printlogo


کد خبر: 223194تاریخ: 1399/11/1 00:00
پنجعلی: با رفتن رسول‌پناه آرامش به پرسپولیس بازگشت
هافبک‌های دفاعی گزینه بهتری برای خط دفاعی هستند

ناصرقراگزلو     

محمد پنجعلی کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی به دلیل شرایط حساسی که خط دفاعی پرسپولیس به بهانه غیبت احتمالی سیدجلال حسینی و کنعانی‌زادگان و نرسیدن آنها پیدا می‌کند و همچنین کنار گذاشتن دو تن از اعضای هیأت مدیره با ایران ورزشی صحبت کرد و به سؤالات ما پاسخ داد.
 
در غیاب احتمالی دو مدافع میانی ثابت پرسپولیس برای دیدار مقابل آلومینیوم شما چه راهکاری در مورد جایگزینی آنها برای سرمربی پرسپولیس پیشنهاد می‌کنید؟
 یحیی خودش سال‌ها در پست دفاع میانی بازی کرده به همین دلیل حتماً بهترین فکر را برای جایگزینی احتمالی دو مدافعش خواهد داشت. بازیکنان جوانی مانند حسینی هستند اما برای اینکه بازیکنانی با ظرفیت‌های فنی بالاتر در دفاع میانی به کار گرفته شوند دو هافبک دفاعی دم‌دست‌ترین بازیکنان برای بازی در پست دفاع میانی هستند. به عنوان مثال بازیکنانی مانند کمال و سرلک می‌توانند در پست دفاع میانی بازی کنند هر چند که باید دید پزشکان پرسپولیس چه تمهیداتی را در نظر می‌گیرند و می‌توانند بازیکنان مصدوم را به بازی برسانند یا نه.
پرسپولیس مقابل فولاد چگونه بازی کرد؟
 بازی خیلی سختی بود و با وجود آنکه پرسپولیس چهار مساوی متوالی کسب کرده بود بردن فولاد برای سرخ‌پوشان حیاتی بود. از این نظر خوشحالم که پرسپولیس برد و شرایط را بهبود بخشید و من خیلی امیدوارم که برد مقابل فولاد زمینه‌ساز بردهای بعدی سرخ‌پوشان و رسیدن تیم با توجه به دو بازی معوقه‌اش به صدر جدول باشد.
آرمان رمضانی در پست دفاع میانی بازی کرد. به نظرتان او می‌تواند باز هم در پست دفاع میانی بازی کند؟
 دفاع میانی در فوتبال پستی تخصصی است و بعد از دروازه مهم‌ترین و حیاتی‌ترین پست محسوب می‌شود. این به آن معناست که یک مربی می‌تواند از پست دفاع میانی در پست‌های دیگر استفاده کند اما نمی‌تواند از بازیکنی در پست‌های دیگر در پست دفاع میانی استفاده کند. آرمان رمضانی بازیکنی با فیزیک خوب و سرزنی است که باید دید سرمربی تیم در نهایت چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد. خوشبختانه بعد از نمایش خوب پرسپولیس در دربی آرامش به لحاظ فنی و اعتماد به نفس به تیم بازگشت چون تیم ما بعد از واگذاری فینال به لحاظ روحی و فنی با مشکلاتی مواجه شده بود که با نمایش خوب در دربی این مشکل برطرف شد و حالا تیم در شرایط خوبی به سر می‌برد. نمایش خوب سرخ‌پوشان در دربی تیم را احیا کرد؛ بازی که پرسپولیس می‌توانست با چهار، پنج گل اختلاف به سود خودش خاتمه دهد اما در نهایت مساوی تمام شد.
در خصوص کنار گذاشتن دو عضو هیأت مدیره پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
 من شخصاً فکر می‌کنم آفای رغبتی در هیأت مدیره بد کار نکردند اما حضور رئیس هیأت مدیره تیم را در رأس کار بسیار به ضرر پرسپولیس می‌دانستم. به همین دلیل فکر می‌کنم با جدایی رسول‌پناه آرامش به پرسپولیس بازگشت چون بازیکنان و کادر فنی با رئیس هیأت مدیره مشکل داشتند و نمی‌توانستند با او کار کنند. از همین رو تیم به حاشیه می‌رفت و مشکلاتی به وجود آمده بود که خدا را شکر این مشکل مرتفع شده است.
فکر می‌کنید چه گزینه‌هایی برای هیأت مدیره و رئیس هیأت مدیره پرسپولیس مناسبند؟
 گزینه‌های زیادی وجود دارند اما در این بین باید افراد ورزشی متخصص به هیأت مدیره بیایند. اسپانسرهای خوبی حاضر به فعالیت‌ هستند اما در این بین باید کسانی در رأس کار و بدنه هیأت مدیره قرار بگیرند که علاوه بر ورزشی بودن در امور مدیریتی فوتبال هم خبره باشند.

Page Generated in 0.0059 sec