printlogo


کد خبر: 222922تاریخ: 1399/10/25 00:00
کرمانشاهی اندازه فغانی جرأت نداشت

پرسپولیس بدشانس است چون داور دربی 94 ترسید مدافع استقلال را در فاصله 35 دقیقه مانده به پایان بازی اخراج کند. کرمانشاهی مدت‌ها منتظر مانده بود تا دربی را قضاوت کند و به نوعی این بازی، بازی عمرش به حساب می‌آمد. این اولین دربی او بود که سوت می‌زد و شاید هم آخرینش باشد، نه به این خاطر که او داورضعیف و بدی است بلکه از این جهت که داوران برتر فدراسیون فوتبال غالباً در یک سطح هستند و از آنجایی که کمیته داوران دوست دارد دل همه این عزیزان را به دست بیاورد، به نوبت دربی را به همه آنها خواهد داد.
از آنجایی که کرمانشاهی می‌دانست شاید این اولین و آخرین دربی‌اش باشد، تمام حواسش را جمع کرد که گاف ندهد و هر چه زور داشت، گذاشت تا بهتر بدود و سر صحنه‌ها حاضر باشد. به لحاظ نوع مدیریت بازی، حضور در صحنه‌ها و برخورد با بازیکنان دو تیم او عملکردی قابل قبول داشت و در بیشتر سوت‌های مهمش هم اشتباهی نکرد اما بلافاصله بعد از بازی مشخص شد با یک تصمیم اشتباه به ضرر پرسپولیس کار کرده است.
9سال قبل و در دربی مشهور بهمن ماه سال 90 علیرضا فغانی در شرایطی که پرسپولیس غیر از دربی جام ولایت، چهار دربی متوالی در لیگ و جام حذفی را به استقلال باخته بود و در حالی که با دو گل از حریفش عقب بود، نترسید و با دادن کارت زرد دوم مهرداد اولادی را از بازی اخراج کرد و پرسپولیس با دو گل عقب افتاده یک بازیکن هم از دست داد اما دوشنبه اخیر و در دربی 94 کرمانشاهی که احساس می‌کرد شاید این اخراج در دقیقه 55 بازی سختگیرانه باشد، با این توجیه که فاصله عبدی از دروازه حریف زیاد بوده از کارت قرمزش برای عارف غلامی استفاده نکرد در حالی که شاید اگر اولین دربی‌اش نبود، جسارت بیشتری برای گرفتن تصمیم درست داشت و جرأت لازم برای ده نفره کردن استقلال در شرایطی که پرسپولیس با گل مساوی جان گرفته بود و برای گل دوم فشار می‌آورد را پیدا می‌کرد.
تصور کنید اگر استقلال در آن شرایط تاکتیکی یک بازیکنش را هم از دست می‌داد چه اتفاقی برایش می‌افتاد و کار پرسپولیس برای رسیدن به گل و کسب پیروزی چقدر راحت می‌شد اما کرمانشاهی که امروز از تأیید تصمیماتش توسط کارشناسان خشنود و راضی است، درباره اشتباه بزرگ و تأثیرگذارش چیزی نمی‌گوید و انگار نه انگار که چنین اتفاقی در بازی رخ داده است.
اشتباه بزرگ کرمانشاهی در شرایطی رخ داد که تقریباً 90 درصد کارشناسان داوری داخل و حتی کارشناسان خارجی روی اخراج متفق‌القولند اما عجیب اینجاست که کادر فنی، بازیکنان و هواداران پرسپولیس آنقدر که استقلالی‌ها درباره آن پنالتی - به زعم خودشان - حرف می‌زنند درباره این اشتباه بارز و بزرگ چیزی نمی‌گویند.آنطور که آرش برهانی با حرارت درباره خطا بودن برخورد توپ به دست وحید امیری و پنالتی بودن این صحنه اعتقاد داشت، کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس درباره صحنه خطا روی عبدی و اشتباه داور در اخراج نکردن عارف غلامی صحبت نکردند که این یک گام به جلو در تیم پرسپولیس است چرا که آنها بیشتر به خاطر مسائل فنی ناراحتند و اینکه چرا گل سوم و چهارم را نزدند و یک برد راحت را با یک تساوی لحظه آخری عوض کردند.
در عین حال این آخرین اشتباه کرمانشاهی برای پرسپولیس در دربی نبود. هر چند او باید یک اخطار به سیدجلال حسینی می‌داد و در این خصوص اشتباه کرد اما در صحنه درگیری قایدی و کنعانی‌زادگان اسیر جوسازی و صحنه‌سازی مهاجم استقلال شد چرا که در برخورد آهسته مشخص بود قایدی بزرگنمایی کرده و برخورد دست کنعانی با او به گونه‌ای نبود که مستحق دریافت کارت زرد باشد.

Page Generated in 0.0050 sec