنین درخششی در لیگ هلند را داشته باشد اما او همچنان نشان می‌دهد که می‌تواند یک مهاجم گلزن و فرصت‌طلب باشد.
یان استگمن، سرمربی تیم زووله گفت: «قوچان‌نژاد نقش خود را در زمین به خوبی می‌داند. پیش از ورودش به زمین با او صحبت کردم و توانست کارش را به نحو عالی انجام بدهد. قوچان‌نژاد شایستگی‌اش را نشان داد و من از این بابت خوشحالم.» فان پولن، کاپیتان زووله نیز درباره درخشش گوچی گفت: «من هفته گذشته با سرمربی درباره رضا قوچان‌نژاد صحبت کردم. ما در طول فصل جاری دقایق اندکی برای بازی به او می‌دهیم. از 16 سالگی رضا را می‌شناسم. در بازی برابر ویلم روشن شد که قوچان‌نژاد بازیکنی سرنوشت‌ساز و بسیار خطرناک است.»
قوچان‌نژاد که توانست عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست بیاورد، درباره درخشش مقابل ویلم گفت: «سال گذشته در اولین مسابقه‌ام چهار گل زدم و اکنون سه گل، برای همین بسیار خوشنود و خوشحالم. در تمامی لحظاتی که بازی نمی‌کردم، سخت تمرین و تلاش کردم و اکنون جایزه‌اش را گرفتم.»
 

Page Generated in 0.0046 sec