printlogo


کد خبر: 222927تاریخ: 1399/10/25 00:00
کریم باقری: نباید کوچک حرف بزنیم و همدیگر را کوچک بشماریم
رئیس هیأت مدیره پرسپولیس باعث تنش در تیم شده است

مرد باتجربه نیمکت، به بازگشت پرسپولیس خوشبین است
ضمانت باقری، یعنی خیال راحت هواداران!
 
حرف اول
شهاب اخلاقی     
 
کریم باقری یکی از ستون‌های تیم 98 بود؛ نسلی از فوتبال ایران که در چند تورنمنت مهم آن سال‌ها بازی‌های ماندگاری به نمایش گذاشت. ممکن است برخی آن تیم و بازی‌هایش را به خاطر نداشته باشند و آنچه در خلاصه بازی‌ها یا تیتراژ برنامه‌های ورزشی از آن دوران می‌بینیم بیشتر گل‌های مهاجمانی مثل علی دایی یا خداداد عزیزی است، ولی موفقیت آن مجموعه بدون درخشش بازیکنان سایر خطوط از جمله کریم باقری که موتور این تیم بود، میسر نمی‌شد.
ممکن است در کادرهای بسته‌ای که این روزها از نیمکت پرسپولیس به تصویر کشیده می‌شود خبری از کریم باقری نباشد، مثل همان تیتراژها، ولی او در این سال‌ها توانسته ارتباط خوبی با بازیکنان داشته باشد و نقش مهمی در کادر فنی دارد. او مثل دوران فوتبالش اهل خودنمایی نیست، ولی حرف‌هایش نشان می‌دهد که به عنوان یکی از مربیان اشراف کاملی به مسائل پرسپولیس دارد، از مشکلات تیم آگاه است و باور دارد که این افت نتایج موقت است و آنها پس از چهار تساوی متوالی و کمی‌ نگران‌کننده می‌توانند دوباره به مسیر برد در لیگ برگردند.
باقری در صحبت از دربی هم منصف است و مثل همیشه وارد بحث کرکری‌ها نمی‌شود و به حریف توهین نمی‌کند؛ همان ویژگی که او را به چهره‌ای محبوب و محترم در فوتبال ایران تبدیل کرده است. این همان رفتاری است که از پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس انتظار داریم، ولی متأسفانه تعدادی از آنها در شبکه‌های اجتماعی حرف‌هایی به زبان می‌آورند که در شأن آنها و کارنامه حرفه‌ای‌شان نیست.
باقری در پاسخ به انتقاداتی که این روزها از نوراللهی بابت فرصت‌های از دست رفته در دربی می‌شود از هافبک تیمش دفاع می‌کند. همچنین توصیه‌های خوبی برای مهدی عبدی دارد تا بتواند در آینده به گلزن قابل اعتنایی برای تیمش تبدیل شود. او در سال‌های گذشته شاهد اوج‌گیری طارمی و علیپور با پیراهن پرسپولیس بوده و اگر عبدی هم می‌خواهد به کیفیت بالاتری برسد، باید توصیه‌های مرد باتجربه‌ای مثل باقری را مو به مو اجرا کند.
با تساوی پرسپولیس در دربی روزهای بدون برد این تیم به 40 روز رسید و آنها هفته آینده هم بازی سختی با فولاد دارند، با این حال باقری نگران نیست و باور دارد که آنها فرصت کافی برای جبران دارند. او یکی از بازماندگان کادر فنی برانکو است که به سه قهرمانی متوالی رسید و فصل گذشته هم کنار کالدرون و گل‌محمدی حضور داشت. او در این سال‌ها بالا و پایین‌های زیادی دیده و تأکید دارد که افت پرسپولیس موقت است و آنها دوباره می‌توانند به مسیر موفقیت برگردند. خواندن مصاحبه باقری بیش از همه به هوادارانی توصیه می‌شود که نگران وضعیت پرسپولیس هستند. وقتی مرد سرد و گرم چشیده‌ای مثل باقری به آینده تیم امیدوار است، هواداران هم می‌توانند دلگرم شوند که پرسپولیس در بازی‌های بعدی می‌تواند عقب‌ماندگی را جبران کند و دوباره به بالای جدول برسد.
 

 


Page Generated in 0.0060 sec