printlogo


کد خبر: 223208تاریخ: 1399/11/1 00:00
برنامه ویژه سازمان لیگ برای پنجره زمستانی

طبق اعلام سازمان لیگ قرار است که هفته پانزدهم لیگ برتر ایران روز 26 بهمن برگزار شود. این در حالی است که پرسپولیس روز یک اسفند آخرین بازی معوقه خود را برگزار می‌کند و در واقع از این تاریخ، تعطیلات رسمی فوتبال ایران آغاز خواهد شد اما آنطور که سهیل مهدی می‌گوید، بخشی از تعطیلات به فروردین منتقل خواهد شد.
رئیس کمیته برگزاری سازمان لیگ در خصوص زمان آغاز نقل و انتقالات گفت: «نقل و انتقالات پس از هفته پانزدهم آغاز می‌شود اما طبق گمانه‌زنی‌ها سعی داریم بخشی از تعطیلات را به شکلی طراحی کنیم که قبل از فیفادی باشد و بیشتر تعطیلات را به روزهای فیفا و ایام عید منتقل کنیم تا تیم‌ها شرایط راحت‌تری داشته باشند زیرا اقامت و سفر در آن ایام دشوار است. البته هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و قطعاً با برخی تیم‌ها مشورت می‌کنیم.»
او درباره مدت تعطیلات زمستانی هم توضیح داد: «ما باید وقت قانونی را برای نقل و انتقالات قائل شویم و این پنجره باید رسماً به فیفا اعلام شود. البته قبلاً اعلام شده اما این زمانبندی نیاز به تغییرات کوچکی دارد. امکان دارد سه هفته تعطیلات در نظر بگیریم اما آن را شناور کرده و به بعد از شروع سال جدید می‌بریم تا تیم‌ها هم به نقل و انتقالات و هم به استراحت بین دو نیم فصل برسند.»
ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که همه در انتظار اعلام آن از سوی سازمان لیگ هستند. موضوعی که مهدی درباره‌اش گفت: «یکی از مسائل بسیار مهم، حضور تماشاگران در بازی‌های ملی است و باید به آسیا ثابت کنیم علی‌رغم میزبانی بسیار خوب، فضای بی‌رحمانه‌ای برای رقیبان خود در ورزشگاه داریم. باید از جامعه هواداری خود که بسیاری از کشورها در حسرت آن هستند، استفاده کنیم. برنامه‌هایی را برای نیم فصل دوم داریم اما در درجه اول باید پیشنهادات را در این رابطه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کنیم تا به تدریج و به صورت پایلوت شاهد حضور حداقل تماشاگران در چند ورزشگاه باشیم.»

Page Generated in 0.0058 sec