printlogo


کد خبر: 223224تاریخ: 1399/11/1 00:00
واقعی‌ترین صدرنشینی با محمود فکری
در بازی با تراکتور استقلال بهتری را دیدیم که خلاق‌تر و جدی‌تر بود و بازی‌اش را بهتر می‌شناخت و اجرا می‌کرد

مازیار گیلکان
 
مقایسه‌ها شروع شده‌‌اند. محمود فکری از آندره‌آ استراماچونی سبقت گرفته و بر صدر جدول نشسته است. یک صدرنشینی واقعی، بر خلاف صدرنشینی استقلال با استراماچونی که با تعداد بازی بیشتر نسبت به رقبایی بود که می‌توانستند با پیروزی در بازی‌های به تعویق افتاده از استقلال عبور کنند. استقلال اما با فکری آنقدر امتیار جمع کرده که برگزاری بازی‌های به تعویق‌افتاده پرسپولیس، قرمزها را بالاتر از استقلال ننشاند.
این می‌تواند معتبر باشد و برای مربیگری محمود فکری در آمار و ارقام اعتبار بیافریند. بهترین موقعیت در دوران مربیگری فکری.
اما به صدرنشین در میانه لیگ جام نمی‌دهند. استقلال باید برای قوام این جایگاه همچنان به کیفیت فوتبال خود بیفزاید و برای این کار و در این مسیر نشانه‌های خوبی در بازی استقلال پیداست، از جمله اینکه استقلال با ارسلان مطهری، مهدی قایدی و شیخ دیاباته ترکیب جذابی را در بازی مقابل تراکتور ساخت، ترکیبی که هم گل می‌زند، هم در حمله می‌جنگد و هم پاس گل‌هایش تماشایی است.
این بهترین اتفاق برای تیم فکری است که در خط حمله‌اش چنین کیفیتی را در اختیار دارد. این کیفیت در حمله اگر با بازیسازی بهتری در خط میانی توأم شود، آن‌وقت چه‌بسا بتوان درباره استقلالی حرف زد که شانس بزرگی برای حفظ صدرنشینی خود در لیگ برتر دارد و برای قهرمانی نقشه می‌کشد.
استقلال در بازی مقابل پرسپولیس تجربه‌های بزرگی به دست آورد، تجربه‌هایی که برای فکری ارزشمند بودند. او فهمید که هر لحظه می‌تواند با انتقادات تند و جدی مواجه شود و برای ادامه راه در استقلال باید به کیفیت مربیگری خود بیفزاید. در بازی با تراکتور استقلال بهتری را دیدیم که خلاق‌تر و جدی‌تر بود و بازی‌اش را بهتر می‌شناخت و اجرا می‌کرد.
اوج گرفتن زوج دیاباته و قایدی و استفاده از ارسلان مطهری ترکیب موفقی بود که در دوره آندره‌آ استراماچونی و فرهاد مجیدی ساخته شد و یکی از بهترین هدیه‌های مربیان پیشین استقلال برای محمود فکری است. از این هدیه، فکری باید بیشترین بهره را ببرد و تا این لحظه نیز بیشترین بهره را برده و بر صدر جدول نشسته است.
 

Page Generated in 0.0062 sec