printlogo


کد خبر: 223182تاریخ: 1399/11/1 00:00
خبر

پیروزی قاطع تورنتو در شب غافلگیری قهرمان
بازی‌های فصل جدید لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا (NBA) دوشنبه‌شب و بامداد سه‌شنبه دنبال شد که در یکی از جذاب‌ترین آنها، تیم لس‌آنجلس‌لیکرز مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها که سرشناس‌ترین ستاره مسابقات یعنی لبران جیمز را هم در اختیار دارد، در استیپلز سنتر شهر لس‌آنجلس با همه ستاره‌هایش به میهمان خود تیم گلدن‌استیت وریرز باخت. در یکی دیگر از سریال‌های تماشایی بازگشت استیون کری و یارانش در کوارتر چهارم مسابقات، تیم گلدن‌استیت موفق شد اختلاف 14 امتیازی در آخرین کوارتر بازی را جبران کند و در پایان با نتیجه 115 به 113 لس‌آنجلس‌لیکرز قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها را شکست دهد. در این بازی کری امتیازآورترین بازیکن گلدن‌استیتی‌ها بود. او که 26 امتیاز کسب کرد در 36 دقیقه حضورش در میدان 7 پاس گل و ریباند هم داشت. پس از او کلی اوبر که 23 امتیاز کسب کرد و 4 ریباند داشت و اریک پاسکال و آندروس ویگینز به‌ترتیب با 19 و 18 امتیاز، بازیکنان امتیاز‌آور گلدن‌استیت بودند. کری در پایان بازی گفت: «ما توانستیم انسجام بازی‌مان را حفظ کنیم. بازیکنان دوم در هر دو نیمه بازی خوب کار کردند. در نیمه دوم موقعیت خوبی داشتیم که به ما اجازه دادند به بازی برگردیم و در نهایت مسابقه را ببریم. این بازی شبیه بازی‌مان مقابل لس‌آنجلس کلیپرز بود. با این حساب اکنون دوبار شد که ما در بازی‌هایی که از حریف عقب می‌افتیم برنده می‌شویم اما ترجیح می‌دهیم از همان ابتدای مسابقه از حریف پیش بیفتیم.» گلدن‌استیت در مقطعی از کوارتر نخست بازی 19 امتیاز از حریف خود عقب افتاد و در سومین کوارتر هم 22 امتیاز عقب بود. در واقع این لس‌آنجلس‌لیکرز بود که به لطف درخشش بازیکنانی مانند دنیس شرودر، کسی که در 33 دقیقه حضورش 25 امتیاز گرفت، 3 پاس گل داد و 5 ریباند و لبران جیمزی که در 38 دقیقه 19 امتیاز، 5 پاس گل و 5 ریباند به ثبت رساند، بر حریف خود مسلط بود. جیمز در پایان مسابقه حتی این شانس را داشت که بازی را برای تیمش ببرد اما پرتاب 3 امتیازی او در لحظه به صدا درآمدن بازر داخل سبد نرفت تا سریال برد‌های متوالی لیکرز که به 5 مورد رسیده بود تمام شود. طبق آمار ثبت‌شده در NBA، این اولین‌بار در 284 بازی خانگی‌شان بود که لبران جیمز و یارانش در حالی که در پایان کوارتر سوم 10 امتیاز یا بیشتر از حریف‌شان جلو بودند، در نهایت تن به شکست می‌دهند.
 
 
پیروزی آسان رپتورز برابر ماوریکس
به لطف درخشش کایل لاوری، تیم تورنتو رپتورز هم یکی دیگر از تیم‌هایی بود که بامداد سه‌شنبه موفق شد یک پیروزی دیگر به کارنامه‌اش اضافه کند. لاوری 23 امتیاز گرفت، 9 ریباند و 7 پاس گل داشت تا نقش پررنگی در پیروزی 116 بر 93 تیمش مقابل تیم دالاس ماوریکس ایفا کرده باشد. این سومین پیروزی متوالی کانادایی‌ها بود و سبب شد آنها برای اولین‌بار در این فصل NBA سه برد متوالی داشته باشند. در طرف مقابل هم دالاس ماوریکس سومین بازی متوالی‌اش را هم باخت. در این بازی برای رپتورز میزبان که پنجمین پیروزی در سیزدهمین بازی فصلش را کسب کرد تا از قعر جدول رده‌بندی کنفرانس شرق کمی فاصله بگیرد، پس از لاوری، کریس بوچر با 21 امتیاز و پاسکال سیاکام با 19 امتیاز به‌ترتیب دومین و سوم بازیکن امتیاز‌‌‌آور تیم‌شان بودند اما برای ماوریکسی که هفتمین شکست فصلش را متحمل شد و الان در رده دهم جدول کنفرانس غرب قرار دارد، کریستاپس پورزینگس با 23 امتیاز و تربی بورک با 17 امتیاز، امتیاز‌آورترین‌ها بودند. ستاره صرب این تیم لوکا دونچیچ و جیمز جانسون نیز هر کدام با 15 امتیاز مشترکاً سومین بازیکنان امتیاز‌‌‌آور ماوریکس شدند.
  
 
ادامه سریال‌ باخت‌های راکتس
ناکامی‌های تیم هیوستون راکتس بعد از جدایی جیمز هاردن از این تیم همچنان ادامه دارد. راکتس در دوازدهمین بازی‌اش در این فصل NBA میهمان شیکاگوبولز بود و در نهایت با نتیجه 125 بر 120 مغلوب شد که این هشتمین باختش بود. در این مسابقه که اولین بازی ویکتور اولادیپو برای هیوستون بود، او امتیاز‌آورترین بازیکن تیمش هم شد هرچند 32 امتیازی که او برای راکتس گرفت هم مانع شکست این تیم نشد. حتی درخشش کریستین وودز که 30 امتیاز گرفت و اریک گوردو که 21 امتیاز کسب کرد هم به راکتس اجازه نداد با کسب پنجمین پیروزی‌اش از پایین جدول فاصله بگیرد. راکتس اکنون در رده چهاردهم جدول کنفرانس غرب قرار دارد و تنها یک تیم را پایین‌تر از خودش می‌بیند. در طرف مقابل اما شیکاگو با درخشش زاک لاوین، کسی که 33 امتیاز گرفت و امتیازآورترین بازیکن این تیم بود، موفق شد ششمین پیروزی‌ خود در چهاردهمین بازی‌اش را کسب کند و حالا در رده یازدهم قرار دارد.
 

Page Generated in 0.0049 sec