printlogo


کد خبر: 223173تاریخ: 1399/11/1 00:00
اردوی جنوبی پولادمردان تحت‌ تأثیر کرونا
خطر بیخ گوش امیدهای المپیکی وزنه‌برداری

رضا عباسپور     @rez7462

 با گذشت نزدیک به یک سال از شیوع کرونا در کشورمان نوع برخورد قشرهای مختلف جامعه خصوصاً ورزشی‌ها با این ویروس نسبت به قبل تغییر کرده، به‌طوری که در بیشتر موارد دیده می‌‌شود مثل قبل با احتیاط و رعایت صد درصدی پروتکل‌های بهداشتی (در اغلب اردوهای ورزشی) رفتار نمی‌کنیم! مثل اردوی تیم‌های ملی مردان و دختران وزنه‌برداری که مدتی ‌است در استان‌های مختلف برگزار می‌شود اما حساسیت کمتری در رعایت پروتکل‌ها دیده می‌شود. زیرا برخی اخبار و تصاویر منتشر شده از وضعیت شرایط ملی‌‌پوشان و ستاره‌های امیدوار المپیکی این رشته حکایت از آن دارد که کرونا به اردوی وزنه‌برداری نیز نفوذ پیدا کرده و برخی چهره‌های شاخص این رشته در هر دو بخش مردان و دختران را به مخاطره انداخته است.
حافظ قشقایی، مصطفی جوادی، حسین سلطانی، علی میری، صالح چراغی، محمد زارعی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، رسول معتمدی، علی هاشمی، کیا قدمی و علی داودی ملی‌پوشانی بودند که با دعوت محمدحسین برخواه برای حضور در اردوی یکماهه در استان خوزستان و شهر اهواز دعوت شده بودند. کیانوش رستمی که مثل سنوات قبل کلاً از حضور در جمع ستاره‌های ملی‌پوش انصراف داد و  به تنها تمرین کردن ادامه داد اما باقی وزنه‌برداران طبق برنامه کادرفنی به اهواز اعزام و در هتل فجر این شهر اسکان داده شدند و تمریناتشان را استارت زدند. اما خبر کرونایی شدن یکی از ملی‌پوشان حاضر در اردوی اهواز ترس و اضطرابی را در اردوی وزنه‌برداری به وجود آورد که قطعاً در عملکرد وزنه‌برداران تأثیر منفی خود را به جا می‌گذارد. نکته جالب توجه قبل از رو شدن این خبر تلخ و بازگرداندن وزنه‌بردار کرونایی به شهرش برای قرنطینه شدن، مخفی‌کاری فدراسیون بود! اتفاقی که به هیچ وجه آن هم در یک چنین شرایطی پذیرفتنی نیست. به هر حال فعلاً با توجه به پیدا شدن یک نمونه مثبت در اردوی وزنه‌برداری، فعلاً خطر بیخ گوش امیدهای المپیکی این رشته قرار دارد. بنابراین بد نیست کادرفنی بیش از قبل خصوصاً در اردو‌های خارج از تهران، حتماً مراقب ورود و خروج‌های غیرضروری به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری باشند و با قرنطینه کردن صددرصد اردو مانع از بروز حادثه‌ای تلخ‌تر و غیرقابل جبران‌تر در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری شوند.
گویا مشابه این اتفاق تلخ در اردوی دختران وزنه‌برداری نیز رخ داده است اما اکبر خورشیدی مشاور فنی تیم وزنه‌برداری دختران کشورمان با تأکید بر این موضوع که همه چیز تحت کنترل کادرفنی و فدراسیون است و جای هیچ گونه نگرانی در خصوص شیوع کرونا در اردوی دختران نیست، از شروع دور جدید اردوی آسیایی دختران وزنه‌برداری از هفته آینده در تهران خبر می‌دهد.

Page Generated in 0.0047 sec