printlogo


کد خبر: 223177تاریخ: 1399/11/1 00:00
یوونتوس – ناپولی؛ ساعت 23:30
پای یک جام در میان است

یوونتوس و ناپولی، رقبای قدیمی در دسته‌‌بندی شمالی و جنوبی، امشب در ورزشگاه ماپی یا چیتا دل تریکولوره برای رسیدن به جام قهرمانی سوپرجام ایتالیا می‌جنگند. سی‌و‌سومین دوره برگزاری سوپرجام مصاف قهرمان فصل قبل لیگ ایتالیا با قهرمان جام حذفی است؛ تکرار فینال دراماتیک جام حذفی خردادماه که بعد از تساوی بدون گل با برتری ناپلی‌ها در ضربات پنالتی به پایان رسید.
یوونتوس به‌عنوان پرافتخارترین تیم ایتالیا هشت‌بار قهرمان سوپرجام شده که چهاربار آن در یک دهه اخیر بوده اما ناپولی تنها دوبار در سال‌های 1990 و 2014 آن را برده. این‌بار اما تیم آندره‌آ پیرلو در یکی از سخت‌ترین بازی‌های خود بعد از یک شکست ویران‌کننده برابر اینتر در دربی ایتالیا، با ناپولی روبه‌رو می‌شود. قهرمان 9 فصل اخیر لیگ ایتالیا تساوی‌های آزاردهنده پاییزی را با بردن سه بازی اولش در سال 2021 و از جمله پیروزی 3 بر یک برابر میلان در سن‌سیرو جبران کرد. اگر یکشنبه تیم آنتونیو کونته را می‌بردند با یک بازی کمتر به یک امتیازی اینتر می‌رسیدند اما اسیر ضدحملات اینتر شدند.
حالا همچنان درباره توانایی‌های پیرلو و تیمش تردیدهایی وجود دارد. قطعاً پیرلو در جنگ تاکتیکی برابر مربی سابقش شکست خورد و چهره‌های قدیمی قابل اعتمادی مثل جورجو کیلینی و لئوناردو بونوچی بارها در میلان غافلگیر شدند. با این باخت، یوونتوس در رده پنجم جدول لیگ است؛ یک امتیاز و دو رده پایین‌تر از حریف پرانگیزه امشب خود.
ناپولی بعد از شکست دردناک در اولین بازی سال جدید برابر تیم 10 نفره اسپتزیا سه برد متوالی داشته و پر از اعتماد به نفس به استادیوم ساسولو در رجیا امیلیا می‌رود. کاپیتان لورنزو اینسینیه در برد 6 بر صفر مقابل فیورنتینا دو گل زد و حالا که می‌توانند برابر بانوی پیر به دومین جام پیاپی برسند، یک‌بار دیگر فرماندهی با او است. قبل از پیروزی در فینال جام حذفی فصل 2020-2019، ناپولی سه‌بار دیگر هم یوونتوس را در فینال‌ها هر سه را برده؛ دوتا در سوپرجام و یکی در فینال جام حذفی سال 2012.
این دو تیم یک بازی عقب‌افتاده در لیگ هم دارند که با جنجال همراه است. ناپولی قرار بود در مهر با یوونتوس روبه‌رو شود که به‌دلیل قرنطینه همه اعضای تیم حاضر نشد و با باخت 3 بر صفر و کسر یک امتیاز جریمه شد اما در فرجام‌خواهی این حکم برگشت و باید دو تیم بازی‌شان را انجام دهند. برای رقبایی که سابقه درگیری‌شان به سال‌های خیلی دور برمی‌گردد و در روزهای حضور دیه‌گو مارادونای فقید در ناپل به اوج رسید، این آخرین فصل از کتاب رقابت عمیق و خصمانه‌ای است که امشب دوباره در زمین فوتبال جان می‌گیرد.
منبع: Sportsmole
 

Page Generated in 0.0063 sec