printlogo


کد خبر: 223180تاریخ: 1399/11/1 00:00
رد درخواست جوکوویچ برای اوپن استرالیا
خودت را لوس نکن!

گزارش
تیم استیکینگز  
 
نوواک جوکوویچ از مسئولان برگزاری اوپن استرالیا خواسته بود 72 بازیکن قرنطینه‌شده اجازه پیدا کنند به منازل شخصی که زمین تنیس دارند بروند، اما قاطعانه به او پاسخ رد دادند. گفته می‌شود او فهرستی از درخواست‌ها ارائه کرده که شامل کوتاه شدن دوره قرنطینه، اجازه به بازیکنان برای دیدار با مربی‌های‌شان و دسترسی به زمین تنیس برای انجام تمرین‌های آماده‌سازی می‌شد اما دانیل اندروز، رئیس کمیته برگزاری گفت قوانین رعایت خواهد شد: «برای بازیکنانی که اینجا می‌آیند شرایط خاصی در نظر نمی‌گیریم چون ویروس هم با آنها رفتار ویژه‌ای ندارد.»
جوکوویچ در تورنمنتی که سال گذشته در صربستان میزبانش بود و از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در آن خبری نبود، به کووید-19 مبتلا شد. او یکی از چند ورزشکاری است که به شرایط استرالیا در میزبانی این دوره نخستین گرنداسلم سال اعتراض دارند. استرالیا ماه‌هاست قوانین سختگیرانه‌ای را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال می‌کند و البته در این راه موفق هم بوده است.
اما هیتر واتسون با فیلم گرفتن از خودش در حال دویدن با فاصله از اتاقش در هتل سعی کرده شرایط را عادی جلوه دهد. او یکی از 72 بازیکنی است که مشخص شد در پروازهای چارتر به سمت استرالیا با چهار مورد مبتلا به ویروس تماس داشته‌اند و برای همین قرنطینه شده‌اند. این تنیسور بریتانیایی با پروازی از ابوظبی به ملبورن رسید که یک نفر در آن هواپیما به ویروس کرونا مبتلا شده بود.
اوپن استرالیا با تأخیر از 20 بهمن شروع می‌شود و بازیکنان با ضربه زدن توپ به پنجره‌ها، دیوارها و تخت خواب‌های جمع‌شده سعی می‌کنند آمادگی لازم را به دست آورند. این 72 نفر باید 14 روز کامل در قرنطینه بمانند.
بازیکنان دیگر می‌توانند روزی پنج ساعت تمرین کنند اما جوکوویچ به‌دنبال آسان‌سازی قوانین بوده به این شکل که تا جایی که امکان دارد بازیکنان به منازل شخصی با زمین تنیس بروند. او همچنین خواستار امکانات بدنسازی و تمرین در همه اتاق‌ها شده، غذاهای بهتری می‌خواهد و اینکه با انجام تست‌های بیشتر این دوران 14روزه کوتاه‌تر شود.
مرد شماره یک جهان در حدود یک سال اخیر و همه‌گیری کرونا چندبار خبرساز شده. در اردیبهشت با واکسن مخالفت کرد و بعد میزبان یک تورنمنت تنیس در صربستان شد که خبری از ماسک و فاصله‌گذاری نبود. او در نهایت به‌همراه چند نفر دیگر که در این تورنمنت حضور داشتند کرونا گرفت و بعد مجبور به عذرخواهی شد.
حتی بدون در نظر گرفتن درخواست‌های جوکوویچ، اقداماتی که برای برگزاری این گرنداسلم صورت گرفته با انتقاداتی مواجه شده است. عده‌ای می‌گویند در حالی که بسیاری از استرالیایی‌ها بیرون از این کشور مانده‌اند و نمی‌توانند به کشورشان برگردند چرا باید بیش از هزار نفر از بازیکنان و همراهان‌شان اجازه پرواز به این کشور را پیدا کنند؟ استرالیا در اسفند گذشته مرز بین‌المللی خود را بست و از آن موقع تعداد شهروندان خود را که هر هفته می‌توانند به این کشور برگردند، محدود کرده است.
با آمدن فصل زمستان در استرالیا، میزان مبتلایان به این ویروس افزایش یافت اما کمی بعد تحت کنترل قرار گرفت و در حال حاضر تعداد مبتلایان هر روزه این کشور انگشت‌شمار است.
منبع: دیلی‌میل
 

Page Generated in 0.0048 sec