printlogo


کد خبر: 223174تاریخ: 1399/11/1 00:00
مصاحبه و خبر

 توضیح فرامرزیان درباره پست جدید محمدیان
 نایب رئیسی شغل محسوب نمی‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان می‌گوید بر اساس ماده ۷۳ قانون مدیریت خدمات کشوری به کارگیری افراد بازنشسته به عنوان مشاور یا نایب رئیس بدون اینکه شغل محسوب شود، بلامانع است. ژاله فرامرزیان در خصوص انتصاب فریبا محمدیان به عنوان نایب رئیس زنان فدراسیون والیبال با وجود بازنشستگی، گفت: «در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، نایب رئیسی جزو مشاغل محسوب نمی‌شود. از سوی دیگر بر اساس ماده ۷۳ قانون مدیریت خدمات کشوری به دستگاه‌های اجرایی جهت به کارگیری افراد بازنشسته تا یک سوم قرارداد مجوز داده شده است.» او معتقد است که این جایگاه شغل محسوب نشده و مانعی برای حضور محمدیان در این سمت وجود ندارد: «بر اساس این مجوز به کارگیری افراد بازنشسته در دستگاه‌های اجرایی به عنوان مشاور یا نایب رئیس بدون اینکه پست محسوب شود بلامانع است و مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.» فرامرزیان در پایان، در خصوص این پرسش که آیا پاداش مدال‌آوران ۹۸ تا پایان سال پرداخت خواهد شد یا خیر؟ گفت: «در این زمینه نامه‌نگاری‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته، در صورتی که منابع اختصاص داده شود، سعی داریم پاداش مدال‌آوران ۹۸ را تا پایان سال پرداخت کنیم.»
 
 
دور سوم رقابت‌های شطرنج تاتا استیل
شب درخشش ایرانی‌ها
 علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج ایران و جهان در دور سوم مسابقات تاتا استیل به مصاف شطرج‌بازی از اسپانیا رفت. علیرضا با مهره سفید توانست قهرمان حال حاضر اسپانیا و نایب قهرمان اسبق اروپا را با یک بازی زیبا شکست دهد. حریف اسپانیایی فیروزجا در حالی پا به دور سوم این رقابت‌ها گذاشته بود که او در دور دوم این رقابت‌ها از مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان تساوی گرفته بود. این حریف اسپانیایی که علاقه زیادی به دفاع کردن داشت نتوانست علیرضا را متوقف کند. در دیگر دیدار‌های مهم دور سوم، آرین طاری با مهره سیاه به مصاف کارلسن غول شطرنج جهان رفت و توانست از نفر اول شطرنج جهان یک تساوی ارزشمند بگیرد. با این نتایج تا پایان دور سوم علیرضا فیروزجا با 5/1 امتیاز و پوئن شکنی در رده نهم قرار دارد. علیرضا فیروزجا در دور چهارم این رقابت‌ها به مصاف آرین طاری خواهد رفت. با توجه به شیوع کرونا، بیشتر رقابت‌های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج‌بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت‌های آنلاین شرکت کردند. البته در بعضی از کشور‌ها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابت‌های شطرنج به صورت حضوری پیگیری شد. در جدیدترین مسابقات، ۱۴ شطرنج‌باز برتر جهان در سوپرتورنمنت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این مسابقات به صورت حضوری در شهر ویک‌آن‌زی هلند برگزار می‌شود. در این مسابقات چهره‌های برتر شطرنج جهان دست به مهره شدند. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا، آرین طاری و علیرضا فیروزجا؛ دو نابغه جوان ایرانی شطرنج در این رقابت‌ها حضور دارند.
 
 
تعطیلی اردوی کاراته زنان به علت کرونا
سمانه خوشقدم قرنطینه شد!
مرحله سوم اردوی تیم ملی کاراته زنان که از ۲۸ دی ماه آغاز شده بود با مثبت شدن تست PCR سمانه خوشقدم سرمربی تیم تعطیل شد. اشرف امینی نایب رئیس زنان فدراسیون کاراته با تأیید این خبر می‌گوید: «سومین مرحله از اردوی تیم ملی کاراته زنان به دلیل مثبت اعلام شدن تست کرونا سرمربی تیم ملی زنان، پس از گذشت یک روز به پایان رسید. این اردو با حضور حمیده عباسعلی، رزیتا علیپور، سارا بهمنیار، فاطمه سعادتی، لیلا برجعلی و مبینا حیدری، ملی‌پوشان زن کاراته کشورمان که تمرینات خود را زیر نظر سمانه خوشقدم از ۲۸ دی ماه آغاز کرده و قرار بود تا ۴ بهمن ماه ادامه پیدا کند پس از انجام تمرین بدنسازی به پایان رسید.»
نایب رئیس زنان فدراسیون با تأیید منفی بودن تست کرونای ملی‌پوشان و سایر کادر فنی تیم ملی ادامه داد: «روز گذشته ملی‌پوشان بدون حضور سمانه خوشقدم سرمربی تیم ملی تمرینات بدنسازی خود را انجام دادند اما پس از اعلام مثبت تست کرونای سمانه خوشقدم، با تصمیمی که گرفتیم اردوی سوم تیم ملی لغو شد. هم اکنون حال عمومی خوشقدم خوب است و امیدواریم هرچه سریع‌تر با بهبودی کامل فعالیت خود را سر بگیرد.» اردوهای تیم ملی کاراته زنان برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های «کاراته وان» لیسبون، باکو و مراکش تشکیل می‌شود.
 

 


Page Generated in 0.0046 sec