printlogo


کد خبر: 223209تاریخ: 1399/11/1 00:00
سوژه روز

ناظم الشریعه: امیدوارم به فوتسال بیشتر توجه کنند
رنکینگ، سهمیه جام‌جهانی را مشخص می‌کند
لغو مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا از جمله سوژه‌های مهم چند روز اخیر ورزش قاره کهن بوده است. اتفاقی که واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری هم داشت. سیدمحمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران درباره لغو مسابقات فوتسال جام ملت‌های ۲۰۲۰ آسیا می‌گوید: « AFC خودش هم در تعیین زمان برگزاری این مسابقات سردرگم بود. اینکه کنفدراسیون آسیا هر دو ماه یک بار بازی‌ها را عقب می‌انداخت، بد بود. فیفا جام جهانی را همان ابتدا یک سال عقب انداخت.»
سرمربی تیم ملی فوتسال درباره نحوه تعیین سهمیه‌های قاره آسیا برای حضور در جام جهانی می‌گوید: «در ایمیل AFC که برای فدراسیون‌ها ارسال شده، آمده است که اگر جام جهانی عقب نیفتد، سهمیه‌ها بر اساس رنکینگ و سایر آیتم‌ها انتخاب می‌شوند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد ما راهی جام جهانی خواهیم شد. من بارها این جمله را گفته‌ام و باز هم روی آن تأکید دارم. اولین رشته گروهی که روی سکوی جهانی رفته، فوتسال است. با تمام این شایستگی، اتفاقی در حد بازیکنان و حد نام فوتسال ما هم نیفتاده است. فکر می‌کنم که فدراسیون پیش خودش اینطور می‌گوید در فوتبال پول است ولی فوتسال برای ما پول نمی‌آورد.»
ناظم‌الشریعه ابراز امیدواری می‌کند که با برگزاری انتخابات وضعیت فوتسال هم دگرگون شود: «امیدوارم اسفندماه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برگزار و شرایطی جدید ایجاد شود. باید دیدگاه‌ها به فوتسال عوض شود و بازیکنان ما بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. اتفاقاتی که در چند سال گذشته رخ داد، نباید تکرار شود. مسائل مالی باعث می‌شد دیدار تدارکاتی نداشته باشیم و بازیکنان پاداش نگیرند. البته من هم قصد ندارم انتقاد کنم. قبول دارم ما باید زیر نظر فدراسیون باشیم ولی صعود به جام جهانی (فوتبال) کافی نیست!»
ناظم‌الشریعه که خودش زمانی فوتبالیست بوده است، در پاسخ به این سؤال که آیا پشیمان نیست به جای فوتبال به فوتسال روی آورده؟ می‌گوید: «در حال حاضر امرار معاش من از فوتسال نیست. در فوتسال چیزی گیرمان نمی‌آید. بازیکنان ملی و خیلی خوب ما در لیگ قرارداد ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون تومانی دارند. مربیان که کمتر هم می‌گیرند. در مجموع تمام قراردادها در فوتسال زیر ۵۰۰ میلیون است اما در فوتبال مربیانی در لیگ برتر داریم که ۶ یا ۱۰ میلیارد قرارداد دارند.»
 
 
خبر جالب یک سایت آرژانتینی
حضور ایران در جام جهانی قطعی است
یک سایت آرژانتینی خبر داد حضور تیم‌های ملی فوتسال ایران، ژاپن، تایلند و ازبکستان در جام جهانی فوتسال قطعی است و چالش‌ها بر سر تک سهمیه باقی‌مانده بین چهار کشور دیگر است. سایت «پَشن فوتسال» آرژانتین با اشاره به لغو مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۱ و موکول شدن آن به سال ۲۰۲۲، اعلام کرد حضور چهار کشور ایران، ژاپن، تایلند و ازبکستان در مسابقات جام جهانی فوتسال قطعی است. این دوره از مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در حکم تعیین سهمیه جام جهانی قاره آسیا هم بود. آسیا در جام جهانی دارای پنج سهمیه است. این سایت آرژانتینی اعلام کرد دلیل قطعی بودن ایران، ژاپن، تایلند و ازبکستان در جام جهانی فوتسال علاوه بر رده‌بندی جهانی آنها، شرایط فوتسال و پیشرفت لیگ‌های‌شان است. پشن فوتسال همچنین تأکید کرد چالش‌ها برای تک سهمیه باقی‌مانده در آسیا وجود خواهد داشت و باید دید AFC چه تصمیمی می‌گیرد. کشورهای ویتنام، لبنان، استرالیا و کویت چهار گزینه دیگر برای این تک سهمیه باقی‌مانده رقابت خواهند داشت.
 
 
کاسورلا، بهترین بازیکن لیگ ستارگان
در قطر خبری از ایرانی‌ها نیست
شورای اهدای جوایز فدراسیون فوتبال قطر مرحله نخست انتخاب برترین‌‌های فصل جاری لیگ ستارگان را آغاز کرد. سرمربیان و مدیران تیم‌های لیگ ستارگان، سرمربیان تیم ملی و تیم زیر 23 سال قطر، نمایندگان رسانه‌ها، لیگ ستارگان و فدراسیون فوتبال قطر در انتخاب برترین بازیکن و سرمربی نقش دارند.سانتی کاسورلا و بغداد بونجاح از السد رتبه‌های اول و دوم برترین بازیکن فصل جاری لیگ ستارگان قطر را در اختیار دارند. همام‌الامین از تیم الغرافه نیز نامزد بهترین بازیکن زیر 23 سال است. انتخاب بهترین سرمربی در پایان فصل صورت خواهد گرفت. هفت بازیکن ایرانی به نام‌های روزبه چشمی، علی کریمی، مهدی ترابی، پژمان منتظری، مهرداد محمدی، امید ابراهیمی و رامین رضاییان در لیگ ستارگان قطر بازی می‌‌کنند که هیچ‌کدام از آنها در فهرست برترین بازیکنان نیستند.

 


Page Generated in 0.0059 sec